Dezvoltarea experiențelor ce pot fi livrate exclusiv online și cadourile flexibile au contribuit la compensarea scăderii generate de contextul pandemic.
Primele două luni din 2020 au reprezentat dublarea afacerilor din perioada similară a lui 2019 pentru Complice.ro, însă perioada de lockdown și restricțiile ce au urmat au afectat următoarele luni, mai ales segmentul residential.
Reorientarea către online, cu noi pachete dezvoltate într-un interval de doar câteva săptămâni, creșterea perioadei de valabilitate a experiențelor și alte adaptări ale liniei de business au generat însă o dinamică pozitivă pentru finalul anului.
De asemenea, pachetele flexibile de experiențe – Flexibox – lansate la finalul lunii august, au fost rapid adoptate de clienți. Pe de altă parte, o treime dintre comenzi au venit de la clienți recurenți ai Complice.ro, familiarizați cu portofoliul, care au ales această soluție pentru a fi aproape de cei dragi sau de partenerii de business în contextul pandemic.
”A fost o perioadă dificilă care ne-a forțat să accelerăm dezvoltarea experiențelor livrate online, care nu se aflau pe lista noastră de priorități urgente pentru 2020. Această flexibilitate, datorată și partenerilor care la rândul lor s-au adaptat foarte rapid contextului, ne-a ajutat să înregistrăm o scădere de doar 13% față de 2019”, a precizat Oana Pascu, fondator Complice.ro.
Dinamica negativă a fost înregistrată în special pe segmentul residential, unde multe experiențe-vedetă nu au mai putut fi livrate în perioada de lockdown sau au fost supuse unor restricții pe parcursul anului. Valoarea și numărul comenzilor pe acest segment a scăzut cu peste 20% față de 2019.
Cele mai căutate experiențe în 2020 au fost cele în simulatorul de zbor, experiențele de realitate virtuală, zborurile cu parapanta și atelierele olfactive.
Creștere în media comenzii pe segmentul corporate
O dinamică pozitivă a fost înregistrată în valoarea comenzilor din segmentul corporate, care a crescut cu 33% în 2020, ajungând la o medie de 1.700 de euro.
”Comenzile din segmentul corporate au provenit în special de la companiile orientate către starea de wellbeing a angajaților și loializarea partenerilor de business. Astfel, în contextul desfășurării activității remote, angajații au beneficiat de cursuri de dezvoltare personală plecând de la diferite preocupări sau pasiuni, cursuri de parenting, team-buildinguri virtuale sau de alte experiențe care au avut scopul de a menține engagementul și productivitatea echipelor”, a precizat Oana Pascu.
De asemenea, o treime din valoarea experiențelor livrate în 2020 a venit din comenzi care au depășit granițele țării, având fie clientul, fie beneficiarul, în străinătate. Această situație s-a datorat tot contextului pandemic, care a făcut practic imposibile întâlnirile de business față în față cu parteneri și membri ai echipelor aflați în țări diferite.
Mini-cadourile în serie, kit-uri hobby, cinele virtuale, degustarile, cocktail party-urile, atelierele de cooking, de crafts și decorațiuni online, jocurile de spionaj sau karaoke virtual au fost câteva dintre alegerile companiilor la final de an, înlocuind astfel petrecerile și cadourile tradiționale.
Pe de altă parte, pe segmentul corporate, acest context a generat scăderi în veniturile Complice.ro provenite din evenimentele clasice de business (team-buildinguri sau petreceri). De asemenea, cererea pentru cadouri între colegi s-a înjumătățit.
În 2020, majoritatea clienților a fost reprezentată de femei (72%), însă valoarea mai mare a comenzilor a fost înregistrată în cazul clienților bărbați, mai ales pe segmentul residential, unde diferențele sunt semnificative. Astfel, comanda medie în cazul femeilor, pe segmentul menționat, a fost de 146 de euro, în timp ce clienții bărbați plasează comenzi cu 42% mai mari ca valoare, adică o medie de 208 euro.
Pentru anul în curs, Complice.ro are în plan continuarea extinderii portofoliului de experiențe online, dar și offline. Aici tendința este de a căuta experiențe inedite și care să ofere un confort ridicat în ceea ce privește siguranța.
De asemenea, flexibilitatea în alegerea experiențelor și a perioadei de livrare a acestora în contextul încă imprevizibil rămân un criteriu important în alegerea unui partener pentru oferirea de cadouri și premii memorabile.