Noi am fost prezenți la eveniment și am luat pulsul competiției care le-a adus câștigătorilor premii constând în trotinete electrice, călătorii gratuite cu serviciul Lime, și, celor interesați, o oportunitate de angajare.
Societe Generale European Business Services a organizat maratonul Urban Seekers cu scopul de a recruta oameni cu spirit de echipă, dornici de aventură, curioși și rapizi în gândire. Pe parcursul probelor, cei înscriși în competiție au avut ocazia să etaleze aceste calități.
O cursă distractivă în jurul Bucureștiului
Sâmbătă dimineață, cei înscriși în competiția Urban Seekers așteptau pentru a fi desemnați uneia dintre cele zece echipe care au fost formate. Mulți au venit cu prietenii lor, unii au venit singuri și au format prietenii cu cei prezenți. Pe strada Ion Luca Caragiale, la Rezidența Scena 9, într-o curte plină de culoare și de baloane care pocneau rând pe rând, câteva zeci de persoane așteptau cu entuziasm și emoție anunțarea probelor.
"Mamă, când am văzut că se organizează un treasure hunt în București, am zis că nu am cum să ratez așa ceva", explica una dintre participante, îmbrăcată sportiv, unui coleg de echipă cu care abia făcuse cunoștință. "Eu am venit să le iau toate premiile, dacă mă și distrez cu atât mai bine", relata un alt participant. "Hai să ne facem un grup de WhatsApp, ca să putem ține legătura", îi îndemna un bărbat pe noii săi colegi.
După ce listele au fost închise și toată lumea avea coechipieri, echipele au ascultat din nou regulile și mizele jocului. Fiecare echipă a fost nevoită să își aleagă un nume. După dezbateri interne, ca într-o ședință de creație, au rămas următoarele: AllBlacks, aligatoriialbastri, jokers, urbanpanthers, blackjacks, red_seekers, ScooterSeekers, One_Shot, și FantasticiiLuChinezu.
Organizatorii au distribuit apoi cutii cu provizii, medalii de participare, șepci roșii și câte o tabletă pentru fiecare echipă. Tableta venea preîncărcată cu o aplicație specială în care echipele vedeau și rezolvau task-urile, vedeau locul pe care îl ocupă în clasament și punctele obținute. Înainte de a apuca să dea oficial startul, unii participanți, mai curioși și mai ambițioși, deja începuseră să rezolve dintre provocări, așa că două dintre echipe avea deja un mic avans. Prima probă? Fă o fotografie cu întreaga echipă la poziția de start.
Și așa, o mare de șepci roșii, de entuziasm și voie bună a inundat parcul Grădina Icoanei. Cursa pentru cele 10 trotinete electrice, pentru 100 sau 50 de călătorii gratuite cu Lime, dar și un job în cadrul Societe Generale European Business Services începuse.
De la ”Amintirile mă chinuiesc” la ”Ce lipsește din codul de mai jos”
Sarcinile participanților au fost foarte variate. Multe presupuneau realizarea de fotografii în diverse ipostaze sau filmarea de clipuri amuzante, descoperirea unor monumente sau locuri cu valoare istorică din București, dar au existat și probe mai serioase, pe care le-ai putea găsi și în cadrul unui interviu de angajare.
Echipele cântau în cor ”Amintirile mă chinuiesc”, atrăgând zâmbete din partea trecătorilor ușor derutați, se filmau făcând ”Mannequin Challenge” sau gâdilând statui în talpă, totul în cadrul celui mai complex flashmob pe care l-a văzut Bucureștiul.
Unele echipe s-au organizat mai bine decât altele. ”Trebuie să decidem cine se ocupă de întrebările de logică”, spunea unul dintre participanții echipei câștigătoare, înainte să pornească oficial în expediție.
Pentru Urban Seekers, Societe Generale European Business Services a pus la bătaie job-uri din domeniile IT, Compliance, Finance și HR. Deci unele dintre provocările jocului au fost adaptate perfect pe aceste domenii, pentru a identifica cei mai buni potențiali candidați, dar și pentru a le oferi participanților o idee despre ce ar putea presupune un job în cadrul SGEBS. ”Care este momentul în care se emite o fișă de lichidare”, ”Bunurile mobile și imobile ale unei firme se regăsesc în bilanțul contabil?”, ”Ce lipsește din codul de mai jos: #include<iostream> using namespage std; int main ()..”. Au existat și câteva întrebări menite să îi introducă pe membrii echipelor în cultura Societe Generale, să descopere pagina de Facebook, cea de LinkedIn, partenerii săi de business, dar și limba nativă - franceza.
Au venit pe jos, au plecat pe trotinetă
Pe parcursul maratonului, una dintre echipe a fost mereu la conducere. Coincidență sau nu, este vorba despre acea echipă care a început să rezolve probele chiar dinainte să plece din zona de adunare, dând dovadă de spirit de inițiativă, aceeași echipă care s-a organizat cât mai bine pentru a trece prin toate probele.
În jurul orei 15.00, echipele au primit o notificare în aplicație - era timpul să se întoarcă la locul din care au plecat, pentru a se anunța câștigătorii. Cu un total de 181400 de puncte, echipa ScooterSeekers a reușit să rezolve cele mai multe task-uri, terminând pe locul 1 și câștigând cele 10 trotinete puse la bătaie de către Societe Generale. Pe locul doi s-a clasat echipa aligatoriialbaștri, cu 157300 de puncte, iar pe trei a fost echipa One_Shot, cu 153900 de puncte.
Am stat de vorbă cu unul dintre participanții din echipa câștigătoare, Cristian Iosub. ”Mi s-a părut o oportunitate excelentă de a participa la un treasure hunt alaturi de echipe cu care nu am mai interacționat în trecut, să cunosc oameni noi și, prin intermediul probelor să aflu mai multe informații legate de Bucuresti”, a mărurisit Cristian.
Cursa i-a dus pe participanți la Cercul Militar, la ASE, în parcul I.C. Brătianu, Piața Revoluției, la Biserica Kretzulescu și în multe alte zone.
Și, cu toate că echipa lui a fost desemnată câștigătoare, asta nu înseamnă că cei de la ScooterSeekers au reușit să rezolve toate provocările. ”Evenimentul a fost organizat foarte bine, punctualitatea fiind elementul cheie în buna desfășurare a competiției. Provocările au avut un grad mediu de dificultate și, deși timpul părea a fi suficient de mult, îmi dau seama ca pentru a finaliza toate misiunile mai aveam nevoie de minimum o oră”, a mai explicat el.
Dintre toate probele, cea mai dificilă a fost cea în care echipele au fost nevoite să joace Lapte Gros, în Centrul Capitalei, a mai spus Cristian. El și coechipierii săi și-au dat seama că vor câștiga abia spre finalul competiției, cu toate că au fost constant în topul clasamentului. ”Eram toți fericiți că avem un punctaj cu peste 15% mai mare față de echipa clasată pe locul 2 și încercam să mărim acest decalaj astfel încât să avem siguranța că nu vor scoate bagheta magică de răspunsuri de la probele teoretice pe ultima sută de metri și le vor trimite bulk. Nu știam strategia echipelor de pe locurile 2 și 3, așa că luam în calcul varianta prin care să nu fi încărcat încă răspunsurile de la toate probele teoretice”, a mai explicat Cristian, care abia așteaptă o nouă ediție a maratonului urban.