”Am început călătoria XVision în 2018 cu un scop precis: să generăm un impact pozitiv în lume. De atunci, ne-am străduit să facem sistemul de sănătate mai inteligent cu ajutorul tehnologiei, mai exact prin oferirea de instrumente precise pentru analiza imaginilor medicale. În prezent, pentru a ne consolida poziția pe piață, am decis să venim cu o nouă identitate de brand, însemnând un nou nume, slogan și identitate vizuală. Am devenit Rayscape și motto-ul nostru este «Nu ratezi nimic. Vezi tot»”, spune Ștefan Iarca, CEO Rayscape.

În noul lor motto, am vrut să știm și cum se încadrează comunitatea, cum o văd ei și cum o cresc. Andreea Purcaru, business manager Rayscape ne-a dat insight-urile despre comunitatea unui startup care e în strânsă legătură cu lumea medicală, produsele lor fiind folosite de peste 100 de instituții publice și private din România, Polonia, Ungaria, Slovacia și Croația.

1. Ce e comunitatea pentru Rayscape?

Comunitatea e un grup de oameni ținuți la un loc de interese, pasiuni sau valori comune.

2. Rayscape are o comunitate?

Am realizat de-a lungul timpului că avem două comunități, diferite ca profil, dar la fel de valoroase pentru noi.

Odată este comunitatea medicală, early-adopters care ne folosesc produsele, ne susțin constant cu feedback și ”împărtășesc” cu restul pieței experiențele lor cu produsele Rayscape. Tot aici intră și cei care nu le-au încercat încă produsele, dar sunt atrași de ele, de potențialul lor sau găsesc relevante informațiile pe care le împărtășim cu ei pe diverse platforme.

Cea de-a doua comunitate este formată din oameni care au urmărit evoluția Rayscape încă de la început și care ne susțin cu la fel de multă încredere, entuziasm si tărie ca acum 4 ani.

3. Cum creezi și menții comunitatea?

Nouă nici acum nu ne este neapărat foarte clar cum am creat comunitatea non-medicală. Cred că a fost ceva mai mult organic și mai puțin organizat.

În schimb, comunitatea medicală pe care am format-o și pe care încercăm să o extindem a venit alături de noi datorită interesului direct pentru produsele dezvoltate.

O parte a comunității a folosit sau folosește activ ceea ce construim, iar pe aceștia îi ținem alături de noi prin niște produse calitative pe care le construim împreună (avem o relație apropiată cu o bună parte a utilizatorilor). Iar cealaltă parte a comunități cred că este atrasă de potențialul produselor noastre și de content-ul pe care îl oferim.

4. Crezi că e nevoie de un specialist pe community building pentru Rayscape?

Cred că la început când ești early-stage este dificil să ai pe cineva în echipă care are un rol dedicat pentru community building. De multe ori, responsabilitatea aceasta ajunge preponderent la omul de marketig și câte puțin la fiecare membru al echipei. Pe măsură ce compania crește și reușești să înțelegi chiar mai bine importanța unui asemenea rol, este oportun să și aduci pe cineva dedicat în echipă.

Noi încă suntem în etapa în care omul de marketing face și partea de community building, dar pe termen lung ne-ar plăcea să avem pe cineva dedicat.

5. Cum ți-ar plăcea să arate comunitatea Rayscape și ce te-ar bucura la felul în care aceasta ar interacționa cu compania ?

Cred că poți spune că ai o comunitate de succes în momentul în care aceasta contribuie direct, deși nu neapărat voit, la creșterea companiei. În momentul în care ceea ce faci ajunge să fie suficient de relevant în piață pentru a aduce la un loc oameni de pretutindeni.

Pentru mine, comunitatea ideală este aceea care se dezvoltă odată cu business-ul și interacționează cu el pe cât mai multe canale.