În cursa pentru obținerea finanțării din cadrul acestui proiect s-au înscris peste 600 de persoane care au efectuat cursuri de formare antreprenorială, 145 dintre acestea întocmind și depunând planurile de afaceri. În urma analizării dosarelor, 75 dintre ele vor beneficia de acces la finanțare nerambursabilă de maximum 160.000 lei.

Piața industriilor creative este încă la început în România însă, datorită potențialului imens, antreprenoriatul în aceste industrii devine din ce în ce mai ofertant.

Analiza celor 145 de planuri de afaceri depuse relevă următoarele:

  1. Cei mai mulți aplicanți sunt din Cluj (46,21%), Bihor (17,93%), Satu Mare (8,97%), Maramureș (9,66%), Bistrița (13,1%) și Sălaj (4, 14%).
  2. Cele mai multe afaceri vor fi înființate în următoarele domenii:
  • Activități fotografice - 8,3%
  • Activități de realizare a softului la comandă - 6,9%
  • Alte activități recreative și distractive - 6,2%
  • Alte forme de învățământ - 5,5%
  • Activități de design specializat - 4,82%
  • Activități de creație artistică - 4,82%
  1. În ceea ce privește repartiția pe gen, 51,03% din companii vor fi înființate de femei și 48,97% de bărbați.

De asemenea, toate startup-urile nou înființate vor fi 100% digitalizate.

“Consiliul IMM-urilor din România pariază pe industriile creative ca domeniu de competitivitate a economiei din România. Ne bucură faptul că 51,03% din startup-uri vor fi înființate de femei, ceea ce arată potențialul de dezvoltare și dorința de a începe o activitate antreprenorială de către femei. Pasul următor este reprezentat de crearea unui HUB la Cluj Napoca, ce va folosi ca suport în dezvoltarea industriilor creative. Nord-Vest-ul țării continuă să fie un {{vector[3]}} de dezvoltare a industriilor creative, CNIPMMR fiind alături de dezvoltarea economică a regiunii”, afirmă Florin Jianu, președinte CNIPMMR.