ShopMania BIZ a devenit MerchantPro în urma unui proces de rebranding finalizat săptămâna trecută. Schimbarea numelui s-a desfășurat simultan în toate țările în care platforma autohtonă de e-commerce are operațiuni. Funcționalitățile platformei și ale celor peste 1200 magazine active care utilizează MerchantPro nu au fost influentate de acest proces.

"În primul rând, am considerat ca avem nevoie de o identitate noua care sa reflecte cu mai mare fidelitate nivelul actual de dezvoltare a platformei, maturitatea la care a ajuns. De asemenea, am dorit sa eliminam confuzia între brand-urile ShopMania BIZ - Platforma de eCommerce, și ShopMania.ro - Comparatorul de prețuri. Ambele sunt proiectele noastre, fiecare generează câte 50% din business-ul total al companiei, însă sunt două servicii esențial diferite, adresate unor publicuri și nevoi diferite, prin urmare am ales să le separăm complet și ca identitate", declară Arthur Radulescu, Director General ShopMania Net, compania care administrează MerchantPro.

Investiții în funcționalități multi-channel și automatizare

Rebranding-ul face parte dintr-un plan de investiții al cărui buget pentru 2019 și 2020 se ridică la 400.000 euro. Proiectul de investiții mai cuprinde dezvoltarea de clustere de funcționalitati axate pe administrarea operatiunilor de tip multi-warehouse și multi-channel, automatizarea proceselor pe aceste zone funcționale, precum și integrarea cu servicii third-party, în special cele de tip multi-channel și marketplace.

Antreprenorii din ecommerce caută soluții bazate pe stabilitate, capabilitati de engineering, complexitate, flexibilitate și ecosisteme deschise, care să îi susțină în fiecare etapă de dezvoltare a afacerii lor. În acest context, integrăm în MerchantPro tendințele actuale din domeniu, precum automatizarea fluxurilor operaționale sau conceptul de procese invizibile” adaugă Arthur Rădulescu.

Platformă regională tip SaaS pentru e-commerce

Aproape un sfert (24%) dintre magazinele online care folosesc platforma MarchantPro sunt din afara României, cele mai multe fiind în Serbia, Italia, Portugalia și Bulgaria. La nivel global, magazinele online care utilizează platforma MerchantPro au listate un număr total de 6 milioane de produse, dintre care peste 5 milioane sunt listate pe magazinele din România.

În prezent pe platformă funcționează 1200 magazine active (cu activitate operațională), din care peste 80% sunt magazine premium (clienți cu abonament).

Abonamentele pentru planuri anuale pornesc de la 22 euro/lună, iar valoarea medie este de 45 euro/lună. Cel mai avansat abonament, Enterprise, costă 77 eur/lună.

ShopMania Net a avut o cifră de afaceri de 1 milion de euro în 2019. Compania operează comparatorul de prețuri Shopmania.ro și platforma de e-commerce MerchantPro, care reprezintă 50% din business.