Cele mai interesante lucruri pe care le-am scris pe start-up.ro între 8-12 septembrie 2025.

Nu putem acoperi toate știrile din domeniu, nici nu ne propunem. Din acest motiv, vă oferim un nou format, mai simplu, mai eficient, care se întoarce la originile jurnalismului: știrea de coloană.

Radiografia eCommerce 2025: 39% dintre români au redus moderat cheltuielile online

Radiografia eCommerce 2025, studiu ce va fi făcut public de către easySales în 25 septembrie, în cadrul eCommerce Talks, arată că creșterea prețurilor a determinat peste un sfert dintre persoane să își reducă semnificativ cheltuielile online, în timp ce aproape 40% au redus, la rândul lor, consumul, dar la un nivel moderat.

„Moda și bijuteriile (31%) și electronicele (22%) suferă primele tăieri, în timp ce esențialele scapă. 83% suntem mai sensibili la costurile de livrare, iar 81% vânăm reduceri”, declară Ciprian Cazacu, CEO și cofondator easySales.

Întrebați cu cât au redus bugetul lunar pentru cumpărături online, o treime dintre respondenți afirmă că nivelul este cuprins între 101 și 250 de lei.

Un sfert cheltuie online, lunar, mai puțin cu între 251 și 500 de lei. Un procent notabil este cel de 18,3%, al celor care au redus cheltuielile online cu peste 500 de lei lunar.

eCommerce Talks by easySales, o nouă ediție

eCommerce Talks by easySales, evenimentul de referință al industriei, ajunge în acest an la cea de-a șasea ediție și la cea mai mare amploare, ca varietate a informației, oportunităților de networking, spațiilor si participanților.

O nouă ediție a Radiografiei eCommerce în România va fi disponibilă în cadrul evenimentului, alături de noi discuții concentrate pe Inteligența Artificială și masterclass-uri axate pe subiectele relevante ale momentului. Companii internaționale precum YesPo si Sendership se alătură evenimentului, la fel ca M3cargo, prezenți în premieră.

În 25 septembrie, Aula Magna a Universității Politehnice București va găzdui experții industriei eCommerce într-o zi ce va grupa peste 700 de participanți și 40 de expozanți.

GoTech World 2025 revine cu o nouă ediție, pe 11 și 12 noiembrie, la ROMEXPO, Pavilion B1

GoTech World, cea mai amplă expo-conferință cu soluții IT și digitale pentru mediul de business din Europa Centrală și de Est, revine pe 11-12 noiembrie la Romexpo, Pavilion B1, cu ediția a XIV-a.

Timp de două zile, pe cele 11 scene tematice, speakeri locali și internaționali vor prezenta tendințele care conturează viitorul tehnologiei și al businessului, iar în zona expozițională participanții vor putea explora soluțiile și inovațiile aduse de peste 100 de companii.

Organizatorii se așteaptă în acest an la peste 15.000 de participanți (peste 7.000 C-level), care vor putea descoperi standurile celor peste 100 de expozanți și vor avea ocazia să interacționeze direct cu reprezentanții companiilor prezente.

GoTech World – hub regional de inovație. Agenda care definește viitorul tehnologiei

Temele abordate acoperă o paletă largă, de la reziliența digitală a Europei și impactul inteligenței artificiale asupra societății și businessului, până la securitatea cibernetică în context geopolitic, sustenabilitatea privită ca strategie de creștere și noile arhitecturi software care accelerează transformarea digitală.

Un rol central îl joacă inteligența artificială, prezentată atât prin concepte esențiale precum Explainable AI (XAI) și agenții inteligenți, cât și prin aplicații concrete în marketing, e-commerce sau personalizarea experiențelor clienților. De asemenea, pe agendă se află și teme precum arhitectura Zero Trust, DevSecOps, lanțurile de aprovizionare sustenabile, dar și idei ce explorează echilibrul dintre tehnologie și bunăstare ori importanța diversității și a leadershipului feminin în AI și robotică.

