Deepstash e o platformă în care oamenii distribuie și găsesc idei și informații sub forma unor pastile pentru creier. Aplicația a fost gândită ca un loc în care oamenii să facă schimb de idei sub o formă cât mai ușor de folosit și cât mai atractivă pentru cei care caută inspirație și idei puse în formate ușor de înțeles, de reținut și de salvat. Și dacă ne uităm la prezentarea lor, Deepstash e platforma unde oamenii devin mai deștepți și unde ideile funcționează ca piese LEGO pentru minte.

Despre începuturile platformei și alte detalii de culise am povestit și noi cu fondatorul Deepstash, Vladimir Oane.

Focus pe idei atomice

”Deepstash a pornit după mai mult de un deceniu petrecut în industria de social media, big data și B2B software. Ca o reacție la negativitatea pe care o vedeam în industria de unde veneam, mi-am dorit să fac un produs cu impact care să ofere o alternativă la social media care devenise atât de nocivă”, povestește Vladimir.

Așa că, Vladimir lansa Deepstash în 2019, iar în 2020, la un an distanță, primea 3 milioane de euro finanțare din partea Connect Ventures, GapMinder VC și Cultivate Capital.

Fondatorul crede că un diferențiator important care a atras investiția a fost conceptul nou, la care s-a adăugat și validarea inițială dată de către utilizatori.

Acum, cu aproape 2 ani în plus, Deepstash are o echipă mai mare, o aplicație mult mai bine conturată și o comunitate care depășește 2 milioane de utilizatori, dintre care câteva mii care au optat pentru funcția PRO, upgrade cu plată față de versiunea free a aplicației.

Deepstash, rețeaua socială pentru oamenii deștepți din țara cu cei mai puțini cititori din Europa

Vladimir Oane este antreprenorul care, la 31 de ani, devenea milionar după ce a vândut către HootSuite compania pe care o fondase alături de alți doi români parteneri. Acum este mentor în programul de accelerare Innovation Labs.

La 25 de ani, în 2007, Vladimir Oane fonda UberVu, unul dintre primele servicii de management al social media din lume. La scurt timp reușeau să intre în cohorta de startup-uri a Seedcamp de la Londra, fiind primul startup românesc care reușea performanța de a intra într-un program de accelerare.

În 2014, la doar 31 de ani, vindea UberVu către canadienii de la HootSuite, afacerea fiind estimată la 15-20 de milioane de dolari.

Vladimir a știut încă de tânăr, de când reprezenta unul dintre puținele startup-uri din România, că viața e prea scurtă ca să nu-și construiască o carieră croită pe interesele lui.

”Așa că m-am făcut antreprenor pentru că era singurul mod prin care puteam să lucrez la probleme de care sunt interesat versus alternativa de a dansa pe melodia altora”, explică fondatorul Deepstash.

Tot el este omul care a văzut informația ca pe o oportunitate fenomenală și care a revoluționat felul în care consumăm lucrurile care se scurg pe internet.

”Din perspectiva unei persoane ca mine care s-a născut înainte de revoluția tehnologică și care citea cărți “pe hârtie” din bibliotecă, accesul la informație e un privilegiu. Orice persoană cu un telefon mobil are acces la mai multă informație decât oricare alt muritor din toate timpurile de până acum. Există însă și un revers al medaliei: e dificil să înțelegi, să salvezi, să organizezi și să comunici acest nemărginit de informație, mai ales când este livrată în formate lungi, cum ar fi cărți întregi sau podcasturi de 2-3 ore”, ne spune Vladimir.

Share de idei cum faci share de poze sau de rețete

Ce a făcut Deepstash e că a spart conținutul din cărți, articole și podcasturi într-un nou format, numit idee în aplicație, care să fie perfect pentru telefonul mobil, ușor de citit și ”cu super-puteri: de eficientizare a timpului, de înțelegere, de organizare, de accesat oricând și de mixat în noi conținuturi”.

Conținutul din Deepstash este creat de utilizatori, așa cum scrii sau salvezi o idee în momentul în care citești sau te lovește inspirație când mergi cu metroul sau faci duș. Apoi, platforma se ocupă de ”magia” de a distribui acest conținut pe bază de interese și de a facilita, totodată, conexiunea între utilizatori.

Jumătate de milion de idei roiesc pe Deepstash, dintre care cele mai multe sunt din zona de productivitate personală, de comunicare eficientă în relații sau la birou, dar și de educație financiară, fitness, dieta corectă sau informații de business. Iar aceste idei fac parte din categoria de informații care nu se vor perima vreodată.

Și reușesc să facă asta pentru că Deepstash nu face poluare informațională cu știri sau politică, ci doar conținut curatoriat și contemporan care poate hrăni creierul indiferent de ce se întâmplă în actualitate.

Vladimir se declară un power reader (tehnică de citire rapidă n.red.), ceea ce a și generat ideea acestui start-up. Pornind de la experiența lui personală de a lua notițe, fondatorul Deepstash știe că oamenii nu mai au voința, disciplina și nici timpul de a face ceea ce făcea el acum mulți ani, așa cum nici el nu s-ar mai putea dedica unui sistem de a scoate idei din ceea ce citește.

”Tocmai de la această premisă am plecat când am gândit Deepstash: suntem mult prea ocupați și distrași ca să dedicam timp pentru introspecție și organizare. Avem nevoie de structuri simple care să ne dea acces la informație de calitate pe care s-o putem organiza printr-un simplu click, un serviciu care poate transforma complexitatea cunoașterii și sistematizării ideilor într-un joc social”, afirmă Vladimir.

Sursă de inspirație pentru antreprenori

Când s-a apucat să citească cărți, Vladimir nu știa că există cuvântul antreprenor în afara pompelor funebre, deci sigur nu citea despre asta, dar citea multă istorie și crede că viețile oamenilor mari, de ieri și de azi, sunt o sursă fantastică de inspirație pentru antreprenori.

Iar dacă vreți să vă inspirați din lecturile lui actuale, o puteți face urmărindu-l pe Deepstash, aici e contul lui, cu teme diverse precum meditație, strategie de produs, filozofie sau cărți științifico-fantastice.

”Mă bucură când primim emailuri de la utilizatori cu povești foarte personale în care ne povestesc despre impactul pozitiv pe care l-am avut în viața lor: despre cum și-au schimbat obiceiurile și își încep ziua cu Deepstash în loc de Facebook”, declară Vladimir Oane.

Viitorul la Deepstash se conturează astfel: în perioada aceasta lucrează să fie mult mai buni la opțiunea audio și să aibă mulți utilizatori care ascultă mai mult decât citesc. Vor să îmbunătățească modul de creare al ideilor și să ne mute de la un proces manual 100% la unul în care machine learning-ul joacă un element mai important.

Și pentru că nu putem încheia fără să cerem un sfat de la un antreprenor cu experiență, l-am rugat pe Vladimir să lase un mesaj de încurajare pentru toți cei care vor să-și pornească un start-up.

Mesajul lui: ”Porniți-l pur și simplu. Dar să o faceți pentru că vreți să contribuiți cu ceva pozitiv în lume, nu pentru că ați găsit o șansă de a vă îmbogăți”.