Declarația unică se completează şi se depune de către persoanele fizice care în anul de impunere au realizat, individual sau într-o formă de asociere, venituri/pierderi din România sau/şi din străinătate şi care datorează impozit pe venit şi contribuții sociale obligatorii, potrivit prevederilor Codului fiscal.

”ANAF recomandă ca Declaraţia unică să fie depusă prin mijloace electronice de transmitere la distanţă, în conformitate cu prevederile legale în vigoare, respectiv: prin intermediul serviciului "Spaţiul privat virtual" (SPV); pe site-ul https://www.e-guvernare.ro, cu semnătură electronică calificată”, precizează reprezentanții instituției într-un comunicat de presă.

Formularul pentru declarația unică pe 2021 poate fi depus și în format hârtie, direct la registratura organului fiscal sau prin poştă, cu confirmare de primire (data depunerii declaraţiei în format hârtie este data înregistrării acesteia la organul fiscal sau data depunerii la poştă, după caz).

Reprezentanții ANAF adaugă faptul că, pentru completarea şi depunerea declarației unice contribuabilii pot solicita sprijin organelor fiscale astfel: apelând Serviciul central de asistență telefonică a contribuabililor - Call - center, la numărul de telefon 031.403.91.60; prin e-mail, accesând Formularul de contact disponibil pe https://www.anaf.ro/asistpublic/ şi în serviciul Spatjul Privat Virtual.

”ANAF a creat pe portalul instituțional o rubrică în care se regăsesc toate informațiile detaliate despre declarația unică (Ghid de completare, Formularul 212 pentru descărcare, baza legală etc.), aceasta putând fi accesată la acest link https://static.anaf.ro/static/10/SPV/info_spv.htm” se mai spune în comunicatul instituției.