Astfel, compania raportează o creștere de 54% față de 2019, cu o cifră de afaceri de aproape 1,5 milioane de euro, din care peste 200.000 euro sunt venituri în avans generate de abonamentele preplătite.

ContentSpeed estimează pentru 2021 o creștere cu 20% a pieței e-commerce (în 2020, creșterea a fost de aproximativ 30%). În cazul activității companiei, ContentSpeed țintește o cifră de afaceri de 1,7 – 1,8 milioane euro.

În ceea ce privește proiectele derulate în 2020, cele mai căutate servicii au fost specifice pentru nișele care au avut creștere în acest an, cele mai multe cereri venind din verticalele Pharma, FMCG, Electro-IT, Casă și Grădină, Birotică și papetărie, dar și produse cosmetice și de îngrijire personală.

În 2020, ContentSpeed a avut lansări de proiecte speciale datorită diversității și complexității afacerilor respective, cum a fost cazul magazinului online și al aplicației de mobil Romstal. Totodată, a asigurat migrarea pe platforma proprie a retailerului de lux Teilor și extinderea internațională a acestuia în Bulgaria și Polonia cu site-uri dedicate, iar pentru farmaciile online a adăugat modul de Telefarmacie pentru transmiterea rețetelor.

Companiile care folosesc platforma ContentSpeed și-au dorit cel mai mult în 2020 optimizarea fluxurilor operaționale, reducerea costurilor și fidelizarea clienților. Astfel, compania a dezvoltat în ultimul an peste 180 de noi funcționalități și module.

Printre acestea se numără configuratorul specific pentru optică medicală, tier pricing – preț per produs în dependență de cantitate – specific companiilor de distribuție. Tot în portalurile B2B au fost adăugate contractele care pot fi descărcate, semnate și încărcate înapoi de către revânzători. În decembrie 2020, ContentSpeed a lansat și Alegra Mobile Shop, aplicație nativă disponibilă pe Android și iOS, în toate magazinele cu aplicații: App Store, Play Store și AppGallery.

Extinderea portofoliului de servicii & nou sediu în București

ContentSpeed a lansat divizia de Consultanță Strategică „Digital Factory”, dedicată companiilor medii și mari. Aceasta înglobează o suită de servicii dezvoltate în urma discuțiilor cu beneficiarii despre provocările aduse de transformarea digitală, dar și despre planurile și obiectivele lor de dezvoltare.

Prin intermediul Digital Factory, ContentSpeed le poate fi acum alături partenerilor atât prin implementarea de soluții software, cât și prin servicii de consultanță care asigură succesul în online.

În dependență de nevoile și etapa de dezvoltare a afacerii, divizia le pune la dispoziție clienților instrumente precum audit offline și online, plan strategic, elaborare de structuri de raportare customizate, strategii de fidelizare, implementări de soluții de marketing automation sau BI, traininguri și mentorat pentru echipa internă sau chiar ajutor în recrutarea unui online manager.

Cererea mare din 2020 a impus și creșterea echipei ContentSpeed, iar compania a extins echipele de vânzări, marketing, implementare și suport tehnic cu 9 angajați. Iulia Teodorescu a preluat departamentul comercial în poziția de Head of Sales. Aceasta are experiență de peste 20 de ani în roluri precum Corporate Sales Director la eMAG și Altex, și director de vânzări la Elbi Electric și Phonetastic GSM.

Totodată, Ionuț Grossu s-a alăturat noii divizii Digital Factory în calitate de Senior Strategy Consultant. Acesta are peste 15 ani de experiență în retail tradițional și transformare digitală pentru branduri precum Auchan, Teilor, Elefant și Fashion Days.

În egală măsură, ContentSpeed a trecut în 2020 și printr-o relocare într-un nou sediu, mai mare, gândit să găzduiască și un data center, două săli de meeting și spațiu pentru workshops la parter. Etajele sunt împărțite de echipele specializate.

Ținta pentru 2021

Din 2019, ContentSpeed oferă servicii pentru afacerile care își doresc extindere internațională, fie prin magazine online cu vânzare în spațiul UE, fie prin magazine dedicate piețelor locale din Bulgaria, Polonia, Ungaria, Republica Moldova. În 2020, a consolidat proiectul prin integrarea mai multor procesatori de plăti internaționali și companii care preiau logistica livrărilor.

În 2021, ContentSpeed vizează susținerea partenerilor care vor să își extindă activitatea în alte țări. În prezent, platforma este pregătită deja cu opțiuni pentru 7 limbi străine: engleză, franceză, germană, poloneză, maghiară, bulgară și spaniolă. Antreprenorii români pot apela inclusiv la extindere către marketplace-uri internaționale, precum Amazon.

”Comerțul colaborativ este un trend global și, din ce am observat până acum, marketplace-urile tematice sunt viitorul e-commerce-ului. Pentru o companie solidă care are deja un număr mare de clienți, diversificarea gamei de produse complementare fără investiția aferentă în stocuri este soluția ideală. Este o situație de tip win-win atât pentru companie în sine, cât și pentru furnizorii în căutare de canale de desfacere. În 2021, pregătim primul magazin online de acest fel. Totodată, avem în lucru mai multe implementări ale soluției Alegra Mobile Shop. Creșterea din ultimul an a fost excepțională și ne bucurăm că am putut să le fim alături partenerilor noștri cu soluții potrivite planurilor și afacerilor lor. Succesul ContentSpeed este strâns legat de succesul utilizatorilor platformei. Pentru noi contează mult mai mult ce se întâmplă după lansarea magazinului online. E nevoie de un întreg ecosistem perfect închegat pentru a avea succes online. Miza noastră pentru următorii ani e să consolidăm și dezvoltăm ContentSpeed într-o adevărată comunitate a liderilor pieței care împărtășesc know-how, care beneficiază de cele mai recente tehnologii și care au tot suportul nostru pentru creștere și transformare digitală”, a declarat Radu Vîlceanu, CEO & Founder în cadrul ContentSpeed.