Cele mai interesante lucruri pe care le-am scris pe start-up.ro între 25 și 29 noiembrie 2024

Nu putem acoperi toate știrile din domeniu, nici nu ne propunem. Din acest motiv, vă oferim un nou format, mai simplu, mai eficient, care se întoarce la originile jurnalismului: știrea de coloană. Aceasta este numărul 11 al acestui rezumat săptămânal.

PROCESIO lansează serviciu gratuit pentru IMM-urile din transport

PROCESIO lansează eTransport Hub Self Service, serviciu în cloud dedicat companiilor mici și mijlocii care vor să își reducă eforturile de aliniere la legislația națională din domeniul transporturilor. Serviciul va putea fi utilizat gratuit de către IMM-uri în limita de 30 de coduri UIT pe lună.

eTransport HUB Self Service simplifică semnificativ relația dintre mediul privat și instituțiile statului, reducând de peste 5 ori timpul necesar unei companii să încarce în portalul eTransport al Ministerului de Finanțe / ANAF mărfurile pe care urmează să le transporte. Companiile au totodată la dispoziție o soluție practică și intuitivă care asigură o experiență ușor de utilizat.

Sistemul eTransport în România este sistemul electronic prin care Ministerul Finanțelor controlează transportul rutier de mărfuri cu risc fiscal ridicat și transportul internațional de mărfuri după ce acestea au intrat pe teritoriul țării. Scopul implementării acestui sistem este de a reduce evaziunea fiscală și de a preveni comerțul ilegal. Conform legislației, operatorii economici trebuie să declare și să obțină codul UIT dacă vehiculul utilizat pentru transport are o greutate maximă autorizată mai mare de 2,5 tone sau dacă greutatea totală a mărfurilor depășește 500 kg.

eTransport HUB Self Service oferă următoarele funcționalități:

  • Generare rapidă de coduri UIT: Utilizatorii pot accesa o interfață simplă și eficientă pentru a crea codurile necesare.
  • Template-uri Excel predefinite: eTransportHub Self Service include șabloane Excel care pot fi utilizate pentru încărcarea datelor, accelerând procesul de obținere a codurilor UIT.

OVES Enterprise devine partener de încredere securitatea națională din SUA

SUA investesc masiv în tehnologii AI pentru a menține avantajul tehnologic în fața competiției globale. În acest context, compania românească OVES Enterprise devine partener de încredere în inițiative globale pentru integrarea AI în sisteme de apărare

Inteligența artificială (AI) este tot mai recunoscută ca fiind o tehnologie esențială pentru viitorul securității naționale, iar Statele Unite accelerează adoptarea acesteia prin inițiative strategice care încurajează colaborarea între guvern și sectorul privat. Acestea sunt principalele concluzii ale evenimentului „Putting AI to Work for National Security", organizat de Atlantic Council - organizație internațională de cercetare și analiză din Washington, D.C., dedicată promovării cooperării transatlantice și dezvoltării de soluții strategice în domenii precum securitatea, tehnologia și economia.

Evenimentul, desfășurat la Washington, D.C., a reunit lideri din industrie, oficiali guvernamentali și experți internaționali, printre care și Mihai Filip, CEO OVES Enterprise, pentru a discuta viitorul AI în apărare și metodele prin care aceasta poate fi integrată rapid în sistemele actuale de securitate, dar și cum contribuie OVES Enterprise, prin soluțiile pe care le dezvoltă și prin parteneriatele cu jucători mari din industria de defense și autorități guvernamentale la eforturile globale ale creșterii nivelului de securitate.

La nivel internațional, OVES este recunoscută pentru expertiza sa în dezvoltarea de soluții AI scalabile, aplicabile în domeniul apărării. Tehnologiile dezvoltate de OVES au potențialul de a accelera procesele critice din securitatea națională, oferind soluții integrate, rapide și eficiente pentru problemele complexe ale războiului modern.

Trendyol deschide primul depozit din România

Trendyol, unul dintre cele mai importante marketplace-uri internaționale de e-commerce, anunță deschiderea primului său depozit din România. Cu o suprafață de 50.000 mp, centrul logistic va genera până la 250 de locuri de muncă și va fi operațional din decembrie, cu obiectivul de a eficientiza livrările în țară și, ulterior, în regiune.

Situat în Ștefăneștii de Jos, județul Ilfov, depozitul va intra în faza de pregătire a stocurilor dedicate pieței din România încă de la finalul acestui an, urmând ca primele livrări către clienți să fie efectuate la începutul anului 2025. Potrivit estimărilor Trendyol, doar acest centru logistic va procesa peste 2,5 milioane de livrări până la finalul anul viitor.

Trendyol a lansat aplicația în limba română în ianuarie 2024, aceasta înregistrând cea mai rapidă creștere de pe piețele din Europa Centrală și de Est (CEE).

