Colaborarea s-a desfășurat în perioada 22 mai – 02 iunie 2020 in parteneriat cu FAN Courier și a avut un feedback pozitiv în proporție de 100%.

Utilizarea noului sistem returnabil a dus la diminuarea semnificativă a cantităţii de ambalaje de unică folosinţă şi a reprezentat un prim pas spre reducerea poluării, în special în contextul global actual.

În plus, s-a făcut un saving de 35% aer transportat, prin compactarea coletului, pe langa reducerile semnificative din zona logistica.

Despre decizia de a introduce astfel de ambalaje am scris deja pe start-up.ro aici.

Concluzia testului a fost ca pe lângă impactul ecologic al serviciului oferit de către R-CREATE, există și beneficii operaționale pentru companiile partenere, precum reduceri semnificative față de soluțiile de unică folosință pe 3 direcții: timp de împachetare, spațiu salvat și minimizarea complexității (ambalajul R-CREATE este one size, cu mecanism flexibil de ajustare a dimensiunii efective)

„Colaborarea cu Cărturești și FAN Courier a avut rezultate foarte bune: 1 din 5 clienți a ales ambalajul reutilizabil R-CREATE, iar feedback-ul a fost pozitiv, mesajul dominant fiind că acestă funcționalitate era așteptată de către cumpărători. Așadar, episodul pilot cu Cărturești ne-a confirmat că piața are nevoie de serviciul nostru”, a declarat Linda Vasilescu, fondator R-CREATE.

Procesul operațional al colaborării a fost simplu: soluția de ambalare a fost aleasă de către clienți în secțiunea check-out de pe site, iar ambalarea s-a făcut în depozitul Cărturești. Curierii FAN Courier au făcut livrările și au ridicat ambalajele în aceeași întâlnire. Retururile ambalajelor goale au fost făcute către Cărturești pe fluxurile existente.

Startup-ul lucrează la această soluţie încă din 2019, când a câştigat premiul pentru cea mai bună idee în domeniul reciclării, la un accelerator de profil organizat de Impact Hub şi PepsiCo.

În contextul problemei poluării, care devine tot mai apăsătoare pentru companii şi guverne deopotrivă, nevoia de astfel de soluţii a devenit tot mai stringentă, în special pentru retailerii tradiţionali şi online. Această nevoie este subliniată şi de faptul că, din 2021, intră în vigoare norma europeană care interzice folosirea plasticului de unică folosinţă.

R-CREATE estimează că va ajunge să înlocuiască anual peste cinci milioane de ambalaje de unică folosinţă cu această soluţie. Concepte similare exista deja în SUA, dar și în Olanda, Finlanda sau Franța.

Din echipa R-CREATE fac parte Linda Vasilescu (fondator), Adina Huma si Bernhard Lutzer co-fondatori.