Marketerii consideră email-ul unul dintre cele mai eficiente instrumente de web marketing, înregistrând cea mai mare rentabilitate a investiției (ROI), o medie de 122%.

De asemenea, această strategie de marketing a înregistrat o creștere de 83% între 2016 și 2018.

Pentru că domeniul marketingului online este unul în perpetuă schimbare, specialiștii de la Devoratorii de Marketing au identificat 3 tendințe de urmărit și implementat în strategia firmelor de e-mail marketing din acest an.

Ei explică modul în care acestea pot fi implementate pentru a crește ratele de conversie și a comunica eficient cu clienții sau potențialii clienți.

1. Mobile first

Nu este o surpriză faptul că în ultima perioadă tot mai mulți utilizatori deschid e-mail-urile pe dispozitive mobile. Trăim în societatea mobile first, iar acum este mai important ca oricând să vă optimizați e-mail-urile pentru vizualizarea pe dispozitivele mobile.

Statisticile arată că 80% din abonați vor șterge un e-mail dacă nu se afișează corect pe telefonul mobil și 30% vor merge atât de departe încât să se dezaboneze după ce au deschis un singur e-mail care nu arată bine pe dispozitivul mobil.

Pentru a reține abonații și a vă remarca într-un inbox din ce în ce mai aglomerat și mai competitiv, este esențial ca toate campaniile de e-mail să arate impecabil de pe orice dispozitiv – atât de pe desktop, cât și de pe smartphone sau tabletă.

Neadaptarea titlului, a imaginilor și a conținutului pentru mobil crește posibilitatea de a elimina potențialii clienți. Acest lucru poate fi foarte dăunător afacerii în timp, afectând rata de deschidere a e-mail-urilor și, implicit, rata de conversie.

2. Segmentare, segmentare și mai multă segmentare

Chiar dacă există numeroase articole și studii despre modul în care segmentarea, personalizarea și conținutul dinamic aduc rezultate de succes, încă există confuzie cu privire la felul în care acestea sunt puse în aplicare.

Primul pas este conștientizarea că listele de e-mail sunt alcătuite din persoane unice, cu comportamente, interese, hobby-uri și stiluri de viață diferite. Dacă abonații sunt atât de diferiți, de ce să îi tratăm pe toți la fel?

Cu ajutorul segmentării putem aborda fiecare grup într-un mod potrivit așteptărilor sale. Fiecare grup merită un flux de e-mail diferit, cu conținut și oferte adecvate.

De exemplu, se poate crea un segment de clienți VIP, clienți care au cheltuit X Ron pentru afacerea dvs. în ultimele șase luni. Odată ce ați creat acel segment, puteți introduce cu ușurință o promoție sau o ofertă care va fi văzută numai de acei utilizatori. Aceasta poate fi ușor creată cu ajutorul câmpurilor de conținut dinamic.

Dincolo de aceasta, se poate lua în considerare și segmentarea publicului în funcție de gen, vârstă, funcția ocupată în cadrul unei companii, industria în care activează, interese, comportamente de cumpărare etc.

3. E-mailurile personalizate – cheia succesului

Personalizarea este esențială pentru succes. Consumatorii de astăzi se așteaptă ca afacerea dvs. să le ofere experiențe adaptate nevoilor, intereselor și obiceiurilor lor.

Conform statisticilor, 52% dintre consumatori declară că este probabil să schimbe brandul dacă acesta nu depune eforturi pentru a personaliza comunicările pe care le transmite.

Un motiv major pentru care cineva alege să deschidă un email din inbox-ul deja aglomerat este faptul că este relevant și adaptat pentru el. Relevanța este esențială!

Deși personalizarea e-mailurilor poate părea complexă, instrumentele moderne vă permit să trimiteți email-uri personalizate cu numele utilizatorului, produsele lui preferate, headline-urile cele mai convingătoare și imaginile potrivite.

În cele din urmă, personalizarea are ca rezultat o relație mai profundă și semnificativă cu abonații, Din acest motiv, această strategie merită folosită în campaniile de e-mail marketing la capacitate maximă.

Așadar, pentru campanii de e-mail marketing de succes în 2019, merită să aveți în vedere cele 3 tendințe identificate de specialiștii de la Devoratorii de Marketing: optimizarea pentru mobil, segmentarea publicului țintă și realizarea de mesaje personalizate. Acestea sunt tactici esențiale pe care agențiile de marketing le folosesc pentru a obține rezultatele cele mai bune pentru clienții lor.