Avem tot mai multe exemple de colaborare între companii cu vechime și startup-uri în domeniul financiar. Băncile au înțeles că dacă vor să aibă în continuare priză la generația tânără, trebuie să lucreze alături de fintech-uri și să adopte, cu rapiditate, noile tehnologii în produsele lor.

Însă nu doar legătura dintre bănci și fintech-uri este de notoritate. Acest gen de apropieri există și în domeniul medical.

”Lucrul între o corporație și un startup este în sine subiectul unui roman. Ne ajută mult să ne setăm reciproc așteptări realiste încă de la început: corporația își dorește, dar uneori nu poate fi la fel de agilă precum un startup, iar asta poate atrage frustrări de ambele părți. Ideea principală este să obținem aliniere între cele două entități, și, plecând de la scopul comun, să construim un framework și etape de validare clare. La nivelul corporației, după experiența de lucru cu MedCal în cadrul Innovation Labs, am stabilit că este extraordinar de important să existe o resursă internă dedicată care să preia proiectul colaborării și care să fie 100% focusată pe acesta”, ne-a precizat Delia Iliasa, Director Comercial și Director Național Clinici Medicover România.

MedCal: studenții care vor să aducă tehnologia în cabinetele medicale

Medicover și-a oferit susținerea în acest an pentru câteva dintre startup-urile cu produse pe segmentul medical care au trecut prin programul Innovation Labs.

Delia precizează faptul că este convinsă că din partea startup-ului este necesar un grad ridicat de răbdare și deschidere pentru a reuși să lucreze alături de o corporație.

”Vorbim mult despre coaching, așa că voi menționa faptul că este primordial ca membrii echipei, tinerii antreprenori, să fie deschiși spre a asculta și analiza informațiile primite de la corporație, de a fi “coachable” în acest sens”, afirmă reprezentantul Medicover.

Colaborarea dintre o companie mare și un startup este una benefică ambelor părți implicate. Ce-i poate oferi o corporație unui startup pentru a aduce noi soluții pe piață? De exemplu, Medicover România investește în inovație și în digitalizare pentru a îmbunătăți în permanență experiența pacienților.

Startup-ul românesc care identifică problemele de vedere prin jocuri

”Am inclus în strategia noastră colaborarea cu tineri antreprenori români pentru că știm cât de importante sunt motivația, creativitatea și entuziasmul tinerilor aflați la început de drum. Printre tinerii antreprenori cu care am demarat colaborări, îl amintim pe Mihai Drăghici, cu ajutorul căruia am implementat și am lansat Medicover Express, o aplicație digitală care îi ajută pe pacienți să obțină rapid o programare, în mai puțin de 24 de ore”, menționează Delia Iliasa.

”Consider că, mai mult decât sprijinul material, cele mai importante elemente de sprijin pe care le poate aduce o corporație sunt experiența, know-how-ul local și internațional și o bună cunoaștere a nevoilor consumatorului. În esență, oferim un mediu de test pentru anumite idei, coaching și mentorat, o adevărată perspectivă de business și go-to-market tinerilor antreprenori”, continuă reprezentantul Medicover.

De partea cealaltă, ce poate învăța o companie cu experiență de la un startup?

Din punctul de vedere al oficialului Medicover, un startup vine cu deschidere spre o serie nouă de idei creative, dar în același timp foarte aplicate pe bussinesul și pe nevoile clienților.

”Cred că cele mai importante lucruri pe care o companie le poate învăța de la un startup sunt entuziasmul începuturilor, dar și deschiderea către nou și curajul de a încerca să fii diferit, chiar și cu riscul de a întâmpina poate rezistență la început”, concluzionează Delia Iliasa, Director Comercial și Director Național Clinici Medicover România.