Cei mai mulți dintre aceștia, aproximativ 75%, au solicitat suport psiho-emoțional în discuțiile online one-on-one cu specialiștii în psihoterapie, dar și suport în zona de parenting sau coaching, mai ales în perioada stării de urgență, când viața s-a mutat cu totul în online.
Totodată, având în vedere schimbările aduse de pandemie în stilul de viață, dar și restricțiile de circulație impuse pentru limitarea răspândirii coronavirusului, aproximativ 25% dintre utilizatori au optat pentru serviciile ATLAS de telemedicină, nutriție sau consiliere financiară.
O creștere semnificativă s-a înregistrat și în rândul clienților corporate, de aproximativ 100%, mai multe companii din România contractând servicii ATLAS pentru a veni în sprijinul angajaților lor, respectiv servicii de psihoterapie online sau prin ATLAS Help Line, linie telefonică de urgență pentru suport psiho-emoțional.
Un utilizator a petrecut în medie pe platformă de două ori mai mult timp, constând în ședințe online prin videoconferință, discuții prin chat cu specialiștii ATLAS, citirea articolelor de specialitate de pe blog sau completarea scalelor de autoevaluare (pentru stres, depresie, anxietate, burnout).
Care au fost cele mai des întâlnite probleme de sănătate psiho-emoțională în această perioadă?
Românii au cerut ajutorul pentru anxietate, atacuri de panică, probleme în relația de cuplu sau în relația cu copiii, insomnii, singurătate, frica de necunoscut și de ce urmează să se întâmple, dar și teama de a rămâne fără job și, implicit, fără venit.
Toate aceste probleme au fost întâlnite și în rândul românilor din străinătate, în principal a celor care locuiesc în țări puternic afectate de COVID-19, precum Italia, Spania, Marea Britanie sau Germania, numărul accesărilor platformei ATLAS din afara României dublându-se în această perioadă.
Serviciile de psihoterapie continuă să fie accesate și după ieșirea din starea de urgență, cu o ușoară scădere, iar în sprijinul oamenilor care au nevoie de suport psiho-emoțional sunt disponibili pe atlas.app 24/7 peste 300 de specialiști licențiați și verificați.
“Pandemia COVID-19 sau noua realitate în care trăim are efecte majore asupra sănătății psiho-emoționale a oamenilor, însă acestea au venit și cu o perspectivă optimistă în cazul României și nu numai, aceea că oamenii au început să discute mai deschis despre problemele emoționale, să ceară ajutor specializat și să nu le mai fie rușine că fac asta, începând astfel să elimine ușor stigma care planează asupra serviciilor de sănătate psiho-emoțională”, declară Mihai Bran, medic primar psihiatru și co-fondator ATLAS.
Pe 13 martie, cu 3 zile înainte ca România să intre în starea de urgență, ATLAS a lansat ATLAS Help Line 031 630 2020, un proiect social powered by Facem Bine, o linie telefonică gratuită de suport psiho-emoțional, disponibilă pe toată durata pandemiei. Proiectul a venit în sprijinul celor care au nevoie de ajutor urgent, care din diverse motive nu pot accesa servicii online de psihoterapie sau care nu își permit costurile unei ședințe cu un psiholog. Peste 200 de specialiști s-au alăturat proiectului social pentru a veni gratuit în sprijinul celor care au nevoie de ajutor.
Solicitările au fost în număr foarte mare și la linia telefonică, mai ales în perioada de izolare: aproximativ 10.000 de apeluri au fost înregistrate în cele 7 săptămâni de izolare, cele mai des întâlnite probleme fiind anxietatea, atacurile de panică și insomnia. În ultima perioadă, odată cu evoluția nefavorabilă a numărului de persoane infectate cu COVID-19 în România, se observă o nouă creștere a apelurilor.
Începând cu luna august, ATLAS și-a extins prezența și la nivel internațional, lansând prima platformă de telemedicină din Bulgaria împreună cu un partener local, în care sunt disponibili 50 de medici care pot oferi online sfaturi avizate populației bulgare.