Innoship optimizează interacțiunile dintre retaileri și curieri, eficientizând costurile aferente serviciilor de curierat cu până la 25% și crescând performanța de livrare cu până la 15% printr-o alocare dinamică a comenzilor, în funcție de criteriile selectate de retailer în platformă.

„2021 se remarcă, atât în Romania, cât și în Europa Centrală și de Est, printr-o adopție accelerată de către magazinele online a opțiunilor de livrare alternative, precum puncte pick-up sau lockere, ca răspuns la cererea clienților pentru flexibilitate. Încă din primele zile de la implementare, aproximativ 15% din clienții finali aleg punctele pick-up sau lockerele ca opțiune de livrare preferată.

Parteneriatul strategic Innoship - Coletăria.ro joacă un rol important în efortul de a susține companiile de retail și eCommerce, în demersul de a vinde accelerat, atât în piața locală, cât și în piețele internaționale, la costuri operaționale optime, și cu o calitate superioară a serviciilor, printr-un acces rapid la cea mai mare rețea de puncte pick-up din Europa Centrală și de Est”, spune Daniel Nicolae, CEO & Cofondator Innoship.

Coletăria.ro le oferă clienților o infrastructură logistică bine pusă la punct, bazată pe o experiență multinațională, în vederea simplificării pentru magazinele online a procesului de livrare națională și, în special, a livrării cross-border. Prin integrarea cu Coletăria.ro, magazinele online au acces la o varietate de servicii de livrare atât locale, cât și internaționale, precum livrarea la puncte pick-up, lockere, livrare de tip home delivery etc.

Ce cumpără românii din magazinele online din străinătate - IT&C și Fashion

În topul produselor achiziționate din România și livrate în străinătate se regăsesc cărți, produse din segmentul Health & Beauty, Fashion, produse pentru copii, jucării, articole sportive, Gaming și accesorii IT.

În același timp, categoriile cele mai comercializate din străinătate în România sunt: IT&C și Fashion, în mod special, precum și accesorii, gadgeturi, produse Health & Beauty, produse destinate copiilor, articole sportive, Home & Deco și auto - moto.

Schimbările de strategie din comerț și focusul sellerilor pe extinderea în online, inclusiv peste granițe, au dus la creșteri exponențiale ale vânzărilor cross-border, care, în România, au ajuns la cel mai ridicat nivel de până acum.

Începând din 2020, nivelul comerțului cross-border în rețeaua Coletăria.ro, parte a grupului Packeta, cu cea mai mare rețea de puncte pick-up din Europa Centrală și de Est, a crescut accelerat atât din România în străinătate, dar mai ales în sens invers, din străinătate către România. Vârful a fost înregistrat în primele luni din 2021, când volumul de colete din Uniunea Europeană către România s-a dublat, raportat la perioada similară a anului trecut.

„Comerțul online cross-border bidirecțional își va menține trendul ascendent accelerat pe tot parcursul anului, datorită interesului magazinelor online europene de a se extinde dincolo de granițe. Peste 85% dintre magazinele online care aleg serviciile Coletăria.ro livrează sau au în plan să livreze cross-border.

În prezent, aproximativ 80% din livrările cross-border reprezintă colete care intră în Romania și 20%, expediții dinspre România către U.E.”, spune Alexandr Jeleascov, CEO Coletăria.ro.

Pentru anul 2021, estimările Coletăria.ro vizează o creștere de până la 30% din totalul coletelor procesate pe segmentul cross-border.

Estimarea vine în contextul investițiilor făcute de Coletăria.ro în noi linii de transport din România și în echipamente logistice pentru eficientizarea procesării volumelor mari de comenzi, a creșterii de 4 ori a numărului de angajați în ultimul an și integrarea cu platforme de eCommerce Open Source și SaaS-uri.