Am vorbit cu fondatorul OK Institute, Cosmin Nastasă, managing director la Edge 2Performant despre scopul școlii și planurile sale. Cosmin a interacționat mulți ani cu piața de online marketing și și-a dat seama că e nevoie ca specialiștii să fie formați înainte să ajungă în industrie, așa cum a fost cazul până acum.

Lipsă de opțiuni pe piață

"Ideea deschiderii OK Institute a venit după o lungă perioadă de interacțiune cu oamenii din piața de marketing online din România și după câțiva ani de training-uri și cursuri. Am realizat că cei care vor să învețe marketing online aprofundat nu prea au opțiuni", spune Cosmin Nastasă.

Așadar, echipa de la OK Institute a decis să schimbe ideea că "nu avem cum și de unde" în "avem cei mai buni specialiști care să te ghideze pas cu pas în marketing online", după cum mărturisește Cosmin. El consideră că piața a ajuns în momentul în care poate să dea înapoi și altora ce a învățat de-a lungul timpului.

Procesul de la idee la momentul actual, când OK Institute propune câteva cursuri la care te poți înscrie, a durat aproape un an. Au dezvoltat cursurile și modalitatea de predare și au lansat site-ul.

Ideea deschiderii OK Institute a venit după o lungă perioadă de interacțiune cu oamenii din piața de marketing online din România și după câțiva ani de training-uri și cursuri. Am realizat că cei care vor să învețe marketing online aprofundat nu prea au opțiuni

Momentan, pe okinstitute.ro sunt cinci cursuri disponbile la care oamenii care vor să învețe marketing online se pot înscrie: AdWords 101, Managementul afilierii, Analytics, Content Marketing și SEO.

Cum va fi organizată școala?

OK Institute va avea o importantă componentă offline, pentru că cei care au creat școala cred în interacțiunea umană. Publicul țintă poate fi împărțit în trei categorii.

"Specialistul de marketing din companie care are nevoie de o integrare mai avansată, antreprenorul de online pentru care e important să înțeleagă cum se leagă marketingul online de performanțele business-ului și freelancerii, care caută o carieră într-una din specializările noastre", spune Cosmin Nastasă.

Modelul de învățare e pe ideea de workshop, cu grupe de maximum 15 persoane, iar fiecare modul va avea între 6 și 8 săptămâni. "Estimăm că vom avea câte trei module pe an din fiecare specializare", spune Cosmin. Cursurile vor fi predate de Bogdan Zaharia (consultant de Analytics și SEO, în trecut la Fashion Days), Cristina Fulea (senior digital specialist la Edge), Adrian Horvat (specialist în performance marketing la Vola.ro) și Matei Psatta (marketing manager la Vola.ro).

Cursurile sunt 95% offline. Abia în 2018 planurile sunt pentru deschiderea unei componente online pentru cei care nu pot ajunge la București pentru a fi prezenți la curs. Primele module vor începe în aprilie-mai, iar în primul an targetul e de a ajunge la 300 de cursanți prin care OK Institute să creeze o comunitate de specialiști în online. În plus, în funcție de nevoile cursanților, pot fi organizate și cursuri avansate de Analytics și AdWords.

Specializări necesare

Cei de la OK Institute au început cu AdWords, afiliere, Analytics și SEO pentru că sunt componente esențiale în orice business. "Am avut și un grad extrem de pragmatism atunci când vorbim de rezultate. Putem spune că am început cu marketing performance, dar nu ne limităm pe acestea, urmează să dezvoltăm cursuri pe zona de management business online", spune Nastasă.

Înțelegem antreprenorii, înțelegem resursele limitate pe care le au la dispoziție și rapiditatea în luarea deciziilor pe date concrete. Pachetul dorește să ofere baza promovării și managementului online al unui startup

Scopul OK Institute e să ofere și anumite norme de învățare, pentru că momentan lucrurile acestea se învață din mers, de pe internet. "Zona de marketing online sau marketing performance nu este acoperită sub formă de educație formală în România. De aceea venim noi, OK Institute, încercând să aducem training și cursuri strucutrate, aprofundate, livrate de specialiști cu experiență", explică managing partnerul Edge 2Performant.

De asemenea, OK Institute oferă și pachete combinate pentru diferite persoane. De exemplu, pachetul Antreprenor costă 2.900 de lei pentru trei cursuri, adică o reducere de 30%. "Înțelegem antreprenorii, înțelegem resursele limitate pe care le au la dispoziție și rapiditatea în luarea deciziilor pe date concrete. Pachetul dorește să ofere baza promovării și managementului online al unui startup", spune Nastasă. În plus, spune Nastasă, dacă un om vrea să devină specialist în marketingul online, cu ghidajul potrivit poate să o facă în doar câteva luni.

Foto - Flickr/Blogtrepreneur