Pentru a rezolva aceste provocări, 74% dintre cei chestionați intenționează să își majoreze investițiile în tehnologie, iar 79% vor să adopte tehnologii bazate pe Inteligența Artificială până în 2022.

Întrebați ce tip de tehnologii vor să folosească, respondenții au menționat una sau mai multe zone de interes, astfel: 49% au indicat recrutarea de talente, 48% - îmbunătățirea experienței angajaților, 46% - cartografierea competențelor / a parcursului carierei, 45% - recrutarea inteligentă, 45% - automatizarea proceselor, 36% - traininguri personalizate.

”Generația actuală de tehnologii are soluții pentru fiecare aspect al departamentelor de resurse umane și monitorizează fiecare dimensiune a muncii, aducând beneficii importante. Totuși, în cadrul transformării digitale, adoptarea tehnologiilor emergente este doar un pas, cel mai important obiectiv fiind dezvoltarea forței de muncă și deschiderea culturii organizaționale către inovație și schimbare. Prin urmare, provocarea reală este adoptarea tehnologiilor de către angajați care trebuie sprijiniți în acest demers cu traininguri și alte modalități de stimulare”, a declarat Ionuț Sas, Partener, People and Organisation Leader PwC România.

Sondajul a arătat că 82% dintre companii consideră că adoptarea noilor tehnologii de către angajați nu este un proces simplu și se gândesc la strategii pentru îmbunătățirea competențelor digitale ale acestora, stimulente și transformarea procesului într-unul agreabil, asemănător unui joc, pentru creșterea ratelor de adopție.

Piața globală a soluțiilor tech pentru resurse umane, dezvoltate în cloud, s-a dezvoltat foarte mult în ultimii 10 ani, ajungând la o valoare de 148 miliarde de dolari. Este un segment în care apar și cele mai multe start-up-uri, cu inovații care promit să ajute companiile să fie conectate permanent cu angajații și rețelele de recrutare de talente, potrivit raportului.

Sondajul PwC Human Resources Technology a fost realizat în rândul a 600 de lideri de HR de pe șase continente.