Alina Vandenberghe a cofondat startup-ul Chili Piper împreună cu soțul său, Nicolas Vandenberghe. Chili Piper e un startup B2B care ajută companiile să-și crească rata de succes a întâlnirilor cu clienții. În total, compania a primit 54,4 milioane de dolari pentru dezvoltare.

În revista Inc. Alina a povestit modul în care a reacționat când războiul din Ucraina a început. „Am un fel de traumă din cauza originii mele românești. La un moment România a fost cumva ocupată de Rusia, chiar dacă indirect. Am o teamă că ne vom întoarce la timpurile opresiunii și spălării pe creier din timpul bunicilor și părinților mei. Când m-am mutat în SUA în 2007 am văzut ce înseamnă frumusețea libertății și nu vreau să mă întorc în timp”, spune Alina.

În toamna anului 2021 Chili Piper a lansat propria sa fundație caritabilă, Citizens of Our Planet. Când invazia rusească a început Alina s-a gândit cum poate să ajute poporul ucrainean și ONG-urile care sunt la fața locului. Odată ce au început să trimită bani, a realizat că e haos. Toată lumea avea nevoie de ceva.

„Ne-am dat seama că la fiecare graniță voluntarii organizau propriile lor platforme pentru ONG-uri. Am vrut să facem o metodă prin care să mobilizăm ONG-urile în mod organizat. Așa am lansat o platformă numită Bridge, care permite ONG-urile să ceară resurse și să ofere ajutor persoanelor care au nevoie”, scrie Alina în revista Inc.

Bridge e o platformă de ajutor și e disponibilă la acest link.

De asemenea, Alina a povestit cum a încercat să ajute și angajații. Chili Piper are 8 angajați în Ucraina și ei au rămas acolo. A făcut un document pe Google cu resurse și acte care sunt necesare pentru a pleca din țară. Documentul a circulat și a ajuns la peste 10.000 de ucraineni.

Poți vedea și da documentul mai departe de aici.

De asemenea, Alina le-a spus angajaților din Ucraina că pot să-și ia oricât de mult timp liber plătit vor, pentru că au o politică de zile libere nelimitate plătite. În plus, înainte de invazie au făcut un call pe Zoom cu angajații din Ucraina și cei șase angajați ruși.

„Le-am zis - uite, asta se întâmplă. Țările voastre s-ar putea să fie în război și ați putea fi chemați să vă omorâți între voi. Am făcut un printscreen și le-am cerut și altor companii tech să distribuie acest mesaj”, spune Alina. Până în momentul de față fundația Chili Piper a strâns peste 200.000 de dolari și intenționează să ajungă la un milion de dolari.