Simina Mut este avocat de profesie și s-a hotărât să ia cu asalt domeniul startup-urilor românești. Unealta de care s-a folosit se numește Simpli și este o aplicație de productivitate esențială, conform acesteia. Simpli este practic un organiser, care are totodată și rolul de centralizator de mailuri. ”În Simpli avem mai multe funcționalități decât în celelalte aplicații de mail. Avem «to-do list», avem modulul de notițe. Putem filtra după taguri. Și la liste și la note” spune cofondatoarea aplicației.

Femeia în vârstă de 33 de ani este originară din Cehul Silvaniei, Sălaj, și spune că toată lumea are înclinații incipiente spre domeniul antreprenoriatului. Aplicația lansată de ea a fost gândită pentru a își satisface nevoile personale de organizare cauzate de programul foarte încărcat pe care îl are. ”Lucrez în paralel ca avocat și ca antreprenor. Am avut dintotdeauna înclinații spre antreprenoriat, am mai avut și alte idei în afara domeniului legal în care profesez. Vorbeam de mult cu prietenii să ne facem o afacere.

Simpli_homepage

Ideea cu Simpli a apărut dintr-o nevoie proprie. Ne-am dat seama că acest tip de produs nu exista pe piață. Simpli e mulat pe nevoia noastră. Mulți spun că e o greșeală să faci un produs pentru nevoia proprie, însă noi nu le împărtășim părerea. Nu a existat un moment «0», unul în care am spus «Gata! Acum facem asta!». Totul a fost planificat și urmat cu atenție. A fost un întreg proces. Ce am gândit noi inițial era mult mai complex decât ceea ce e Simpli acum”.

Cifrele aplicației sunt bune având în vedere că la data interviului, era lansată de doar patru zile: ”Ne-am hotărât să restrângem toate funcționalitățile la un loc și așa a ieșit produsul de acum. Am cautat feedback încă din iulie. Atunci ne-am hotărât să testăm piața printr-un public beta. Suntem încurajați de cum decurg lucrurile. Sunt în jur de 1.000 de descărcări momentan.

Finanțare din propriile economii

Atunci când a venit vorba de finanțare, Simina nu a avut nevoie de ajutor din exterior. Spune că s-a descurcat cu resursele proprii și că suma investită s-a ridicat la un total de 35.000 de euro: ”Finanțarea a fost din sursele proprii. Tot ce am strâns noi până acum. Nu avem finanțare din surse externe. Nu ne-am împrumutat, au fost economiile noastre”.

Aplicația este în prezent disponibilă numai pe platforma iOS, însă antreprenoarea spune că unul dintre obiectivele pentru 2016 este lansarea pe Android, însă și crearea unei variante pentru web-browsere: ”În iunie sperăm sa ne lansam și pe Android. Lucrăm și la o variantă web în momentul de față, asta e prioritatea. Mai întâi vom lansa aplicația pentru browsere, apoi pe cea pentru Android. Dezvoltarea e mai dificilă pe aceasă platformă”. Simpli_email

Când a venit vorba despre funcțiile aplicației, Simina a spus că vor urma multe surprize pentru utilizatori. Vrea să implementeze un sistem nou de manipulare a fișierelor atașate în iOS care să lucreze împreună cu sistemul de tagging deja implementat. ”Avem în lucru un nou modul pentru fișiere. Vrem să putem salva fișierele în telefon sau în dropbox. Și, după aceea, să le putem trimite instant pe mail, mai departe. In Simpli avem mai multe funcționalități decât în celelalte aplicații de mail. Avem to-do list, avem modulul de notițe. Putem filtra și după taguri. Și la liste și la note. De la poze până la documente salvate cu același tag pot fi găsite toate la un loc. Nu mai trebuie sa căutam prea mult”. Cât despre diferențele dintre Simpli și celelalte aplicații de organizare, precum Slack, tânăra antreprenoare spune că ea nu încearcă să ”omoare” mailul: ”Noi nu vrem să omorâm e-mailul, ca Slack. Serviciul de poștă electronică este în continuare foarte folositor. Simpli e gândită mai mult pe userul individual. Aplicațiile de productivitate se concentrează în mare parte pe utilizatorul individual. Ne gândim la moduri în care putem include funcționalități de colaborare”.

Descărcări din Costa Rica sau Taiwan

Piețele de desfacere pentru Simpli sunt cea Vest-Europeană și cea Nord-Amricană. Cofondatoarea spune că nu a pornit setată pe piața autohtonă și că aplicația are decărcări chiar și din Costa Rica sau Taiwan: ”Nu am pornit axați pe piața din România. Avem descărcări și din Costa Rica sau Taiwan. Vrem să ne axăm pe piața din Europa de Vest și cea din America de Nord. Aici avem șansele cele mai mari să facem bani, și din datele noastre, aplicația prinde foarte bine în aceste locuri”.

Simpli_tags Simina a vorbit și despre cum intenționează să monetizeze aplicația dar și despre celălalt cofondator al Simpli, Alex Morar: „Vrem să introducem și varianta premium, poate chiar freemium. Vrem ca update-urile viitoare să fie pe bază de subscription (abonament). Aici voi fi ajutată de Alex Morar, celalalt cofondator și fost coleg de-al meu. El are background economic și ne-am cunoscut la începutul carierei noastre la Deloitte”.

Cât despre viitorul aplicației, antreprenoarea spune că este unul luminos: "Planul nostru nu este să ne îmbogățim rapid. E un produs în care credem foarte mult și vrem sa rămânem implicați. Dacă aplicația va crește cum ne dorim noi, n-o vom putea susține din surse proprii. Vor creste foarte mult și costurile. Vom avea nevoie de mai mulți oameni și nu excludem finanțarea externă în acest caz”.

Bani, experiență, tinerețeSimpli_Note

Simina Mut este de părere că vârsta ei este una ideală pentru a te lansa cu un start-up, deoarece ai și banii și energia necesară pe de o parte, dar și experiența acumulată pe de o alta. Diferențele între profesia ei și antreprenoiat este foarte mare: ”E vârsta ideala pentru un startup, în opinia mea. Nu iți lipseste nici experiența, nici energia. În domeniul legal focusul este pe managementul riscului, în timp ce la startup-uri, e exact invers. Se cam bat cap în cap, deci pot vedea ambele părți ale monedei”.

”Mai am o idee de aplicație intr-un stadiu foarte incipient. Ma gândesc să continui în acest domeniu. Nu mă voi opri la Simpli. La această aplicație am lucrat înprincipal cu freelanceri și colaboratori. Ei s-au ocupat de codare” spune Simina despre planurile ei de viitor în domeniul afacerilor. ”Targetul nostru e de 100.000 de utilizatori pana la finalul anului, obiectiv care cred că este realist și realizabil”, a mai declarat antreprenoarea.