Coletaria.ro, o companie activă pe segmentul transportului și livrării coletelor pentru magazinele online, parte a grupului Packeta din Cehia, cu cea mai mare rețea de puncte pick-up din Europa Centrală și de Est, extinde rețeaua de puncte pick-up din România la 135 de unități și estimează triplarea numărului acestora în 2020.

Extinderea rețelei are loc pe fondul creșterii rapide a cererii de soluții alternative de livrare, Coletaria.ro oferind magazinelor online o soluție ieftină și eficientă de transport a coletelor, cu prețuri începând de la 6 lei/colet, mai mici, în medie, cu până la 40% față de prețul competitorilor.

În același timp, clienții finali au posibilitatea de a ridica produsele comandate online într-un mod simplu și rapid, de la punctele de ridicare a comenzilor aflate în unități comerciale, în zone foarte accesibile, beneficiind totodată de suport în punctul pick-up pentru eliberarea coletului și plată.

Pe lângă această soluție alternativă de livrare în puncte pick-up, Coletaria.ro, fiind o platformă logistică, oferă magazinelor online și soluția clasică de livrare a coletelor la domiciliu.

”Am observat un interes mai mare din partea magazinelor online și din partea clienților finali pentru soluții alternative de livrare, în măsura în care piața de eCommerce românească înregistrează creșteri semnificative, concomitent cu întârzieri la livrarea comenzilor. Coletaria.ro propune o abordare diferită și anume punctele pick-up, de unde clienții pot ridica și plăti produsele comandate online, fiind amplasate în unități comerciale frecventate de către aceștia, magazine mai mari, mai mici, de proximitate”, spune Alexandr Jeleascov, CEO Coletaria.ro.

Punctele de ridicare a comenzilor prezintă 3 beneficii majore:

  • ziua și ora ridicării comenzilor sunt decise integral de către client;
  • garanția celui mai mic preț de transport, în timp ce calitatea serviciilor este menținută la cel mai înalt nivel;
  • posibilitatea de revendicare ușoară și de a vedea produsele pe loc.

Cum funcționează

Clientul selectează Coletaria.ro și punctul pick-up cel mai apropiat de zona sa din pagina de curieri a site-ului unde plasează comanda. Produsul ajunge la punctul de ridicare între 24 de ore și, cel mult, 48 de ore.

Clientul este informat permanent prin e-mail cu privire la statusul coletului său aflat în tranzit. Când coletul a ajuns la punctul de ridicare, clientul primește pe e-mail și SMS o parolă unică ce va fi folosită pentru ridicarea acestuia. Datorită utilizării parolei, nu este necesară nicio altă formă de identificare, iar procesul de ridicare efectivă a produsului durează aproximativ 1 minut.

Comerțul online cu livrare cross border, creștere în 2020

Procesele de livrare de produse și de ridicare sunt aceleași și la fel de ușor de utilizat și pentru comenzile internaționale. Printr-o simplă integrare cu Coletaria.ro, magazinele online pot livra colete în toate cele 28 de țări din Uniunea Europeană, plus Ucraina și Federația Rusă, iar clienții pot alege fie să ridice produsele din oricare dintre cele 3.837 de puncte de pick-up din Europa Centrală și de Est, fie pot opta pentru livrarea la domiciliu, Coletaria.ro având parteneriate cu peste 100 de transportatori internaționali.

”Le oferim antreprenorilor care vor să își vândă produsele în afara României garanția unui cost avantajos de livrare. Asigurăm conectarea magazinelor din România cu marketplace-uri din Europa, pentru o extindere rapidă a afacerii online și oferim, prin rețeaua deja existentă de parteneri, servicii de consultanță juridică, de înființare de companii, pentru deschiderea de conturi bancare, metode de plată, traduceri, marketing etc.”, adaugă Alexandr Jeleascov, CEO Coletaria.ro.

În prezent, Coletaria.ro are peste 50 de clienți magazine online în România și peste 28.000 la nivel internațional, iar 30% dintre clienții din România fac deja livrări internaționale.

”Pe fondul creșterii pieței de eCommerce din România, magazinele online autohtone au început să își îndrepte atenția și spre clienții din străinătate, însă vânzările cross border din România nu sunt încă la același nivel cu cele din alte țări europene. Estimăm, pentru anul viitor o creștere cu peste 10% a comerțului online cu livrare cross border”, mai spune Alexandr Jeleascov.

Creșterea livrărilor internaționale are loc concomitent cu simplificarea zonei de logistică, cu integrarea cu marketplace-urile internaționale, majoritatea magazinelor online utilizând infrastructura pusă la dispoziție de către marketplace-uri, și cu accesul mai facil la servicii de consultanță care să acopere toate necesitățile unui magazin online care vrea să își comercializeze produsele și în afara României.