Product Hunt e cel mai mare site de promovare și descoperire de aplicații și produse digitale noi. Acolo te duci dacă ai un startup și vrei să-l vadă și alții. La final de an organizează premiile Golden Kitty Awards, care nominalizează cele mai bune produse pe mai multe categorii.
The Button e un produs lansat de doi români ca un side project care nu e nici mai mult, nici mai puțin decât un buton mare pe site-ul Button.do. Ce se întâmplă cu acest buton? Poate fi licitat și poți să câștigi posibilitatea ca butonul să ducă spre site-ul tău. E o modalitate de a-ți face publicitate, inspirată de un site celebru la vremea lui, numit The Million Dollar Homepage.
The Button poate fi cumpărat acum, de exemplu, pentru 45 de dolari. Îți pui linkul site-ului tău acolo și oamenii pot ajunge dând click pe buton. Până acum au fost 69 de site-uri care au avut link pe butonul și au crescut suma pentru care au cumpărat spațiul publicitar.
Despre creatorii butonului
Creatorii butonului publicitar sunt Ștefan Gergely și Andrei Nedelcu. Momentan butonul lor este pe locul doi în categoria WTF de la Golden Kitty Awards, urmat de un pește decorativ în care a fost integrat asistentul Amazon, Alexa. Pe locul al treilea e un site cu produse pentru pesimiști. Primul loc e deținut de un produs prin care vorbești cu oamenii care mai au 5% baterie.
Ștefan povestește că a devenit partener la o firmă de software din București în clasa a 10-a din liceu. Firma se numește Under Development Office și a însemnat prima evoluție pentru Ștefan. "Am scalat firma de la o agenție mică de cinci oameni la una dintre cele mai populare firme de blockchain development din Europa", spune Ștefan.
Ulterior el s-a mutat în Olanda și a lansat Aurus, care dorește să modernizeze industria aurului, prin introducerea tehnologiei blockchain. Aurus a creat o monedă virtuală susținută 100% de aur. Aurus a strâns 300.000 de dolari într-un seed round și acum au deschis prima rundă de investiții Series A.
Pentru a vota pentru The Button, puteți intra pe Product Hunt și să vă faceți un cont.
Care a fost povestea lansării?
Am discutat cu Ștefan despre cum a lansat acest produs. "Ne-am întâlnit într-o sâmbătă, eu cu Andrei, la Starbucks Victoriei și ne-am seama că amândoi nu prea aveam idei pentru proiectele actuale și ne-am gândit să dăm un refresh. Ne-am provocat să gândim, construim și să lansăm un produs complet nou, de la zero, într-un singur weekend", povestește Gergely.
"Ne-am gândit la un buton criptic pe care să apeși și să nu știi unde te duce. A doua cafea a contribuit cu ideea de a putea cumpăra butonul, iar a treia cafea deja ne-a făcut să ne dăm seama cât de fun este și cât de serios stă pe picioare ca business model", spune Ștefan.
Totul a fost construit într-o zi, pentru că Ștefan e bun pe design, iar Andrei este un programator foarte bun. Ulterior, au descis să-l promoveze și aveau experiența de growth hacking în alte proiecte. Au creat pagina de lansare pe Product Hunt și au ajuns pe locul 4 la popularitate în acea zi. De asemenea, au lansat proiectul și pe Reddit, în subforumul CrazyIdeas, abordând o abordare de tipul "Exploit Capitalism".
După acest moment de hype, The Button a rămas un proiect pasiv, cei doi concentrându-se pe proiectele lor majore. Între timp, site-ul rămâne activ, mai face bani și a fost nominalizat de Product Hunt la premiile Golden Kitty.