Participarea la GoTech World 2025 se realizează prin achiziționarea unui bilet de acces, direct de pe site-ul www.gotech.world. În funcție de beneficiile dorite de fiecare participant, există patru categorii de bilete disponibile la prețuri speciale- early registration - valabile până pe 8 octombrie: Standard Pass - 129 EUR + TVA, Content Pass - 269 EUR + TVA, VIP Pass - 369 EUR + TVA și Expo Pass - oferă acces exclusiv în zona expozițională și este gratuit, însă necesită validare din partea organizatorilor.

Epson lansează Lifestudio – primele proiectoare inteligente de streaming din lume

Epson, lider global în tehnologie de imprimare și proiecție, lansează în România două game noi de produse menite să răspundă nevoilor casnice și profesionale: primele proiectoare portabile inteligente din lume cu tehnologie Sound by Bose și o nouă serie de imprimante EcoTank cu rezervoare de cerneală.

Concepute pentru a fi utilizate în orice moment, modelele de proiectoare din noua gama Lifestudio sunt proiectate cu caracteristici remarcabile, precum sistem audio personalizat și dezvoltat în parteneriat cu Bose, Google Assistant™ integrat și Google TV™ [1] , fiind ideale pentru distracție, jocuri, streaming sau partajare oriunde și oricând.

Gama include modele din seriile Lifestudio Flex și Pop, extrem de portabile ce oferă un plus de stil în orice tip de ambient și Lifestudio Grand pentru distanţe ultra-scurte ideale pentru o experiență cinematografică captivantă acasă.

Întreaga gamă Lifestudio dispune de proiectoare inteligente cu tehnologie RGB-LED 3LCD oferind o calitate excepțională a imaginii.

În paralel, noile imprimante EcoTank vin echipate cu un design complet nou, modern, însoțit de o gamă de specificații avansate – toate concepute pentru o utilizare facilă și o productivitate sporită. Utilizatorii pot obține economii de până la 95% [2] față de imprimantele tradiționale cu cartușe, beneficiind de până la trei ani de cerneală inclusă. [3] Modelele dispun de funcții avansate precum imprimare față-verso automată, scanare și copiere, interfețe LCD intuitive și conectivitate Wi-Fi dual-band.

Cu viteze de până la 18 pagini pe minut și randamente de până la 15.100 de pagini alb-negru, EcoTank este soluția ideală pentru familii și birouri mici care își doresc productivitate și fiabilitate. Pentru mai multe informații despre noua serie EcoTank și pentru a explora gama completă de caracteristici, vă rugăm să explorați www.epson.ro/ecotank.

Mai multe detalii despre noile produse disponibile pe site-ul oficial, aici.

Un pas înainte către un stil de viață mai sănătos cu Venu 4 de la Garmin

Garmin (NYSE: GRMN) anunță lansarea Venu® 4, cel mai recent ceas inteligent din gama premiată Venu, cu noi funcții inovatoare de sănătate, fitness și accesibilitate.

Pentru a ajuta utilizatorii să își înțeleagă mai bine corpul și să ia decizii mai sănătoase, Venu 4 le permite să își urmărească tendințele de sănătate și să înregistreze schimbările stilului de viață pentru a vedea cum alegerile lor le afectează starea generală de bine. De asemenea, dispune de un design metalic elegant, difuzor și microfon încorporate și o lanternă LED luminoasă care oferă o bună orientare în medii întunecate.

Cu până la 12 zile de autonomie a bateriei în modul smartwatch, utilizatorii nu trebuie să își încarce ceasul în fiecare noapte, ceea ce face mai ușoară monitorizarea valorilor de sănătate 24/7 și obținerea unei imagini complete a somnului, a variabilității ritmului cardiac (HRV), a monitorizării energiei Body Battery™ și multe altele.

