Multe start-up-uri au apelat la strategii de diversificare pentru a se face remarcate pe piață și au jucat cât mai bine cartea avantajului competitiv pentru a putea realiza un profit cu care să se mândrească la finele anului 2020.
Magazinele de articole pentru casă și firmele de curățenie sunt doar câteva dintre start-up-urile care la finele ultimului trimestru 2020 au #rezistat pe timp de pandemie și au dat dovadă de un management impecabil. Managerii acestora au fost de acord să ne împărtășească unele dintre cele mai bune metode prin care au reușit să #reziste pe timp de pandemie.
Elaborarea de noi strategii de marketing și modificarea planului de atingere a obiectivelor pe termen lung
„Am fost nevoiți să realizăm o amplă cercetare de marketing pentru a vedea care este și cum acționează clientela noastră acum, în pandemie, pentru că ne era clar că vom avea de-a face cu un nou tip de client: mai precaut, mai speriat, îngrijorat și, mai ales, cu bugete mai mici pentru cheltuieli. În urma rezultatelor cercetării, a trebuit să realizăm o nouă strategie și a trebuit să vedem unde ne poziționăm noi în momentul actual în perspectiva clienților, dar și pe piața noastră.” – manager Pufulino, magazin de textile pentru casă.
„Am analizat piața prin cercetări cantitative de marketing și am realizat ample analize SWOT și BCG pentru a vedea unde ne plasăm în momentul actual și care este starea serviciilor pe care noi le oferim – servicii de curățenie birouri, servicii de curățenie hale industriale, servicii de curățare mochete, saltele și canapele și servicii curățenie la domiciliu. A fost nevoie să regândim multe strategii și să le adaptăm la situația reală a companiei, a pieței și a clienților.” – manager Interior Cleaning Services, firma de curățenie din București și Ilfov.
„Este greu să comercializezi un produs care este văzut ca sezonier, precum sunt plasele de țânțari. Este și mai greu să vinzi un produs atunci când ești într-o pandemie care aduce foarte multă spaimă și anxietate în viața clientului. Ne-am bazat foarte mult pe strategii competitive de marketing care să ne aducă în fața clienților și să ne ofere acel avantaj competitiv de care aveam nevoie în aceste timpuri.” – manager PvcMag, magazin accesorii pvc și plase de insecte.
Cum oamenii s-au mutat pe timp de pandemie din offline în online, toate aceste trei strat-up-uri s-au axat acum mai mult ca niciodată pe mediul online pentru a ajunge mai repede la segmentul de piață vizat.
Care a fost cel mai mare avantaj al acestor start-up-uri? Furnizarea de servicii sau produse utile pentru casă. Făcând economii cu teatre, cinematografe, activități de entertainment în aer liber și în localuri, românii au avut acum mai mult timp ca niciodată să se concentreze pe produsele și serviciile care le pot face statul în casă mai plăcut, mai comod și mai util.
„Petrecând mai mult ca niciodată timp în casă, oamenii s-au axat foarte mult pe produse menite să le aducă confort și astfel a crescut cererea pentru produsele pe care noi le oferim: lenjerii de pat, cuverturi, perne, pilote, etc. Cu toate acestea, piața lenjeriilor de pat este extrem de competitivă și a trebuit să ne axăm foarte mult pe marketing online și pe prețuri competitive pentru a atrage noi clienți și a îi păstra pe cei existenți.”
„Plasele de insecte împreună cu accesoriile de plase de țânțari sunt văzute drept produse sezoniere, folosite în general vara, când sunt foarte multe insecte precum țânțari și muște. Plasele de tantari nu sunt accesorii sezoniere, ele trebuie să fie folosite în tot timpul anului pentru că nu doar că ajută la prevenirea pătrunderii în casă a insectelor pe timp de vară, dar filtrează aerul de afară de alergeni, praf, poluare și sunt perfecte pentru prevenirea ploșnițelor și muștelor mari pe timp de iarnă (atunci când acestea sunt în căutare de căldură). Am avut nevoie de o strategie bună de comunicare în mediul online pentru a putea să evidențiem aceste atuurile ale produselor noastre și să schimbăm percepția clienților. Am apelat la o companie de marketing online care ne-a ajutat în acest sens și profitul a crescut.”
Nu s-a vizat doar confortul în case, ci și confortul și siguranța la locul de muncă, ceea ce a adus un real avantaj pentru firmele de curatenie din Bucuresti și nu numai.
„Firmele de curățenie au avut un real avantaj în această perioadă și asta pentru că în mass media tot s-a vorbit despre curățenie, igienizare și dezinfectare – o publicitate gratuită pentru orice firmă de curățenie. Cu toate acestea, am investit în strategii de marketing online pentru ne extinde și mai mult portofoliul de clienți. În această perioadă, companiile care încă își desfășoară activitatea la birou au vânat firmele de curățenie pentru a crea un mediu sigur pentru clienți și pentru a respecta normele și indicațiile oferite de către stat, ceea ce a făcut un mediu foarte competitiv pe această nișă. A trebuit să abordăm noi strategii competitive de marketing care vizează promovarea și prețul.”