Scopul cercetării realizate împreună cu Transilvania IT Cluster din Cluj-Napoca este de a identifica acei factori care favorizează sau împiedică succesul startup-urilor de tehnologie din România.
Participarea este anonimă, iar timpul de completare este de aproximativ 30 de minute. Conform creatorilor studiului și chestionarului, nu există răspunsuri corecte sau greșite, ci doar valori, experiențe sau opțiuni proprii ale fondatorilor de startup-uri.
Până acum nu a fost făcut un studiu pe valorile și motivele fondatorilor români legat de succesul sau eșecul startup-urilor. Conform unui studiu internațional creat de CB Insights nu există niciodată un motiv singular. Studiul a identificat că cel mai întâlnit motiv menționat pentru eșec este faptul că startup-ul a rămas fără bani, apoi că nu a rezolvat o nevoie reală de piață, iar al treilea motiv a fost faptul că a fost o concurență prea puternică pe piață.
Fondatorii străini menționează apoi un model de business greșit, modificările legislative, pricing-ul greșit, iar un alt motiv ar fi o echipă nepotrivită.