Retailerul online eMAG, unul dintre cei mai mari jucători de pe segmentul de ecommerce, a lansat programul Deschide România, în urma unei investiții de un milion de lei în infrastructura online. Platforma este destinată micilor producători locali care pot accesa canalul de vânzări al retailerului prin listarea produselor pe eMAG Marketplace.

bucovina oua paste traditional romania

”Antreprenorii mici stau la baza unei economii sănătoase”, spune Iulian Stanciu, CEO-ul eMAG.

Potrivit acestuia, lucrul la acest proiect a început prin luna septembrie a anului trecut, iar în acest moment un număr de 32 de business-uri locale au intrat în programul Deschide România.

Sunt foarte mulți producători locali care au talent, ai timp și idei, și fac produse tradiționale. Însă sunt vulnerabili la schimările legislative, la limitarea geografică

”Sunt foarte mulți producători locali care au talent, ai timp și idei, și fac produse tradiționale. Însă sunt vulnerabili la schimările legislative, la limitarea geografică. Noi îi putem ajuta dându-le acces la milioane de clienți (platforma eMAG Marketplace are în acest moment circa trei milioane de clienți – n.red.), și îi ajutăm cu livrările. Îi ajutăm să crească”, a mai spus Stanciu, care a precizat faptul că antreprenorii incluși până acum în program au 5.000 de produse în 98 de categorii și au generat vânzări în valoare de 600.000 de lei. Dintre aceștia, trei au business-uri sociale.

Pentru primul an, eMAG estimează că aproximativ 400 de producători se vor înscrie în proiect și vor lista in jur de 50.000 de produse, iar platforma va genera pentru aceștia vânzări de peste 14 milioane de lei. În următorii cinci ani, reprezentanții eMAG vizează ca producătorii locali incluși în program să genereze vânzări în valoare de 100 de milioane de lei.

Cine se poate înscrie în Deschide România?

Programul este destinat micilor producători, ONG-uri cu activități de producție din care se autofinanțează și PFA-uri care realizează produse meșteșugărești. Cifra de afaceri a acestora poate să fie de până la 500.000 de lei, înregistrată în ultimul an fiscal încheiat.

Potrivit lui Stanciu, momentan platforma nu va cuprinde și producători alimentari dată fiind perisabilitatea acestor produse.

Comercianții care doresc să vândă pe platforma eMAG Marketplace în cadrul programului Deschide România trebuie să producă exclusiv în România, cu respectarea tuturor normelor și prevederilor legale, iar produsele lor pot fi inclusiv produse meșteșugărești, realizate în serii mici.

”Nu suntem stricți în ceea ce privește antreprenorii pe care îi includem în program. Ne adresăm oricărui business îndeplinește criteriile noastre. Vrem să îi ajutăm să crească, dar o condiție esențială este să aibă un CAEN de produs”, a spus Stanciu și a completat că produsele vor fi listate pe platformă după o perioadă de 30 de zile de la înscrierea în program a antreprenorilor.

romania traditii produse romanesti mestesug

Echipa eMAG dedicată acestui proiect (30 de persoane) s-a ocupat și de atragerea antreprenorilor în Deschide România. ”Avem o echipă de înrolare. Deocamdata, jumătate dintre cei care sunt incluși în platformă au fost contactați de noi. Au mai fost și persoane care au venit din recomandări”, au precizat reprezentanții eMAG.

Comisioane zero pentru ONG-uri

Potrivit oficialilor eMAG, antreprenorii prezenți în acest program vor beneficia și de comisioane mai mici, în medie, cu 50% față de cele standard, iar ONG-urile și afacerile sociale înscrise în proiect vor beneficia de comision 0%.

Nu e ceva semnificativ pentru noi. Ne dorim doar să ajutăm și să aducem plus valoare

În prezent, comisioanele de pe eMAG Marketplace variază de la 5 la 20%. Astfel, dacă în următorii cinci ani programul va genera 100 de milioane de lei, eMAG ar primi cel mult șase milioane de lei din comisioane. ”Nu e ceva semnificativ pentru noi. Ne dorim doar să ajutăm și să aducem plus valoare”, declară Stanciu.

Acesta a ținut să precizeze faptul că prețurile cerute de comercianți nu vor fi peste cele ale pieței (și ale produselor similare prezente în România).

Totodată, în momentul în care un business atinge suma limită de 500.000 de lei, va fi exclus din acest program, urmând să fie inclus în categoria standard a marketplace-ului și comisionat ca atare.

Avantaje

Pentru a fi mai ușor de identificat de către clienți, produsele din program vor fi semnalizate, pe site și în aplicația mobilă eMAG, cu logoul „Deschide România”. 30 de angajați eMAG implicați în noul proiect le vor oferi producătorilor suport pentru respectarea cerințelor legale în ceea ce privește producția, documentarea și comercializarea online a produselor.

În plus, antreprenorii își pot promova în mod gratuit produsele și primesc ajutor în ceea ce privește livrarea - nu vor semna ei contracte cu firmele de curierat, acestea fiind acoperite tot de eMAG.