Un român vrea să creeze o aplicație prin care să personalizeze jocurile și să poți să trimiți mesaje de dragoste persoanei iubite cu ajutorul unui joc tradițional. CuteOD urmează a fi prezentat într-o campanie de crowdfunding.

Cristian Băiță e un programator tradițional - gândește în cod și dezvoltă aplicații mobile. În timpul liber e și rocker într-o formație de power metal simfonic. În restul programului, lucrează la o aplicație care poate oferi fiecărui om posibilitatea de a personaliza un joc pentru persoana iubită. CuteOD e o aplicație care va avea în curând o campanie de crowdfunding pentru a putea ajunge la versiunea a doua. Am vorbit cu Cristian pentru a afla toate detaliile despre joc.

Cristian Băiță e unul dintre fondatorii Concept Apps, compania care a dezvoltat aplicația Transport Urban, unul dintre primele produse mobile dedicate utilizatorilor care voiau să caute traseul ideal pentru deplasarea prin oraș. Între timp, și-a fondat propria firmă, IndyVision, care dezvoltă aplicații contra cost. Băiță a fost lead-ul de proiect pentru aplicația de Android pentru WowApp, unul dintre produsele care a creat buzz la finalul anului trecut. Însă, dincolo de aceste realizări, Băiță are o obsesie de cinci ani - o aplicație prin care poți să-i personalizezi un joc oricui, indiferent dacă știi sau nu programare. Aceasta este CuteOD, o aplicație aflată momentan în faza Alpha și care urmează să fie dezvoltată pe baza unei campanii de crowdfunding.

Totul a pornit acum cinci ani, când Cristian era într-o relație. E programator, e geek, dar nu are imaginație romantică, așa că nu știa ce cuvinte frumoase să-i spună iubitei. A gândit lucrurile în algoritmi. “Mă bătea la cap să-i dau mesaje romantice, că nu-i scriu că o iubesc și că nu sunt suficient de cute. Ca orice programator geek am decis să fac o aplicație pentru ea care era personalizată. Era un joc, dădea click-uri și primea mesaje drăguțe personalizate. Avea vreo 200 astfel de mesaje și a ținut-o ocupată mult timp. Ăsta a fost gestul meu romantic”, povestește Cristian.

Ca orice programator geek am decis să fac o aplicație pentru ea care era personalizată. Era un joc, dădea click-uri și primea mesaje drăguțe personalizate

La momentul respectiv, Cristian s-a gândit că ideea asta, dusă pe scară largă, ar putea să funcționeze pentru cei care nu au imaginație sau sunt mai timizi. Cum ar fi ca fiecare să poată personaliza un joc, iar persoana iubită să descopere mesajele doar dacă trece de anumite niveluri? În fiecare an, Băiță spunea că o va lansa în februarie, în apropierea așa-numitei zile a îndrăgostiților.

Anul trecut a făcut primul pas. A adus aplicația mobilă pe Android, a fost invitat la iLikeIT la ProTV, dar avea doar un prototip. Dacă nu ar fi lucrat decât la asta, probabil că Băiță și echipa lui ar fi terminat aplicația, dar au luat pauze dese, o greșeală în lumea startup-urilor.

Modelul lor a fost hackathonul. Se adunau într-un weekend la Cristian acasă, aveau laptopurile cu ei și mai dezvoltau un pic la CuteOD. I-a cooptat pe partenerii săi cu visul unei aplicații care-ți poate personaliza orice joc.

Strategii de creștere până la crowdfunding

Până la apariția campaniei de crowdfunding, Cristian a făcut echipă împreună cu unul dintre fondatorii platformei potșieu.ro, Cătălina Azamfirei. Consultant în domeniul strângerii de fonduri pe internet, Cătălina încearcă să pregătească momentul lansării campaniei la nivel internațional.1390541_10151907790414318_392273658_n

“Încercăm să mergem spre piața externă, pentru că aplicația e creată mai mult pentru străini. Adunăm comunitatea cu ajutorul Facebook, iar apoi vom contacta persoane pentru a deveni ambasadori ai aplicației”, povestește Cătălina.

Experiența Cătălinei în crowdfunding a făcut-o să-și dea seama că nu au cum să strângă o sumă de bani dacă nu vor interacționa cu oamenii înainte de lansare. “E mult mai complicat decât îmi imaginam. Am început promovarea spre comunități în luna decembrie”, spune Cătălina.

CuteOD, personalizare pentru orice

Deși momentan este doar în faza unui vis frumos, CuteOD vrea să fie o platformă dezvoltată, cu mai multe jocuri incluse. Persoana iubită poate primi un anumit joc și mesaje speciale de la partener sau de la prieteni.

În plus, piața va fi în Statele Unite și în Asia, pentru că în România doar testează începuturile.

“Vom avea o colecție de jocuri personalizabile, cu mesaje, muzică, poze. Utilizatorul va selecta o cutegramă pe gustul lui pe care o vom implementa în jocurile disponibile. De asemenea, vrem să implementăm și zona socială, în care să avem gamification și clasamente cu cei mai iubitori oameni din zonă, în funcție de efortul depus”, povestește Cristian.

“La final, vrem să ajutăm oamenii timizi să iasă din carapace. Vrem să fim o interfață pentru persoanele care au dificultăți în a relaționa”, spune Cristian.

Vom avea o colecție de jocuri personalizabile, cu mesaje, muzică, poze. Utilizatorul va selecta o cutegramă pe gustul lui pe care o vom implementa în jocurile disponibile.

În momentul de față, Cristian lucrează la propria sa firmă, IndyVision, mai este asociat la Concept Apps. Are 3 programatori angajați full time și patru interni. Un alt proiect al lui e IndyDraw, o platformă care adună desenatori pentru proiecte individuale.

Deși are firma lui, Cristian s-a întors mereu spre CuteOD, pe care vrea să-l aducă pe piață. “Mi-a rămas pe creier senzația aceea, bucuria de a avea aplicația și de a descoperi mesaje. În plus, e ca o cutiuță de amintiri”, povestește Băiță. Pentru versiunea a doua și dezvoltarea aplicației de Android CuteOD are nevoie de o finanțare de 15-20.000 de euro, mai ales că aplicațiile de Android sunt mai scumpe decât cele de iOS. Pe piață e foarte dificil să găsești dezvoltatori Android seniori, pentru că mulți s-au dus către iOS, acolo fiind mai multe surse de monetizare.