Deși nu a trecut multă vreme de la ultima trotinetă testată, nu credeam că vom vedea mari îmbunătățiri. Lipsa noastră de experiență și-a spus cuvântul: e-Twow Booster Plus e din altă categorie. Vorbim de un vehicul urban rapid, relativ sigur și care poate să te ducă spre muncă fără nicio problemă, într-un timp bun.

Ca aspect general, trotineta are un ghidon care poate fi reglat pe înălțime, roțile sunt subțiri, iar cea din față conține și motorul electric. Are suspensie în ghidon și sub carenajul care susține picioarele. Din acest motiv, față de modelul testat în edițiile precedente, e-Twow Booster Plus e mult mai comodă pe drum și la denivelări. Atenție, totuși!

Trotineta se pliază prin apăsarea butonului de blocare și împingerea ghidonului în față. Când vrei să pornești la drum, ridici ghidonul. Eu am fost neatent, nu am așteptat să se producă un clic care anunță că ghidonul a fost securizat. Așa că, din mers, trotineta s-a pliat și am căzut la 30 de kilometri pe oră. În afară de o zgârietură în cot și o sperietură zdravănă, nu am pățit nimic. Nu e vina gadgetului, dar aveți grijă.

Viteză maximă de 30 km/h

Ținuta de drum e una bună, comodă. Atenție la virajele făcute cu 30 de kilometri pe oră, pentru că trotineta nu este foarte vioaie în viraje, roțile sunt mici, așa că riscați să cădeți. Faceți manevrele bruște cu atenție sau reduceți viteza.

La nivel tehnic, avem un motor de 500 de wați care ajunge la o viteză maximă de 30 de kilometri pe oră. Autonomai este de 30 de kilometri pe fișa tehnică. Cu toata acestea, producătorul craiovean menționează că aceasta poate fi atinsă la o viteză de 20 de km/h, cu o sarcină de 75 de kilograme și cu vânt sub 10 km/h. Noi am testat autonomia la viteză maximă, pentru că ne-a fost foarte greu să ne obișnuim să mergem mai lent odată ce am prins gustul trotinetei. Am ajuns la o autonomie de 25 de kilometri, cu mențiunea că am avut și porțiuni în urcare care au consumat mai mult bateria.

Bateria are un timp de încărcare de 2-3 ore, iar nivelul acesteia este afișat pe ecranul digital de pe ghidon. Deși pleci de la 90%, de exemplu, în timpul mersului, în funcție de accelerație, nivelul scade și nu este precis. În plus, odată ce frânezi, bateria se reîncarcă.

Apropo de acest lucru, un amănunt interesant. eTWOW Booster Plus are două frâne. Cea tradițională de trotinetă, în partea din spate. De asemenea, are o frână în ghidon, care reîncarcă motorul electric. Vorbim de un sistem KERS, care redistribuie energia spre roți și spre baterii, odată ce frânezi. Nu vei apuca să frânezi chiar deseori, cât să conteze. Atenție la frâna de pe ghidon! Dacă o apeși brusc, trotineta se oprește foarte rapid și ai șanse să cazi în cap. Încearcă să te obișnuiești cu ea la viteze mici.

Autonomie de aproximativ 25 de kilometri

Așadar, per total, autonomia urbană ne-a mulțumit și e suficientă pentru un asemenea vehicul. Noi am condus-o exclusiv prin trafic, nu pe trotuar, pentru că ni se pare periculos. Cu toate astea, te sfătuiesc să-ți iei o cască. În primul rând, nu ți se zburlește părul. În al doilea rând, uneori poate deveni o aventură să te strecori prin traficul din București cu așa ceva. Dacă șoferii abia au învățat minimul respect față de bicicliști, misiunea e și mai complicată pentru cei cu trotineta.

Nu faceți ceea ce am văzut în trafic: un tată care-și transporta fetița de aproximativ 5 ani cu trotineta. E periculos și nu merită.

Greutatea totală a trotinetei este de 10,8 kilograme, mai ușoară decât cea anterioară testată. Nu e ușor de cărat, dar e o variantă rezonabilă momentan. În timp, sperăm la ieftinirea trotinetelor electrice din materiale high-tech, cum ar fi fibra de carbon.

A doua noastră experiență cu o trotinetă electrică a fost una favorabilă. e-Twow Booster Plus e în altă ligă, un adevărat Ferrari al trotinetelor. Și nici că ne-am dori ceva mai rapid. Peste 30 de kilometri pe oră, lucrurile devin deja periculoase. Și așa, adrenalina a fost la cote înalte uneori. Dar românii s-au descurcat bine.

e-Twow Booster plus poate fi vehiculul care să te facă să te lași de mașină dacă singurele tale drumuri sunt de la muncă acasă și înapoi. Și poate fi momentul să ne recucerim orașul.