• Consumatorii ar folosi aplicații AR pentru alegerea destinației de vacanță (58%), alegerea unei locuințe aflate încă în stagiul de proiect (55%), alegerea obiectelor de mobilier (46%), să vadă de unde provin produsele pe care le cumpără (46%), achiziția unui autoturism (38%)
  • „Unul dintre trendurile cele mai puternice ale anului 2019 la nivel global este trecerea de la o experiență liniară de shopping către noi moduri de a căuta, descoperi și de a cumpăra, care au în centru tehnologii de tipul AR.”, explică Andreea Dinescu.

  • Studiul Profero și iSense arată că în rândul publicului urban, cu vârsta între 18 și 45 de ani, 59% au folosit deja aplicații vocale și, mai mult decât atât, 90% și-au arătat disponibilitatea de a le utiliza, procente în creștere semnificativă față de anul 2018.


Până nu de mult, ecommerce-ul invita publicul să adauge în coșul virtual de cumpărături produsele dorite. În prezent, brandurile le oferă consumatorilor posibilitatea să „probeze” produsele în digital sau să le plaseze în spațiul vieții reale, prin aplicații ce folosesc execuții de realitate augmentată (AR).

În România, datele arată că 52% dintre persoanele din mediul urban (18-45 ani) au auzit de AR, 38% au folosit o astfel de aplicație, iar 65% cred că AR este o tehnologie utilă în interacțiunea cu branduri. Mai mult, 66% spun că un brand care dezvoltă aplicații AR este inovator, 42% consideră că brandul dorește să se evidențieze în categoria sa, iar 32% spun că un astfel de brand este actual. Consumatorii ar folosi aplicații AR pentru alegerea destinației de vacanță (58%), alegerea unei locuințe aflate încă în stagiul de proiect (55%), alegerea obiectelor de mobilier (46%), să vadă de unde provin produsele pe care le cumpără (46%), achiziția unui autoturism (38%).

Realitatea augmentată pentru branduri

Realitatea augmentată a devenit o unealtă folositoare pentru brandurile care vor să genereze engagement cu utilizatorii lor. De la branduri mari, precum Ikea, care a integrat realitatea augmentată pentru a ajuta procesul de cumpărare, până la campanii punctuale de promovare.

„Unul dintre trendurile cele mai puternice ale anului 2019 la nivel global este trecerea de la o experiență liniară de shopping către noi moduri de a căuta, descoperi și de a cumpăra, care au în centru tehnologii de tipul AR.”, explică Andreea Dinescu.

Conform ei, tehnologia devine relevantă doar când se integrează natural în experiența consumatorului, în procesul de experimentare și cumpărare.

„Majoritatea jucătorilor mari au experimentat deja, sub o formă sau alta, tehnologia AR. Fie că vorbim despre Adidas, Lóreal, fie de Amazon sau EasyJet, și nu numai, campaniile pe care le-au creat în jurul acestei tehnologii sunt deja cunoscute, alături de alte utilizări care se manifestă în domeniul cultural, educațional, în retail sau pe zona de evenimente. Iar apetitul pentru AR se reflectă și în experiența consumatorilor cu tehnologia.”, spune Andreea Dinescu.

Pentru a putea urmari acest video te rugam sa accepti plasarea de cookie-uri de marketing. Accepta toate cookie-urile.

Conform ultimului studiu Profero, împreună cu iSense Solutions, 38% , 38% din românii cu vârste cuprinse între 18 și 45 ani, din mediul urban, au experimentat deja tehnologia, iar 65% cred că o astfel de experiență este utilă în interacțiunea cu un brand.

„Posibilitățile de utilizare sunt, din punctul de vedere al consumatorilor, foarte diverse, pornind de la alegerea unei destinații de vacanță la cea a unei case aflate încă în stadiul de proiect sau a mobilierului.”, spune Andreea Dinescu.

Interacțiunea vocală e viitorului marketing-ului

2019 a marcat consolidarea pe piață a interacțiunii vocale. Fie că vorbim de asistenți deja prezenți în telefoane, precum Siri, Google Assistant sau Alexa, fie că vorbim de dispozitive de casă, boxe inteligente, ce pot fi controlate prin voce sau o creștere a ascultării conținutului audio de către oameni, prin intermediul podcast-urilor.

Studiul Profero și iSense arată că în rândul publicului urban, cu vârsta între 18 și 45 de ani, 59% au folosit deja aplicații vocale și, mai mult decât atât, 90% și-au arătat disponibilitatea de a le utiliza, procente în creștere semnificativă față de anul 2018.

„Posibilitățile de integrare a brandurilor în experiența utilizatorilor sunt practic nelimitate și țin de utilizarea creativă a resurselor în raport cu obiectivele existente. Pe scurt, ideea este de a integra brandul sau produsul în experiența userului, aducând valoare adaugată acesteia și fără a o limita, întrerupe sau distorsiona, atât în acord cu modul de utilizare, cât și cu scopul pentru care acestea sunt accesate de către utilizatori”, explică Andreea Dinescu.

Pentru a putea urmari acest video te rugam sa accepti plasarea de cookie-uri de marketing. Accepta toate cookie-urile.

Viitorul ultrapersonalizat

Ultimii ani, pe măsură ce am început să înțelegem cum funcționează protecția datelor, oamenii au devenit mai sensibili la personalizarea reclamelor. Cu toate acestea, brandurile au încă multe posibilități. În viitor, cu ajutorul inteligenței artificiale, vom putea să primim rezultate mult mai relevante pentru noi decât tradiționalele sugestii de la magazinele online.

„Ne putem imagina cu ușurință, de exemplu, apeluri telefonice augmentate, utilizarea unor sunete de fundal în relație cu anumite cuvinte-cheie utilizate sau un brand de suplimente de memorie folosind boxele inteligente, pentru a ușura pregătirea unor examene sau chiar a unui interviu cu un potențial angajator”, mai spune reprezentantul Profero.

Personalizarea serviciilor și a produselor este una dintre tendințele cele mai prezente în marketing astăzi, iar tehnologiile existente permit din ce în ce mai multe interacțiuni, inclusiv maparea emoțiilor unei persoane și reflectarea lor în acțiuni sau mesaje de brand customizate.

„Însă use case-ul personalizării poate merge chiar mai departe. Am putea, de exemplu, să “externalizăm”, pe baza datelor oferite, cumpărarea de cadouri la aniversarea celor dragi sau să integram servicii de food delivery cu platforme de video streaming, pentru a primi recomandări gastronomice tematice în funcție de conținutul urmărit. Din nou, posibilitățile sunt infinite, iar integrarea naturală a brandurilor în comportamentul utilizatorilor este cheia de control a unei experiențe reușite.”, explică Andreea Dinescu.