Astfel, potrivit unui raport realizat de The Venture Reality Fund și citat de VentureBeat, în acest moment există un număr de 487 de companii de VR care operează la nivel european, în creștere de la cele 300 de startup-uri identificate în luna februarie a acestui an.

Deși startup-urile care mizează pe realitate virtuală sunt întinse pe tot continentul european, există, totuși, câteva hub-uri care concentrează un număr mai mare de astfel de companii: Marea Britanie (46 companii VR), Franța (29 de companii VR), Suedia (19 startup-uri de VR) sau Germania (15 startup-uri VR).

Potrivit aceluiași raport, startup-urile din zona de VR realizează infrastructura necesară deploymentului de aplicații, tool-uri, platforme și aplicații. În același timp, unul dintre segmentele industriei de VR care înregistrează cea mai mare creștere (și care atrage și atenția investitorilor – de exemplu, britanicii de la Ultrahaptics au primit o investiție de 23 de milioane de dolari) este cel denumit user input. Acesta se concentrează pe interacțiunea din VR și creierul uman, corp, ochi și picioare.