Tarfin, compania de microcreditare adresat fermierilor mici și mijlocii, are un nou director

Începând cu luna noiembrie 2024, Valentina Seiciu, ex. Director Financiar și de Trezorerie în cadrul Tarfin, devine noul Director General al companiei, după retragerea din această a funcție a Adinei China-Birta. Adina va rămâne membru în board-ul companiei pe care a reușit să o poziționeze drept unul dintre jucătorii strategici pe piața de agri-fintech din România, un pionier în segmentul de microcreditare adresat fermierilor mici și mijlocii.

În cei trei ani pe care i-a petrecut în acest rol, Adina a reușit să crească rapid întregul ecosistem Tarfin, prin crearea de parteneriate de durată cu peste 120 de retaileri de inputuri agricole. Mai mult, cu peste 1000 de credite acordate fermierilor mici și mijlocii, Tarfin a ajuns la o cifră de afaceri de 15 milioane de dolari.

Valentina Seiciu este un expert recunoscut în finanțare, cu o experiență de peste 17 ani în domeniul bancar, dintre care 9 ani petrecuți în companii multinaționale. De-a lungul carierei sale, Valentina a obținut rezultate semnificative în gestionarea lichidităților, riscurilor financiare, precum și în dezvoltarea strategiilor financiare pe termen lung. În ultimii doi ani, Valentina a ocupat funcția de Director Financiar și de Trezorerie în cadrul Tarfin, trecând de la un mediu foarte reglementat, la unul în care flexibilitatea, libertatea de a propune soluții și de a inova sunt ingrediente cheie pentru succesul afacerii.

Ultimele trei sezoane agricole au fost un punct de răscruce pentru România și toți jucătorii implicați. În viitorul apropiat, Tarfin România pregătește o extindere accelerată a rețelei de retaileri pentru a putea oferi soluții fintech personalizate și adaptate nevoilor fermierilor. Aceste soluții vor viza nu doar inputurile agricole, ci și accesul la tehnologii agricole avansate, precum sisteme de irigații sau drone agricole de pulverizare.

Veniturile ING Bank România în creștere cu 13,5% față de perioada similară a anului anterior

Veniturile ING Bank România au ajuns la 2,83 miliarde de lei în primele nouă luni din 2024, în creștere cu 13,5% față de perioada similară a anului anterior.

Creșterea numărului de clienți și a volumului de credite au fost principalii factori care au contribuit la performanța financiară a băncii în primele nouă luni din anul în care ING Bank România aniversează 30 de ani de activitate pe plan local.

Activele ING Bank România au ajuns la valoarea de 71,5 mld. lei la finalul celui de-al treilea trimestru din 2024, în creștere cu 13,6% față de perioada similară a anului trecut.

Creșterea portofoliului de credite în primele nouă luni din 2024 a fost de 16% (până la peste 43 de miliarde de lei), în timp ce volumul de depozite atrase a crescut cu aproximativ 15% față de perioada similară a anului anterior (până la 63,4 miliarde de lei).

ING Bank România a continuat politica de creditare în sprijinul tranziției către economia verde, oferind credite ipotecare sustenabile pentru persoane fizice în valoare de 258 milioane de euro în perioada ianuarie- septembrie 2024, în creștere cu 185% față de valoarea totală acordată în 2023 (de 91 de milioane de euro).

Lăptăria cu Caimac, o creștere cu 11% față de aceeași perioadă a anului precedent

Agroserv Măriuța (BVB: MILK), companie românească de agricultură și deținătoarea brandului Lăptăria cu Caimac, raportează vânzări de 66,6 milioane de lei în primele nouă luni din 2024, o creștere cu 11% față de aceeași perioadă a anului precedent, și o pierdere netă de 3,8 milioane de lei.

„Al treilea trimestru din 2024 a fost marcat de provocările deja cunoscute din prima jumătate a anului, în principal ca urmare a secetei pedologice extreme care a afectat cultura de porumb pe o suprafață de 900 de hectare. Cu un grad de calamitate de 100%, această situație a avut un impact direct asupra veniturilor din exploatare și a rezultatului net. În pofida acestor dificultăți, celelalte linii de business au performat în linie cu așteptările noastre, deși acestea nu pot compensa încă pierderile din agricultură”, a declarat Cornel Dănilă, Director General, Lăptăria cu Caimac.

În primele nouă luni din 2024, veniturile din vânzarea de produse lactate, semifabricate, precum și de mărfuri au atins valoarea de 46,4 milioane de lei, în creștere cu 18% față de perioada similară din 2023, acestea având cea mai mare contribuție la cifra de afaceri.

Agroland Agribusiness, venituri din exploatare în scădere cu 4%

Agroland Agribusiness (BVB: AAB), companie antreprenorială românească, parte a grupului Agroland, specializată în vânzarea de inputuri pentru agricultură, raportează venituri din exploatare de 44,4 milioane de lei în primele nouă luni din 2024, în scădere cu 4% comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut. În același timp, EBITDA s-a ridicat la valoarea de 2,9 milioane de lei, o majorare cu 2% față de primele nouă luni din 2023, iar profitul net a avut valoarea de 1,5 milioane de lei, un avans de 13%.

