Floridelux.ro, startup fondat de Marius Dosinescu, încearcă să demonstreze că plantele „altoite“ cu tehnologia pot să ducă la rezultate foarte bune. După ce la finalul anului trecut s-au extins și cu o florărie „offline“ proprie, floridelux.ro estimează afaceri de aproximativ un milion de euro anul acesta.
Anul acesta înseamnă pentru FlorideLux consolidarea poziției create în anii trecuți. După ce s-au extins în București, Brașov și Cluj și au deschis inclusiv o florărie offline, cei de la FlorideLux se extind anul acesta doar prin noi angajați.
„Operăm în București, Brașov și Cluj. Am ales să ne concentrăm foarte mult eforturile pe consolidarea poziției actuale și atingerea indicatorilor de perfromanță pe fiecare sediu în parte“, a declarat pentru start-up.ro Marius Dosinescu.
„Extinderea la nivel de angajați este generată de creșterea volumelor, dar și planurile de extindere viitoare pe care le avem. Suntem în căutare de operatori, șoferi, floriști, dar și de muncitori necalificați. În paralel, ne extindem și departamentul de marketing. În acest moment, FlorideLux numără 20 de angajați“, a spus CEO-ul companiei.
Nu intenționăm să facem acest lucru până în anul 2018, decât dacă primim o ofertă bună
Potrivit lui Dosinescu, estimările FlorideLux arată că vor încheia anul cu o cifră de afaceri de circa un milion de euro.
Privind o posibilă investiție externă în FlorideLux, Marius Dosinescu spune că sunt în discuții cu mai mulți parteneri externi, dar nu au concretizat nimic privind o extindere sau o eventuală vânzare sau preluare a business-ului. „Nu intenționăm să facem acest lucru până în anul 2018, decât dacă primim o ofertă bună“, a spus Dosinescu.
Între offline și online
Business-ul FlorideLux a devenit mai complex în ultimul an, odată cu extinderea operațională și spre zona offline.
Cea de-a doua jumătate a anului e de obicei mai slabă față de primul semestru, cauzele fiind diverse, de la sezonalitate, mai puține sărbători, până la faptul că oamenii își îndreaptă veniturile către alte activități
„După două luni relativ liniștite, perioada tradițională de concedii, observăm o revenire rapidă în a doua jumătate a lunii septembrie și sperăm să atingem cifra de afaceri estimată până la sfârșitul anului. Cea de-a doua jumătate a anului e de obicei mai slabă față de primul semestru, cauzele fiind diverse, de la sezonalitate, mai puține sărbători, până la faptul că oamenii își îndreaptă veniturile către alte activități“, a explicat Dosinescu.
În momentul de față, cea mai importantă investiție FlorideLux, florăria de pe bulevardul Nicolae Titulescu din București a ajuns la break-even, după o investiție inițială de 25.000 de euro la finalul anului trecut.
Dosinescu spune că online-ul și offline-ul sunt în simbioză pentru FlorideLux, fiind greu de determinat performanța fiecărei florării în parte. În cazul lor, cumva logic, online-ul este deasupra offline-ului, având în vedere exprtiza și tradiția floridelux.ro.
Anul acesta, coșul mediu online a crescut la 290 de lei, după ce în trecut el era de 200 de lei. Momentan, Dosinescu nu are în planul imediat extinderea offline.
Puteți citi mai multe despre business-ul FlorideLux în articolele de mai jos.