Această creștere a datelor vine cu provocări inerente: vasta majoritate (81%) a respondenților consideră că soluțiile lor curente de protecție a datelor nu vor putea îndeplini toate nevoile de afaceri din viitor.

Snapshot, o continuare a Indexului Global privind Protecția Datelor bienal, a studiat 1.000 de factori de decizie din IT din 15 țări din cadrul organizațiilor publice și private cu peste 250 de angajați, cu privire la impactul pe care aceste provocări și tehnologii avansate îl au asupra protecției datelor. Constatările prezintă un progres pe măsură ce numărul în creștere de organizații – 80% în 2019, de la 74% în 2018 – apreciază valoarea datelor și fie le valorifică în prezent sau planifică acest lucru în viitor.

„Datele reprezintă energia vitală a afacerilor și cheia pentru transformarea digitală a unei organizații”, a declarat Beth Phalen, președinte, Protecția Datelor Dell EMC. „Pe măsură ce intrăm în noua decadă a datelor, strategiile reziliente, fiabile și moderne de protecție a datelor sunt esențiale pentru a ajuta companiile să ia decizii mai bune și mai rapide și combate efectele perturbărilor costisitoare.”

Evenimentele disruptive costă și cresc în ritm alarmant

Conform studiului, organizațiile administrează acum 13,53 pentabiți (PB) de date, o creștere cu aproape 40% față de media de 9,70 PB din 2018, și o creștere de 831% față de administrarea de 1,45 PB din 2016 a organizațiilor. Cea mai mare provocare pentru toate aceste date pare să fie numărul în creștere de evenimente disruptive, de la atacuri cibernetice la pierderi de date la nefuncționarea sistemelor. De fapt, majoritatea organizațiilor (82% în 2019 comparativ cu 76% în 2018) au experimentat un eveniment disruptiv în ultimele 12 luni. Suplimentar, 68% se tem că organizația va experimenta un eveniment disruptiv în următoarele 12 luni.

Poate și mai îngrijorătoare este constatarea că organizațiile care utilizează mai mult de un furnizor de servicii privind protecția datelor sunt de aproape două ori mai vulnerabile la un incident cibernetic ce împiedică accesul la datele lor (39% din acestea utilizează doi sau mai mulți furnizori, comparativ cu 20% care utilizează un singur furnizor). În ciuda acestui lucru, utilizarea mai multor furnizori de servicii pentru protecția datelor este în creștere, cu 80% din organizații alegând să implementeze soluții privind protecția datelor de la doi sau mai mulți furnizori, cu 20 de procente mai mult decât în 2016.

Costul evenimentelor disruptive este de asemenea în creștere într-un ritm alarmant. Costul mediu al nefuncționării a crescut cu 54% din 2018 până în 2019, rezultând un cost total estimat de 810.018 $ pe an, în medie, în creștere de la 526.845 $ în 2018. Costul mediu al pierderii de date a crescut, de asemenea, de la 995.613 $ în 2018 la 1.013.075 $ în 2019. Aceste costuri au crescut semnificativ pentru organizațiile care utilizează mai mulți furnizori de servicii privind protecția datelor față de un singur furnizor – costuri aproape de două ori mai mari aferente nefuncționării și costuri aproape de cinci ori mai mari pentru pierderea datelor.

Tehnologiile emergente aduc provocări soluțiilor pentru protecția datelor

Pe măsură ce tehnologiile emergente continuă să avanseze și să modeleze mediul digital, organizațiile învață cum să adopte și să profite de aceste tehnologii pentru a influența viitoarele rezultate de afaceri. De fapt, studiul raportează că aproape toate organizațiile fac anumite investiții în tehnologii noi sau emergente, primele cinci fiind: aplicațiile native cloud (58%); inteligența artificială (IA) și învățare automată (ML) (53%); aplicații software-ca-serviciu (SaaS) (51%); 5G și infrastructură cloud de vârf (49%); și Internet of Things (IoT) și end point (36%).

Cu toate acestea, în ciuda potențialei valori, aproape trei sferturi (71%) dintre respondenți consideră că aceste tehnologii emergente creează o mai mare complexitate privind protecția datelor, în timp ce 61% declară că tehnologiile emergente pun, de fapt, în pericol protecția datelor. Suplimentar, mai mult de jumătate dintre cei care utilizează tehnologii noi sau emergente depun eforturi pentru a găsi soluțiile potrivite pentru protecția datelor pentru aceste tehnologii, inclusiv:

  • 5G și infrastructură cloud edge (67%)
  • Platforme IA și ML (64%)
  • Aplicații cloud native (60%)
  • IoT și end point (59%)
  • Automatizare robotică a proceselor (56%)

Studiul a descoperit că 81% din respondenți consideră că soluțiile existente ale organizațiilor lor privind protecția datelor nu vor putea să răspundă tuturor provocările viitoare din mediul de afaceri. Respondenții au arătat o lipsă de încredere în următoarele domenii:

  • Recuperarea datelor după atacuri cibernetice (69%)
  • Recuperarea datelor după un incident de pierdere a acestora (64%)
  • Respectarea reglementărilor guvernamentale regionale privind datele (62%)
  • Realizarea obiectivelor la nivel de backup și servicii de recuperare (62%)

Protecția datelor fuzionează cu Cloud

Organizațiile combină soluțiile Cloud atunci când implementează noi aplicații de business și doresc să protejeze volume de lucru mai noi cum ar fi containerele, aplicațiile native Cloud și aplicațiile SaaS. Constatările arată că organizațiile preferă Cloud/SaaS public (43%), Cloud hibrid (42%) și Cloud privat (39%) ca medii de implementare pentru noile aplicații. Și, pentru cele care implementează aplicații noi prin Cloud public în special, organizațiile au specificat o mai bună performanță (61%), securitate îmbunătățită (59%) și protecție mai fiabilă a datelor (56%) ca primele trei motive pentru aceasta.

Pe măsură ce tot mai multe date sunt transferate către, prin sau în jurul mediilor de margine, mulți respondenți declară că preferă backup-urile bazate pe Cloud.

„Aceste constatări ne demonstrează că protecția datelor trebuie să se afle în centrul strategiei de business ale companiilor,” continuă Phalen. „Pe măsură ce lumea datelor devine din ce în ce mai complexă, organizațiile au nevoie de strategii sustenabile de protecție a acestora, care pot fi scalate într-o lume multi-cloud, funcțională pe multiple platfome.”