Digital DNA se adresează în principal IMM-urilor și poate constitui un punct de pornire în stabilirea strategiei de transformare digitală. Soluția are la bază o metodologie creată de experții din rețeaua globală Deloitte în urma unei cercetări ample, bazate pe analiza a sute de studii și articole în domeniu.
„Cele 23 de caracteristici care, în accepțiunea Deloitte, definesc «ADN-ul digital» includ, printre altele, democratizarea informației, schimbarea modului de lucru, adaptarea permanentă a competențelor, asumarea eșecurilor care vor apărea de-a lungul procesului și care sunt inevitabile într-un mod de lucru agil, ajustarea ierarhiilor. Cele mai multe organizații se concentrează simultan pe maximum trei sau patru din aceste caracteristici, conform analizelor noastre. Pentru mulți dintre liderii de business, este o revelație faptul că transformarea digitală ține doar parțial de implementarea propriu-zisă a soluțiilor tehnologice și că, în realitate, acest proces se referă la structura, competențele, guvernanța, cultura organizațională și capitalul uman ale unei companii. Cu alte cuvinte, ține de modul în care compania este organizată, operează și se comportă”, explică Vladimir Aninoiu, Director Tehnologie în cadrul practicii de Consultanță a Deloitte România.
Conform metodologiei, maturitatea digitală a unei companii începe cu explorarea digitală, o etapă în care soluțiile tehnologice tradiționale sunt folosite doar pentru automatizarea capacităților existente, dar fără efecte semnificative asupra organizației. Următorul nivel de maturitate digitală este cel de construire a ecosistemului digital, în care tehnologia contribuie la extinderea capacităților existente, dar organizația își păstrează structura, modul de operare și comportamentul anterior. Companiile aflate în această fază trăiesc „iluzia digitalizării” și sunt supuse riscului de a se bloca în acest punct, subliniază metodologia Deloitte. Organizațiile aflate în a treia fază de maturitate sunt cele care devin digitale, adică încep să observe modificări semnificative în structură, mod de operare și comportament, iar companiile cele mai mature sunt cele care sunt digitale, adică businessul este profund schimbat de soluțiile tehnologice implementate și optimizat astfel încât să exploateze cât mai eficient aceste soluții.
Practica de Consultanță a Deloitte România s-a consolidat în ultimii ani atât prin construirea unui ecosistem de soluții tehnologice dezvoltate în parteneriat cu companii precum Druid, FintechOS, Future WorkForce și RPAbox, cât și prin extinderea competențelor în automatizarea proceselor robotizate (robotic process automation - RPA) și în data analytics. La nivel global, Deloitte este recunoscut de mai mulți ani drept lider în consultanță în tehnologie și în transformare digitală - acoperind toate domeniile, de la strategie și inovație, la operațiuni de IT -, inclusiv prin intermediul parteneriatelor cu Apple, Facebook, Amazon, SAP, Salesforce, UiPath și alți giganți în tehnologie.
Deloitte furnizează la nivel global servicii de audit, consultanță, servicii juridice, consultanță financiară și managementul riscului, servicii de consultanță fiscală și alte servicii adiacente către clienți din sectorul public și privat provenind din industrii variate. Patru din cinci companii prezente în topul Fortune Global 500® sunt clienți Deloitte, prin intermediul rețelei sale globale de firme membre care activează în peste 150 de țări și teritorii, oferind resurse internaționale, perspective locale și servicii de cea mai înaltă calitate pentru a aborda provocări de business complexe. Obiectivul Deloitte este să creeze un impact vizibil în societate cu ajutorul celor peste 330.000 de profesioniști ai săi.
Deloitte România este una dintre cele mai mari companii de servicii profesionale din țara noastră și oferă, în cooperare cu Reff & Asociații | Deloitte Legal, servicii de audit, de consultanță fiscală, servicii juridice, de consultanță în management și consultanță financiară, servicii de managementul riscului, soluții de servicii și consultanță în tehnologie, precum și alte servicii adiacente, prin intermediul a 2.000 de profesioniști.