Heymedica este un startup care centralizează serviciile medicale din Europa și care vrea să fie un adevărat Google pentru orice nevoi medicale am avea.

Abonează-te aici la podcastul nostru pentru a-l asculta pe orice platformă folosești înaintea apariției articolului pe site.


Ce vei afla în articolul de astăzi despre Heymedica:

  • Parcursul Heymedica de până acum cum s-a născut startup-ul, de ce și ce vrea să facă pentru a digitaliza zona medicală.
  • Investiții făcute până acum, dar și nevoia de investiție de la fonduri în viitorul apropiat.
  • Ce nevoi au medicii de la digitalizare, dar și ce nevoie au utilizatorii.
  • Cum poate fi unit sistemul medical din Uniunea Europeană

Horea Timiș are experiență în domeniul medical și până în 2022 a fost și director al DSP Arad. Dar a vrut să se întoarcă în lumea startup-urilor. Heymedica, spune el, e o nebunie. A descoperit inovația în medicină acum câțiva ani când a lansat un site de rating-uri pentru spitale și un IT-ist i-a pus în minte această idee a digitalizării medicinei.

După ce a participat la mia multe proiecte de cercetare europene prin EIT Health, s-a gândit că pentru hoteluri există Booking, pentru produse există eBay sau pentru transport există Uber, dar pentru servicii medicale lucrurile sunt fragmentate.

„Fiecare țară are multiple platforme medicale, pacientul este confuz. Vrem să facem platforma medicală a Europei sub sloganul One Europe, One Health, One Platform. Adică să găsești într-un singur loc spitale, clinici, servicii, în orice limbă”, explică Horea Timiș. Un fel de Google de servicii medicale. Sau un sistem de operare care să fie nișat doar pe aceste nevoi, atunci când pacientul are nevoie de un medic, de o farmacie sau de un stomatolog.

Astăzi Heymedica este în stadiul de MVP, aplicația poate fi descărcată pe Google Play Store și urmează să fie disponibilă și pe iPhone.

Un singur cont medical

Viziunea lui Horea Timiș este ca Heymedica să fie o platformă integrată care să ajute medicii și pacienții. A făcut și greșeli la început, încercând să aibă un produs cât mai finalizat, dar acum se concentrează pe marketing și pe testarea în România.

„Cetățeanul european trebuie să aibă totul gratuit. Și să poată folosi aplicația oriunde. Dacă ți-a picat o plombă în Polonia, să știi unde să te duci. De asemenea, Heymedica oferă o imagine a ecosistemului sanitar. Iar un alt factor important este că oricine să beneficieze de contul de Heymedica, unde să poți avea date despre tine, pentru a fi orientați spre prevenție”, explică Horea Timiș. Astfel, Heymedica nu vrea să fie o platformă de telemedicină sau de programări, ci una în care oamenii să poate avea o imagine de ansamblu a sănătății lor, să poată să găsească servicii medicale, iar acestea să fie disponibil oriunde în Europa.

Un alt element important în Heymedica va fi partea de rating. Dar venind din zona medicală, Horea spune că medicul nu vrea să aibă rating. Din acest motiv au construit un sistem prin care se analizează amabilitatea, timpul până la consultație și timpul de răspuns. Motivul? Serviciile medicale sunt greu de cuantificat prin rating tradițional.

Ce vor medicii?

L-am întrebat pe Horea Timiș și ce vor medicii, pentru că vine din această lume. Răspunsul lui a părut poate surprinzător, dar ancorat în realitate.

„Medicii nu vor pacienți noi. Cei din România sunt suprasaturați de pacienți. În plus, nu este o concurență, poate doar pe zona de stomatologie. Medicul de la noi vrea mai puțină birocrație, la asta nu putem să-l ajutăm, dar putem să-l ajutăm cu notorietate”, spune Timiș.

„Prin Heymedica poți fi vizibil, poți să expui cabinetul, serviciile, să ai un blog medical. Îți ofer și date de marketing medical, despre profilul pacientului care te caută, ce areal ai. Acum poate nu par importante, dar în viitor când vor sta doctorii cu un cabinet gol, atunci vor înțelege că trebuie să cunoască piața mai bine”, spune Horea Timiș.

El consideră că România are avantajul inovației și digitalizării din privat, dar startup-urile tot pleacă din România, iar Ministerul Sănătății nu are un departament de eHealth, la fel cum nici Ministerul Digitalizării nu are unul. „Avem câteva startup-uri sporadice care reușesc”, explică el.

În acest context, Heymedica se uită după investitori din zona fondurilor de investiții private pentru a dezvotla platforma, dar vor să colaboreze și cu autoritățile locale, pentru a oferi primăriilor date despre ecosistemul lor medical. „Primăriilor le putem oferi toți providerii medicali, conturi gratuite, servicii de programare gratuite, iar primăriile ar plăti către noi un abonament lunar în funcție de gradul de folosire al platformei”, spune Horea Timiș.

Nevoia de investiții și întoarcerea la startup-uri

Anul acesta e important pentru Heymedica. Până acum au investit aproximativ 350.000 de euro în platformă, o parte din bani venind de la business angels care au crezut în ideea lui Horea.

„E important anul acesta pentru noi. Vrem să fim mai cunoscuți și vrem să ridicăm o rundă de la un fond de investiții sau să participăm la un accelerator, pentru a fi validați”, spune el. Acum au trecut de 5.000 de conturi de pacienți în România și câteva sute în Europa, dar au și 350 de conturi de medici și clinici din decembrie 2022 până azi.

De ce s-a întors din sistemul public la un startup?

„Startup-ul te ajută să te dezvolți ca persoană. Ești într-un mediu conectat la nivel internațional, te dezvolți și înveți. Într-o instituție publică ai avantaje și dezavantaje. E liniște, e bine, unele lucruri se întâmplă, altele nu. Salariul e același și dacă faci și dacă nu faci. În startup riscul e mare. Dar provocarea intelectuală nu se aseamănă”, spune Horea Timiș.


Proiectul „Antreprenori” este sustinul de ING Bank, partener de creștere pentru afacerile locale. Într-un context dinamic și încă incert, ING oferă predictibilitate, prin instrumentele financiare potrivite, si sprijină dezvoltarea sustenabilă a afacerilor din România, pentru a ajunge la nivelul următor.