Vorbim despre Mobile Academy, un startup care oferă consultanță, traininguri și worksopuri variate, de la programare pentru iOS/Android, la mobile marketing, UX/UI, security, testare sau management de produs. Proiectul a fost lansat după ce fondatorii săi au tatonat piața vreun an de zile, identificând, într-un final, o nișă îndeajuns de interesantă și motivantă, pe un domeniu de interes, atât pentru noi, cât și la nivel internațional.

Au investit vreo 7.000 de euro pentru lansarea business-ului, banii pentru o mașină la mâna a doua, sau vreo excursie prin Asia. ”Am ținut cheltuielile la minim, constienți fiind că e genul de proiect în care putem să testăm piața și să creștem treptat, într-un mod mai degrabă de tip lean startupă decât de companie cu investiție majoră inițială. În primele luni am lucrat mult de acasă, prin cafenele sau am făcut office sharing pe la prieteni, iar cheltuielile s-au dus spre logistică, echipamente și promovare”, ne-a precizat Auraș Geambașu, unul dintre cofondatorii Mobile Academy.

În acest moment, din echipa Mobile Academy fac parte Auraș Mihai Geambașu și Bülent Duagi, fondatorii proiectului (Auraș se ocupă de partea de marketing și organizare, iar Bülent, de business development și relația cu trainerii). Alături de ei sunt 20 de traineri și pot lucra pe nu mai puțin de 30 de subiecte de interes.

Ce oferă Mobile Academy?

La început, pe lista de servicii a Mobile Academy erau workshopuri custom de 4 sau 8 ore, pe teme precum securitatea aplicațiilor mobile, testare automată, product management, online marketing for mobile și mobile monetization. Iar ținta organizatorilor erau, la fel ca și acum, de altfel, atât oamenii tehnici, respectiv digital accounts, product/project manageri sau oamenii de marketing și comunicare.

”Acum am ajuns la câteva zeci de teme pentru care avem agenda de training. Avem cursuri de 6 săptămâni de programare pentru iOS/Android. Pe lângă acestea, organizăm și traininguri open sau evenimente tip meetup pentru comunitate, precum și consultanță pentru companiile care au deja aplicații sau plănuiesc să investească timp, bani și resurse în aplicații mobile”, spune Auraș Geambașu.

Cererea pentru cursurile de programare vine din partea companiilor de outsourcing, iar pentru workshop-uri exista interes din partea firmelor cu produse sau servicii online, care observă că tot mai mulți vizitatori vin de pe dispozitive mobile, așa că vor să profite cât mai mult de acest shift de trafic

Potrivit acestuia, cele mai multe dintre cursuri sunt adaptate la nevoia de business a clienților, și cel mai important, sunt flexibile: sunt fie workshop-uri de 4 sau 8 ore, fie prezentări de 1-2 ore pe un subiect specific, fie o combinație între acestea.

Clienții Mobile Academy

”Pentru cursurile open avem un calendar care este stabilit la început de an, în funcție de cât de multă cerere există pentru fiecare subiect. Anul acesta vom avea 3 runde de programare iOS/Android și 10 workshop-uri full-day. Locația actuală din zona Perla-Ștefan cel Mare ne permite să ținem și 3 cursuri în paralel”, afirmă Geambașu.

Momentan, focusul Mobile Academy este pe companii medii și mari din România, mai ales din zona de B2B.

”Cererea pentru cursurile de programare vine din partea companiilor de outsourcing, iar pentru workshop-uri exista interes din partea firmelor cu produse sau servicii online, care observă că tot mai mulți vizitatori vin de pe dispozitive mobile, așa că vor să profite cât mai mult de acest shift de trafic”, precizează Auraș Geambașu.

Prețul trainingurilor

Costul cursurilor custom variază între 1.800 și 3.000 de euro pe zi, în funcție de subiect și nivelul de dificultate al acestuia, iar cursanții din cadrul companiilor sunt împărțiți în grupe de câte 8 persoane. Asta pentru că tinerii își doresc ca trainerii să acorde atenție fiecărui cursant.

”Am avut și excepții: un curs de Android Development la care au fost 9-10 participanți, dar atunci am apelat la 2 traineri prezenți în sală, pentru păstrarea procentajului trainer-cursant și a interactivității”, precizează Auraș Geambașu.

Un junior mobile developer care termină cursurile de iOS sau Android poate începe de la un salariu de 700-800 euro pe lună, cu posibilitatea de majorare în timp, în funcție de performanțe sau companie

Potrivit acestuia, în ceea ce privește firmele de outsourcing, angajații vin la cursuri de “skills upgrade”, pentru a putea oferi servicii de programare pe zona de aplicații mobile. În acest moment, xele mai cautate subiecte sunt managementul de produs și testarea automată.

În același timp, cursurile open de programare pentru începători au prețul de 400 euro pentru fiecare participant, iar workshop-urile variază între 150 și 200 euro.

De ce ar trebui să urmezi un curs la Mobile Academy?

Dacă în străinătate, accentul se pune pe cursuri online, de tip video, avantajul trainingurilor oferite de echipa startup-ului românesc este în modul de abordare. ”Vorbim și despre experiența reală a trainerilor noștri, despre interactivitate și intensitatea informațiilor, precum și flexibilitatea noastră în ceea ce privește cursurile custom, adaptate pentru companii. În plus, suntem singura companie care poate acoperi toată aria de competențe de mobile, atât tehnice, cât și de produs, marketing sau growth”, mai spune Geambașu.

Ce salariu pot ajunge să aibă cursanții Mobile Academy?

Un junior mobile developer care termină cursurile de iOS sau Android poate începe de la un salariu de 700-800 euro pe lună, cu posibilitatea de majorare în timp, în funcție de performanțe sau companie.

Până în acest moment, mai mult de 150 de persoane au urmat cursurile Mobile Academy, iar fondatorii proiectului estimează că această cifră se va dubla până la finalul acestui an. La acest lucruri vor contribui, spun ei, cursurile create special pentru a acoperi nevoile unor companii mari. Totodată, în acest an vor miza mai mult și pe consultanță pentru a aduce rezultate concrete de business folosind tot mai mult elementele de digital (inclusiv mobile).