Primul a fost creat de somelierul Marina Samoilă, cofondatoare www.desprevin.ro.

Conceptul de vin itinerant este gândit astfel încât, în fiecare an, Primul să fie creat cu o altă cramă, aceea care impresionează cel mai tare și rămâne pentru cel mai lung timp în memoria și atenția celor doi experți de la desprevin.ro, Alex Dona și Marina Samoilă.

Prima ediție Primul, lansată în 2021, un cupaj din Fetească Neagră, Syrah și Cabernet Sauvignon, a fost asamblat de Marina Samoilă împreună cu vinificatorul cramei Gîrboiu, județul Vrancea.

Crama Gîrboiu, care s-a aflat în top trei cele mai căutate crame pe website-ul desprevin.ro în primul an de la lansarea platformei, este producătorul Bacanta, Epicentrum sau Constantin, unele dintre cele mai reușite vinuri din zona Vrancei.

Cele 6.000 de sticle ale ediției princeps sunt numerotate de mână și pot fi achiziționate pe desprevin.ro și în magazine fizice și online selecționate.

Pentru că este un vin cu o foarte bună capacitate de învechire, creatorii lui au decis ca 1.000 dintre sticle să fie păstrate în crama Gîrboiu pentru a fi descoperite și explorate în anii următori.

“Ideea de Primul s-a născut din dorința de a vorbi despre ceea ce nu se știe și nu se vede atunci când te gândești la un vin. Despre cum a performat terroir-ul în anul respectiv, despre sutele de probe de tanc și baric degustate, zecile de proiecte în derulare sau abandonate, încercările și testele - cam tot ce e mai frumos într-o cramă. Primul este un vin care ne reprezintă până la ultima notă, un corpus callosum care conectează cele două emisfere desprevin.ro: cea emoțională, senzorială, însuflețită de pasiunea pentru vin, de cea pragmatică, ce ne alimentează ambiția de a crea ceva unic și reprezentativ pentru noi și pentru cramele selectate”, afirmă Marina Samoilă.

“Desprevin.ro s-a născut în aprilie 2020, după o perioadă în care consumul de vin înregistrase o creştere în volum dar şi ca valoare, în care statul în casă era obligatoriu iar vinul putea fi accesat doar din online. Cu resurse puține la început, platforma a reușit să ofere pasionaților, încă din prima zi, o experiență excelentă în relație cu vinurile și, mai ales, poveștile care se țes în jurul fiecărui sortiment. Consumatorii au putut să participe la jocuri de degustare şi am transformat băutul de vin acasă în joacă şi socializare, în ceea ce ar trebui să fie consumul de vin - o ocazie socială, de explorare și de educare. În tot acest timp am observat cum crește bugetul alocat pentru achiziția vinurilor, cum urcă în preferințe categoria premium și vinurile cu poveste, iar acest teren a fost unul perfect în care să crească ideea primului nostru private label premium”, menționează Alex Dona, cofondator www.desprevin.ro.

Primul este cel mai recent proiect lansat de cei doi antreprenori Alex Dona și Marina Samoilă, cofondatorii desprevin.ro, o platformă editorială cu o componentă de shop, dedicată românilor pasionați de vin.

Desprevin.ro comercializează preponderent vinuri care nu se regăsesc în retail, dar care sunt disponibile în special în online și care a reușit să genereze vânzări de peste 600.000 lei, cu un profit de peste 30% datorită diversității surselor de venit, în primele 12 luni de activitate.

Proiectul scoate în evidență săptămânal povestea unei crame din România și oferă pachete diverse cu vinuri recomandate de Marina Samoilă, de la cele dedicate începătorilor și până la selecții personalizate.