La nivel de 2023, până acum femeile au cheltuit în medie 115 euro pe un cadou experiență, în timp ce bărbații au alocat 133 euro. Ambele valori se situează cu minim 15% peste sumele alocate anul trecut.

„Femeile plasează comenzile ceva mai devreme decât bărbații, care lasă de obicei alegerea cadourilor pe ultima sută de metri. Anul trecut, cele mai multe comenzi s-au plasat între 17 si 22 decembrie și s-au ales pachetele de experiențe flexibile, cu livrare imediată în inbox, printr-un voucher personalizat care descrie experiențele de care se poate bucura destinatarul” - spune Oana Pascu, fondator Complice.ro.

În decembrie, pachetele flexibile, cu mai multe experiențe din care destinatarul o alege pe cea preferată într-un buget predefinit (Flexibox) sunt în topul preferințelor atât pentru cadouri personale, cât și pentru cadourile între colegi cu ocazia Secret Santa sau pentru premiile corporate.

Femei versus bărbați. Ce experiențe preferă fiecare și cine cheltuie mai mult

La nivel de an, cifrele Complice.ro arată că femeile conduc detașat în ceea ce privește numărul de comenzi (70%), tendință care se menține și în decembrie. Totuși, bărbații cheltuie, în medie, cu 15% mai mult decât femeile pe o comandă (115 euro vs. 133 euro).

În topul experiențelor alese se remarcă experiențele ce implică adrenalină precum pilotarea unui avion, zborul cu parapanta ori cu elicopterul, dar și experiențe de tip gourmet precum degustări private de vin la crame, de whiskey ori ateliere de bere craft, sau de relaxare, cum ar fi masaje sau terapia prin plutire, dar și travel, cu cazări în locuri inedite și exclusiviste.

Zborul într-un simulator Boeing este, ca și în anii trecuți, una dintre experiențele preferate de clienții Complice, urmată de zborul cu parapanta, treasure hunt, terapia prin plutire și experiențele de tip VR.

Cursurile de gătit au atras un număr semnificativ mai mare de bărbați (63%), în timp ce la terapiile de relaxare prin plutire am constatat cu surprindere că, totuși, din 4 clienți unul este bărbat.

De asemenea, remarcăm interesul crescut al femeilor pentru experiențe ce implică adrenalina - precum parapanta (46% femei), mișcarea – cum ar fi escalada (60%), dar și experiențele gourmet, unde majoritatea beneficiarilor sunt femei, chiar și la degustările de vinuri la crame (60%).

Top cadouri-experiență în funcție de categoriile de destinatari

„Clienții aleg să pună sub brad cadouri experiență, în primul rând pentru unicitate, pentru a-i surprinde pe cei dragi, pentru a le oferi cea altfel, ceva ce să țină minte, ceva ce nu au mai primit. Desigur, cadourile alese trebuie să țină seama de preferințele destinatarului, personalitate, dar dacă ar fi să facem niște recomandări generale în funcție de categoriile de destinatari, putem alege pe baza discuțiilor, feedback-ului și experienței celor peste 8 ani, cele mai potrivite experiențe” , precizează Oana Pascu, fondator Complice.ro

La nivel de an, valoarea medie a pachetelor de experiențe alese de companii, fie la nivel de echipă, fie pentru premii și cadouri individuale cu diverse ocazii, inclusiv Crăciun, se situează în jurul valorii de 2000 de Euro, iar cele mai multe solicitări au venit de la companii din domeniile IT, retail, banking si industrii creative.