Anul acesta programul ajută startup-urile fintech ce dețin soluții în domeniile de analiză de date sau loializare să dezvolte proiecte pilot cu Raiffeisen Bank.
Startup-urile interesate pot aplica începând de astăzi, 26 mai, pe site-ul programului.
Programul de parteneriate Elevator Lab le oferă fintech-urilor oportunitatea de a lucra cu experți și mentori din industria bancară, cât și acces la informațiile necesare pentru a testa produsele într-un proiect pilot.
În urma selecției realizate pe parcursul programului, cele mai bune două fintech-uri vor beneficia de sprijinul financiar necesar pentru a dezvolta un proiect pilot cu una dintre cele 2 țări (RO sau BG) în domeniul analizei avansate de date sau al programelor de loializare pentru companii.
Experți din cadrul conducerii executive, segmentelor de business și reprezentanți ai departamentelor IT din cele trei bănci (Ro, Bg, RBI) se vor alătura programului încă de la început pentru a asigura echipelor participante atât sprijinul necesar dezvoltării, cât și pentru a propune soluții pentru îmbunătățirea produselor.
Mai mult, pe durata celor 3 – 4 luni de pilotare din cadrul programului, cele două fintech-uri selectate vor avea oportunitatea unică de a-și testa soluțiile pe piață bancară, într-un mediu și având acces la date reale într-un mod securizat.
Cine se poate înscrie în programul Elevator Lab?
Fintech-uri globale later stage și startup-uri tech, care au dezvoltate produse sau tehnologii inovatoare în domeniul analizei avansate de date (analiză datelor multicanal, modele de profilare a riscului clienților în funcție de modul de tranzacționare, analitice predictive de vânzări pentru achiziția de noi clienți) sau în domeniul programelor de loializare (B2B2C, platforme/ portaluri/marketplaces de loializare, programe de loializare omnicanal, tehnologii de management a soluțiilor de loializare) sunt invitate să aplice pe site-ul oficial.
Aplicațiile înscrise în program vor fi evaluate de membrii juriului care fac parte din Comitetele de inovare ale Raiffeisen Bank Internațional și Boardul băncilor subsidiare din Bulgaria și România, care găzduiesc programul “Advanced Analitics and Loyalty Solutions for Companies Track” în cadrul Elevator Lab 2020.
Semifinala va avea loc în luna septembrie și va include sesiuni video la distanță (remote) ale candidaților selectați. Participanții selectați pentru faza finală vor fi invitați la evenimentul “Gala Finalistilor”, care este programată pentru sfârșitul lunii Septembrie, în București, și în cadrul căreia două din cele mai bune fintech-uri vor fi selectate să lucreze cu băncile participante.
La sfârșitul proiectului proof of concept, participanții la ediția locală vor fi invitați la evenimentul „Demo Day” (programat să se țină în primăvara anului 2021), unde vor avea posibilitatea să prezinte rezultatele proiectului pilot în față reprezentanților RBI, Elevator Venues (investitori fintech), cât și a reprezentanților Raiffesen din mai multe țări.
De asemenea, aceștia vor avea oportunitatea de a începe o colaborare de lungă durata cu RBI și de a-și promova produsul în toate țările în care este prezent grupul Raiffeisen.
În 2018, Raiffesein Bank România, în parteneriat cu TechHub Bucharest, a organizat Elevator Lab Challenge, un program local de selecție pentru programul global Elevator Lab. 8 dintre fintech-urile înscrise în Challenge au participat într-un Demo Night din care au ieșit câștigători ieșenii de la ThinkOUT.
În 2019, România a găzduit Elevator Lab Bootcamp, un program educațional organizat împreună cu TechHub Bucharest, ce a constat în sesiuni intensive de training în care participanții au învățat de la antreprenori cu experiență cum să construiască un startup de la zero, cum pot să transforme ideea lor într-un produs minim viabil (MVP) și care sunt resursele de care au nevoie pentru a face asta.