„Primele nouă luni ale anului 2024 au fost dificile pentru agricultura din România, fiind marcate de provocări fără precedent care au afectat întreg sectorul agribusiness, de la fermieri până la producătorii de inputuri. Condițiile meteorologice extreme, inclusiv cea mai severă secetă din ultimii 10 ani, au compromis semnificativ producția agricolă. Peste 80% din suprafața țării a fost catalogată drept situație critică, iar culturile de floarea-soarelui și porumb din sudul și estul țării au fost afectate integral pe terenurile neirigate, în timp ce suprafețele irigate au suferit ca urmare a arșiței”, a declarat Florin Radu, Director General al Agroland Agribusiness.

În ceea ce privește împărțirea veniturilor Agroland Agribusiness pe categorii, în primele nouă luni din 2024, cea mai mare pondere în cifra de afaceri a avut-o vânzarea de pesticide, care a generat venituri de 13,7 milioane de lei, în creștere cu 1% față de aceeași perioadă a anului precedent. Activitatea de trading de cereale a înregistrat vânzări de 13,6 milioane de lei, în scădere cu 23%, ca urmare a micșorării producției agricole din acest an.

Diana Filimon, co-fondatoarea Gen, știri, susținută de organizația globală de sprijin a antreprenorilor sociali

Diana Filimon, fondatoarea Forum Apulum și co-fondatoarea publicațiilor pentru tineri Gen, revistă, Gen, știri, Gen, sport și Gen Zette a devenit ieri a unsprezecea Ashoka Fellow din România. Ea se alătură rețelei globale Ashoka, o organizație globală pentru susținerea antreprenoriatului social și schimbărilor sistemice, fiind aleasă constant în top 10 cele mai inovative organizații din lume care include peste 3.900 de antreprenori sociali din mai bine de 98 de țări, pe care Ashoka îi susține pe viață.

Prin programul de fellowship, organizația le oferă Ashoka Fellows o identitate, o comunitate și rețeaua de încredere și cunoaștere pentru a avea un impact social accelerat. Ashoka Fellows sunt antreprenori sociali vizionari, recunoscuți pentru capacitatea lor de a dezvolta și implementa soluții inovatoare pentru probleme sociale complexe și profund înrădăcinate.

Diana se definește ca fiind filolog de formație, om de comunicare prin experiență și activist prin alegere. Este CEO și fondatoare a Asociației Forum Apulum și co-fondatoare a Gen, știri și Gen, revistă, unele dintre cele mai cunoscute proiecte media orientate către tinerii din România. Diana abordează problema evitării știrilor de către majoritatea tinerilor români, care se simt deconectați de la viața civică. Inițiativele sale Gen, știri și Gen, revistă folosesc rețelele de socializare Instagram și TikTok pentru ca tinerii să documenteze și publice știri. Relevante și accesibile, aceste știri contribuie la promovarea educației media digitale pentru tineri și le cultivă simțul responsabilității și-al implicării civice.

Ideea inovatoare a Dianei are scopul de a elimina decalajul dintre experiența personală și educația civică a tinerilor, în special în cazul celor care trăiesc în afara sferei de influență a Capitalei. Proiectele ei nu înseamnă doar furnizarea de știri în mod accesibil și relevant pentru tineri, ci sunt în primul rând despre a-i încuraja pe tineri să acționeze cu responsabilitate civică și încredere în propria capacitate de a produce schimbare. Activitatea ei a adus transformări în comunitățile de tineri aspiranți la meseria de jurnalist, cărora le dă o voce și încrederea că pot crea societatea incluzivă, responsabilă și implicată pe care și-o doresc.

Bang & Olufsen anunță următoarea SA generație de căști wireles

Bang & Olufsen a anunțat lansarea căștilor wireless Beoplay Eleven, care duc mai departe succesul modelului Beoplay EX al brandului danez de produse audio premium. Acestea se remarcă prin performanțe acustice îmbunătățite datorită funcției de anulare activă a zgomotului, modului Transparency și clarității redării vocii.

Pentru Beoplay Eleven, funcția de anulare activă a zgomotului (ANC) oferă o reducere dublă a zgomotului la frecvențe joase și o optimizare pentru diferite forme și dimensiuni de urechi, creând cea mai bună tehnologie ANC disponibilă într-o cască wireless de până acum.

Căștile au șase microfoane actualizate, care funcționează mai rapid și mai eficient, cu niveluri de zgomot semnificativ mai mici, pentru o experiență de ascultare cu un mod de transparență

Beoplay Eleven oferă, de asemenea, conectivitate îmbunătățită datorită Multipoint, iar apelurile vocale beneficiază și de adăugarea de noi microfoane. Asocierea acestor actualizări hardware cu o nouă soluție software de voce oferă claritate și precizie superioare în orice condiții, permițând Bang & Olufsen să atingă cea mai bună performanță a redării apelurilor vocale dintre căștile sale wireless de până acum.