Acest articol a fost publicat prima oară de către Diana Lodoaba pe Contzilla.ro, site-ul care explică legislația și contabilitatea pe înțelesul tuturor.
---
Pentru înființarea unei societăți cu răspundere limitată (SRL), trebuie să se constituie un capital minim de 200 de lei, suma fiind depusă într-un cont bancar.
Pe lângă acest cont de capital social, entitățile pot avea nevoie și de un cont curent.
Care sunt documentele necesare pentru deschiderea unui cont bancar curent?
În general, documentele cu care trebuie să ne prezentăm atunci când dorim să deschidem un cont bancar al unei societății sunt:
- Actul Constitutiv (copie și original);
- Certificat de înregistrare la ONRC;
- Rezoluția ONRC privind constituirea societății;
- Certificatul constatator de la ONRC;
- Actele de identitate ale persoanelor care reprezintă firma;
- Cererea pentru deschiderea contului și specimenul de semnătură pentru împuterniciți primite de la banca unde se va deschide contul;
- Dacă nu rezultă din actul constitutiv este nevoie și de o hotărâre a organului abilitat privind personalul autorizat să dispună de cont;
- Alte documente pe care banca le poate solicită.
Ce trebuie să luăm în considerare atunci când ne deschidem un cont bancar?
- Valoarea comisioanelor și a taxelor privind deschiderea contului;
- Valoarea comisioanelor și a taxelor privind operațiunile interbancare;
- Valoarea comisioanelor și a taxelor privind retragerea de numerar;
- Valoarea comisioanelor și a taxelor privind încasările de la clienți;
- Valoarea comisioanelor și a taxelor privind serviciile de Internet Banking; Mobile Banking; serviciile POS; serviciile e-commerce, etc;
- Numărul de sucursale și disponiblitatea acestora.
Avantajele unui cont bancar al firmei
Iată câteva dintre avantajele deschiderii unui cont bancar al societății:
- tranzacțiile de vânzare-cumpărare se pot desfășura mai rapid și în siguranță;
- dacă societatea deține salariați, salariul se poate vira în contul acestora, fără a mai utiliza metodă clasică a salariului cash -> astfel se evita completarea dispozițiilor de plata;
- informarea permanentă și la orice ora cu privire la tranzacțiile efectuate (dacă este activat serviciul de Internet Banking);
- descărcarea și vizualizarea extraselor de cont (dacă este activat serviciul de Internet Banking).