Aplicația George a evoluat mult de lansarea din octombrie 2018 și până în prezent. A primit circa 200 de funcționalități noi, peste 100 dintre acestea fiind introduse în ultimul an, potrivit lui Cristian Mustață, Head of Digital Strategy la BCR. Informațiile despre aplicația George au fost prezentate în cadrul unei conferințe online.
George e folosit în prezent de peste 1 milion de români, iar reprezentanții BCR se așteaptă ca acest număr să se dubleze în următorii doi ani. Pandemia a adus cu ea o creștere mare a numărului de utilizatori ai aplicației, a declarat Marian Ignat, Executive Director Digital Banking Division la BCR. Astfel, prin George au fost deschise 125.000 de noi conturi la BCR și mai mult de 95% din conturile de economii deschise anul acesta în cadrul băncii au fost deschise de la distanță, prin George.
De asemenea, Ignat a mai menționat Ignat, 30% din totalul creditelor de consum acordate anul acesta au fost accesate prin George.
Pandemia a împins mult plățile cu cardul, iar oamenii retrag din ce în ce mai rar bani de la bancomate. Astfel, am aflat de la reprezentanții BCR că anul acesta 79% din tranzacțiile cu cardul se fac cu POS.
Zona de plăți cu cardul în mijloacele de transport în comun, unde există terminale contactless BCR, a suferit o scădere în lunile martie și aprilie, din cauza stării de urgență, dar lucrurile au revenit la normal în lunile următoare.
Revenind la aplicația George, reprezentanții BCR se mândresc cu faptul că este cea mai populară aplicație de banking din România în Google Play și App Store, însumând peste 80.000 de review-uri. BCR George a intrat de curând și în Huawei AppGallery unde se bucură de un număr mare de descărcări.
BCR a fost prima bancă din România care a introdus autentificarea cu date biometrice într-o aplicație de banking, iar George a dus lucrurile și mai departe din acest punct de vedere. Mai exact, peste 65% din utilizatorii de iOS folosind autentificarea prin intermediul amprentei sau cu Face ID, la fel și 40% din utilizatorii de terminale Android care utilizează George.
Pe viitor, George va permite utilizatorilor să facă transferui instant, doar prin numărul de telefon, iar în momentul de față există un proiect pilot pentru funcția care îți va permite să gestionezi conturile bancare deschise la alte bănci direct în aplicația George.
Comportamentul online al oamenilor în timpul pandemiei
În cadrul conferinței BCR au fost prezenți și reprezentanți ai Microsoft România și Google România.
De la Dan Oros, de la Google, am aflat că 11,9 milioane de români se uită lunar la conținut pe Youtube, în număr mult mai mare decât înainte de pandemie. De asemenea, mobilul rămâne device-ul preferat pentru vizionarea conținutului, dar pe locul 2 au urcat TV-urile, deturnând PC-urile. Uneltele Google pentru educație au fost la mare căutare, după cum era de așteptat, iar mobilitatea a scăzut drastic, după cum au observat reprezentanții Google după analiza datelor anonimizate din google Maps.
Daniel Rusen, reprezentantul Microsoft, a vorbit despre digitalizarea forțată prin care au trecut multe companii din România. ”Când sunt puși în fața situației și sunt nevoiți să folosească tehnologia, oamenii o învață repede și ajung să o folosească foarte rapid”, a declarat Rusen.
Acesta a dat exemplul clinicii Regina Maria, cu care Microsoft are un parteneriat. Astfel, Regina Maria a creat o adevărată clinică online, prin intermediul căreia s-au realizat circa 50.000 de consultații. ”Tehnologia a jucat un rol extraordinar pentru a ține pe linia de plutire un număr impresionant de business-uri și pentru a le ajuta să găsească noi moduri de dezvoltare în viitor”, a mai declarat Rusen.
Soluția Microsoft Teams a devenit foarte căutată în pandemie, înregistrând o creștere de peste 3000%, iar numărul business-urilor care au adoptat Teams ca metodă principală de comunicare a crescut cu 500-600%