easySales este o platformă online ce automatizează listarea produselor pe multiple platforme fără să fie nevoie de cunoștințe IT. Compania poate să genereze facturi, AWB-uri, totul în mod automat, pentru ca cei care vând online să poată să se concentreze pe business.

Am discutat cu Ciprian Cazacu în cadrul unui interviu video despre modul în care a crescut easySales, după investiții pe SeedBlink și de la Fortech Investments, dar și ce urmează.

„În loc să se mai conecteze în mai multe locuri deodată, un comerciant online poate să trimită un curier, să cheme unul, să facă AWB și factură automat. Și poate vinde în mai multe locuri decât în magazinul lui online, pe marketplace-uri”, spune Ciprian Cazacu ce face easySales.

easySales este integrat cu cele mai mari marketplace-uri din România, dar și cu unele internaționale.

„Vrem să facem un proiect simplu și automatizat, ca platforma web să poată fi accesată de oricine. Integrăm sisteme pe care comercianții le folosesc zilnic într-un singur loc. Sincronizăm stocuri în timp real și totul poate fi urmărit ușor”, mai spune Cazacu.

Compania a avut o rundă de investiții seed de 350.000 de euro în iunie 2021, urmată de o investiție de 470.000 de euro în mai 2022, ambele prin platforma de coinvestiții europeană SeedBlink. În plus, Fortech Investments s-a alăturat de curând drept investitor.

Pentru clienți medii, dar cu viziune mare

easySales se potrivește acum pe clienți mici și medii. Au fost și cel mai ușor de abordat de un startup la început.

Pentru clienții mari, încet, încet easySales se apropie de nevoile acestora, pentru că mulți au deja sisteme digitale integrate.

easySales funcționează pe un model de business pe bază de abonament care depinde de dimensiunea magazinului și de cât de multe integrări se folosesc. „Abonamentele pleacă de la 29 de euro, acestea includ până la 300 de comenzi. Între 301 și 1.500 de comenzi este 99 de euro și crește direct proporțional. Dacă treci de un prag de succes, automat te duci pe un nou nivel de abonament”, spune cofondatorul.

Rezultatele easySales

Dacă în 2021 Ciprian visa ca în 2024 să ajungă la vânzări de 1,5 milioane de euro lunar, finalul pandemiei, dar și crizele din jurul nostru au încetinit acest plan.

Până la finalul lui 2023 vor să ajungă la venituri recurente de 1,5 milioane de euro anual, poate chiar spre 2 milioane.

Impactul automatizării asupra afacerilor

Poate antreprenorii se întreabă care ar fi impactul unei automatizări. Ciprian consideră că e vorba de eficientizare și creștere, pentru că mai mult timp și automatizare permite afacerilor să se extindă pe mai multe marketplace-uri.

„Costul de achiziție cu metode tradiționale crește. Bătaia e din ce în ce mai mare”, spune Cazacu.

Din experiența lor, după ce au făcut un studiu pe clienții lor, rezultatele se văd imediat pentru afaceri. „Cei care lucrează cu noi au reușit să crească vânzările lor în medie cu 400% doar prin faptul că și-au expus produsele în mai multe canale de vânzare, deci atât în valoare, cât și în numărul de comenzi”, menționează cofondatorul easySales.

Investiții de la SeedBlink și Fortech Investments

De curând am anunțat că easySales a primit o investiție de la Fortech Investments, care a luat un pachet minoritar în acționariat.

easySales a avut discuții de ceva vreme cu Fortech Investments, dar a primit investiția într-o perioadă complicată pe piață, unde investitorii au tras un pic frâna.

„Investitorii nu mai au atât de ridicat apetitul de risc. Cu Fortech Investments eram în discuții de mai multă vreme și acum s-a concretizat. A fost o validare că ceea ce facem etse bine, suntem în direcția bună. Ne ajută că avem siguranță și ne putem concentra să lucrem la business-ul nostru”, explică Ciprian Cazacu.

El consideră că e o perioadă dificilă, dar e o perioadă de creștere sănătoasă, pe un focus de creare de valoare. De altfel, cu ajutorul investiției easySales are un runway, adică destui bani, pentru doi ani, dincolo de partea de clienți plătitori. Sunt solvabili și se pot concentra pe business.

„Nu cred că e un moment bun pentru afaceri să investească în zona de marketing, pentru că prețul de achiziție a unui client crește din ce în ce mai mult acum”, spune Cazacu.

easySales e prezent acum pe piețele din România, Ungaria și Bulgaria.

„Vrem să lansăm în Statele Unite. Vrem să accelerăm pe o piață mare și ne vom concentra și pe alte piețe din Europa”, spune Cazacu. Echipa sa e formată din 18 persoane, dar vor mai crește mai ales în zona de IT.

Un startup făcut în familie

Ce este destul de specific la easySales este că fondatorii sunt frați. Ciprian și Iulian Cazacu sunt asemănători, dar foarte diferiți.

Ciprian vine din zona de corporație IT. A avut tentative de antreprenoriat după facultate, dar apoi a crescut în corporație și nu regretă niciun moment acest lucru.

„Am profitat de experiența aceasta, de cunoștințe și de educația primită în multinațională. Există o preconcepție despre acestea, dar te ajută să te formezi, să ai o disciplină, să fii riguros. Să lucrezi conștiincios, nu doar visător”, spune Ciprian Cazacu.

Spune că afacerile în familie au și avantaje, dar și dezavantaje. „Dezavantaj e că mai tot timpul discuți de același lucru. Pe de altă parte, lucrul acesta te ajută pentru că ai focus și te ajută să găsești soluții chiar atunci când nu te aștepți”, spune Ciprian.

Ajută și faptul că el și fratele său pot fi firi diferite. „Eu sunt mai extrovertit, el e introvertit. Eu sunt mai visător, el este mai pragmatic. Asta ne-a ajutat pentru a lua decizii bune în caruselul de business care e un startup”, mai spune Ciprian Cazacu.

Un alt avantaj însă identificat de Ciprian e că dacă în startup-uri cofondatorii se pot certa, acesta fiind un risc pentru investitori, între ei nu sunt certuri care să ducă la dezbinarea afacerii.

Iar Ciprian și Iulian vor să continue să crească afacerea și mai mult. Și să ajute afacerile de comerț online să se extindă ușor în România și în toată lumea.