Cu un design metalic, Venu 4 este disponibil în două dimensiuni, 41 mm și 45 mm, și vine în culori precum auriu lunar și nisipiu sau argintiu și citron – cu curele din piele sau silicon care pot fi schimbate cu ușurință. Ambele dimensiuni dispun de o lanternă LED încorporată pentru o vizibilitate mai mare în întuneric, plus un difuzor și un microfon pentru a efectua și a prelua apeluri de pe ceas atunci când este asociat cu un smartphone compatibil iPhone sau Android, dar și pentru a utiliza asistentul vocal al telefonului pentru a răspunde la mesaje text.

Pentru a sprijini fiecare obiectiv, Venu 4 include suita Garmin de funcții de sănătate, fitness și conectivitate, inclusiv HRV, Body Battery, monitorizarea sănătății femeilor (inclusiv temperatura pielii pentru estimări ale ovulației trecute și predicții îmbunătățite ale menstruației), aplicația Garmin ECG, beneficiul antrenamentului și timpul de recuperare, pregătirea pentru antrenament, dinamica alergării la încheietură, notificări inteligente, stocare de muzică, Garmin Pay™, funcții de siguranță și monitorizare și multe altele.

Venu 4 va fi disponibil pentru achiziție începând cu 22 septembrie 2025, cu un preț de vânzare recomandat începând de la 2.799 RON.

Au început înscrierile la proiectul „HOST – Hospitality Skills Training"

Asociatia „Centrul de Consultanță și Management al Proiectelor” EUROPROJECT anunță începerea înscrierilor pentru proiectul „HOST – Hospitality Skills Training", cod SMIS 336534, un program ambițios de formare profesională destinat dezvoltării competențelor digitale în industria hotelieră.

Pentru înscrieri, candidații pot accesa https://host.europroject.org.ro/ și pentru informații detaliate se pot adresa Centrului de Consultanță și Management al Proiectelor EUROPROJECT, Str. Spătarului, nr. 30, Sector 2, Bucureşti, telefon: 0758 099 670, email: office@europroject.org.ro.

Proiectul își propune adaptarea unui număr de minimum 620 de angajați din Regiunea Nord-Vest la cerințele și nevoile pieței muncii din domeniul hotelier, prin elaborarea de planuri de formare personalizate și participarea la programe relevante de dezvoltare a competențelor digitale.

Grupul țintă este format din 620 de persoane care îndeplinesc următoarele criterii: au o vârsta cuprinsa între 18 și 64 ani, au domiciliul/reședința în Regiunea Nord-Vest, sunt angajați cu contract individual de muncă (normă întreagă sau timp parțial) în întreprinderi publice sau private din domeniul hotelier (cod CAEN 5510). De asemenea, grupul țintă al proiectului trebuie sa includă minimum 50 de persoane care ocupă poziții de management.

Proiectul oferă 31 de sesiuni de formare (12 autorizate și 19 neautorizate), dintre care: Centralised Reservation System - 2 sesiuni (40 ore/sesiune); Channel Manager - 2 sesiuni (40 ore/sesiune); Property Management System - 3 sesiuni (80 ore/sesiune); Marketing digital și economie verde în industria hotelieră - 5 sesiuni (20 ore/sesiune); Transformarea digitală și experiențe digitale integrate - 4 sesiuni (20 ore/sesiune); Evaluarea datelor digitale pentru performanțe financiare - 3 sesiuni (20 ore/sesiune); „Operator introducere, validare și prelucrare date" - calificare nivel 3 (5 sesiuni de câte 720 ore); „Competențe digitale de utilizare a tehnologiei informației" - competențe cheie (7 sesiuni de câte 80 ore).

Cu o valoare totală de 4.960.054,19 lei proiectul este finanțat prin Programul Educație și Ocupare 2021-2027 si se implementează pe parcursul a 36 de luni, în perioada 02.06.2025-31.05.2028.

În paralel cu înscrierile, se desfășoară o campanie de promovare online care va informa minimum 100.000 de persoane despre importanța învățării pe tot parcursul vieții și beneficiile programelor de formare în competențe digitale.