Competiția Spotlight este dedicată celor mai ambițioși fondatori de startup-uri de tip early-stage. În acest an, How to Web va conecta fondatorii din Europa de Est cu lideri din industrie și investitori care controlează fonduri de peste 6 miliarde de euro.

Fondatorii de startup-uri early-stage din Europa de Est pot aplica la Spotlight, după ce au cumpărat un bilet de tip Startup pentru conferința How to Web. Acestea sunt ultimele zile pentru biletele Very Early Bird, prețurile pentru toate categoriile urmând să crească pe 13 iunie.

Momentul cheie pentru Spotlight îl reprezintă acordarea unui premiu de investiție care poate schimba traiectoria afacerii.

În 2023, câștigătorul de a primit un premiu-investiție de 880.000 de euro. Collabwriting, un startup din Serbia care dezvoltă o platformă de descoperire și colaborare pentru research-ul online, a fost câștigătorul ediției de anul trecut a Spotlight.

Participarea în programul și competiția Spotlight vine cu numeroase beneficii.

Acces direct la investitori: Conferința How to Web atrage sute de investitori de tip capital de risc din întreaga lume. Aceasta este o șansă pentru startup-uri de a se prezenta direct potențialilor finanțatori care le pot propulsa afacerile înainte. De altfel, startup-ul sârb Collabwriting, câștigătorii concursului Spotlight din cadrul evenimentului How to Web desfășurat toamna trecută la București, au anunțat o investiție de 1,1 milioane de euro securizată prin intermediul unui sindicat de investitori constituit după How to Web.

Povești de succes de la fondatori internaționali: Poveștile inspiraționale ale fondatorilor împărtășite pe scena How to Web oferă informații valoroase despre ce presupune construirea unui produs, cum trebuie gândite strategiile de vânzări sau de marketing, dar și care sunt pașii pentru obținerea de investiții. Oportunitățile extinse de networking permit fondatorilor să se conecteze cu cei care au construit deja produse tehnologice de succes și au scalat internațional. Fondatori cu experiență precum Bartek Pucek, cofondator al startup-ului american Proofs, sau Paulina Wardega, cofondatoare a Heroify, au fost deja anunțați, dar urmează mulți alții.

Mentori Spotlight: Programul dedicat Spotlight merge dincolo de competiție. Acesta conectează fondatorii cu mentori experimentați care îi pot ghida în procesul lor de strângere de fonduri, ajutându-i să își rafineze pitch-ul și strategia pentru a atrage investitorii potriviți și să învețe cum să construiască un produs mai bun.

”În BRD, credem cu putere în dezvoltare prin educație și tehnologie și în forța start-up-urilor de azi, care construiesc economia de mâine. Considerăm că este foarte important să le oferim tinerilor cu potențial, care au nevoie să acumuleze experiență, o ocazie de a se prezenta și ne bucurăm să ne oferim și nouă înșine încă o oportunitate de a sta alături de tânăra generație de antreprenori”, a spus Flavia Popa, Secretarul General al BRD Groupe Société Générale.”

Perspective din partea liderilor din industrie: Conferința How to Web îi prezintă pe scena evenimentului pe lideri renumiți în marketing și vânzări, precum April Dunford, Els Aerts și Giorgio Pontillo, experți în produse și UX precum Matt LeMay sau Ioana Teleanu și mulți alții, care își împărtășesc expertizele valoroase din această industrie.

Spotlight oferă, totodată, o platformă unică pentru a te conecta cu un grup select de fonduri de capital de risc și investitori experimentați care gestionează miliarde de dolari în active colective. Sute de investitori globali se reunesc la How to Web, fiind interesați să identifice cei mai ambițioși fondatori din Europa de Est. Primii 10 investitori confirmați până acum ca speakeri la conferință reprezintă fonduri cu peste 6,27 miliarde de euro în administrare.

Fondatorii pot interacționa direct cu lideri din industrie și investitori globali precum:

  • Staffan Helgesson, Partener General la Creandum, o firmă VC europeană de top care investește în companii de tehnologie inovatoare în stadiu incipient. Staffan are o experiență vastă în capital de risc și a fost o figură cheie în ecosistemul startup din Nord pentru peste două decenii, fiind unul dintre primii investitori în companii precum Bolt, Klarna și Spotify.
  • Ondrej Bartos, Partener General la Credo Ventures, este o figură binecunoscută în scena startup din Europa Centrală și de Est, cu o experiență solidă în investiții de risc, având investiții în companii precum UiPath.
  • David Peterson, Partener la Angular Ventures, cu o vastă experiență în software enterprise și capital de risc, cu experiență în multiple sectoare tehnologice.
  • Enis Hulli, Partener General la 500 Emerging Europe, este un investitor experimentat cu un focus puternic pe regiunea Emerging Europe, având ca scop susținerea startup-urilor early-stage.
  • Stefan Walter, Cofondator și Partener la Cavalry Ventures, o firmă de capital de risc dedicată startup-urilor early-stage, cu sediul la Berlin, care se concentrează pe startup-uri din domeniul tehnologiei.

Aceștia sunt doar câțiva dintre mulți investitori cu care fondatorii vor avea ocazia să se conecteze la Spotlight. Ei vor fi la o singură întâlnire distanță de fonduri importante din întreaga lume.

Fondatorii de startup-uri early-stage din Europa de Est pot aplica la Spotlight, după ce au cumpărat un bilet de tip Startup pentru conferința How to Web. Acestea sunt ultimele zile pentru biletele Very Early Bird, prețurile pentru toate categoriile urmând să crească pe 13 iunie.

Mai multe detalii despre participare pot fi găsite pe site-ul dedicat: How to Web Conference 2024.