În ultimii ani s-a vorbit foarte mult despre digitalizarea business-urilor, dar nu neapărat despre aducerea inovațiilor în spațiul de muncă și despre digitalizarea birourilor. Un studiu prezentat de Microsoft în cadrul evenimentului Work, Reworked ne arată avantajele adoptării noilor tehnologii la locul de muncă.

Studiul, realizat de Microsoft în colaborare cu London Business School, a vizat 9.000 de angajați din 15 piețe europene și a descoperit că cel mai greu lucru de transformat într-o companie este chiar cultura companiei.

Astfel, transformarea digitală și implementarea inovațiilor în locul de muncă se numără printre principalele preocupări ale business-urilor, dar unul dintre obstacole este reprezentat de modul în care respectivele inovații sunt adoptate de către angajați, de felul în care oamenii dintr-o companie reacționează și se adaptează la schimbări. Pe scurt, inovația la job trebuie să înceapă prin implementarea unei culturi orientate către inovație.

Potrivit studiului, companiile capabile să îmbrățișeze rapid noile idei și tehnologii au șanse de două ori mai mari să înregistreze creșteri substanțiale, de ”două cifre”. Aceste companii au și șanse mai mari de a câștiga în bătălia recrutării celor mai buni angajați, peste 85% dintre cei care lucrează deja în astfel de business-uri plănuind să își păstreze locurile de muncă, spre deosebire de 57% dintre angajații companiilor fără o cultură a inovației.

Cum aduci inovația în cultura organizațională a business-ului tău

Potrivit lui Julian Lambertin, Managing Director for EMEA KRC Research, cel care a prezentat studiul în cadrul evenimentului Microsoft, există o serie de particularități ale companiilor orientate către inovație.

  1. Dărâmă ”silozurile”, construiește poduri

Companiile cu cele mai inovatoare culturi au lideri care promovează parteneriatele și transparența, munca în echipă în defavoarea muncii individuale, a secretelor și a izolării. O astfel de atitudine va încuraja colaborarea dintre angajați, dintre echipe, dar și față de parteneri și clienți, și va favoriza creșterea business-ului, susține Lambertin.

Studiul arată că 86% din companiile cu o cultură inovatoare încurajează colaboarea în cadrul echipelor, dar și între echipe, față de 70%, respectiv 72% din companiile mai puțin inovatoare. Mai mult, 79% din companiile cu șanse mai mari de dezvoltare rapidă favorizează colaborarea cu parteneri externi, față de 54% din cele care nu încurajează inovația.

  1. Creează o cultură care încurajează învățarea

Cercetarea mai demonstrează că acele companii cu șanse de dezvoltare rapidă au lideri care oferă echipelor libertate de mișcare. 73% din angajații acestor companii susțin că echipele pot alege singure felul în care abordează un proiect, numai 45% din angajații business-urilor mai puțin dinamice putându-se ”lăuda” cu astfel de libertate. Mai mult, o cultură inovatoare este una care permite angajaților să greșească și să învețe din greșeli.

  1. Protejează atenția angajaților

Angajații simt că irosesc circa 52% din timpul petrecut la birou din cauza întâlnirilor neproductive, mailurilor, întreruperilor constante și timpului pierdut în încercarea de a găsi informațiile de care au nevoie.

Studiul sugerează că o combinație între un mediu fizic propice, tehnologie de ultimă generație și un manager care susține modalități diverse de lucru pot reduce timpul irosit la jumătate. De asemenea, există și o oportunitate de a motiva mai mult angajații, de a le creea o atmosferă în care creativitatea și productivitatea sunt neîntrerupte. O cultură organizațională care favorizează autonomia angajaților și care le oferă un mediu propice va genera o productivitate mai mare, concluzionează studiul realizat pentru Microsoft.