Fondat─â în 2016 de Mihai Bran, medic psihiatru ╚Öi de Bogdan Lefter, platform architect, ATLAS.app num─âr─â ast─âzi 400.000 de utilizatori care pot beneficia de consulta╚Ťii online în psihoterapie, medicin─â, nutri╚Ťie, parenting, coaching sau wellbeing financiar.

În urma tranzac╚Ťiei, cei doi fondatori p─âstreaz─â 87,5% din ac╚Ťiuni ╚Öi se vor ocupa în continuare de dezvoltarea business-ului.

Atlas a început ca o platform─â de consilier─â psihoterapeutic─â, dar s-a extins treptat spre zona de telemedicin─â general─â. În 2021 num─ârul utilizatorilor a crescut cu 70%, iar modelul de business este unul B2B, Atlas vânzând serviciile sale c─âtre companii care le pun la dispozi╚Ťia angaja╚Ťilor.

„Suntem o platform─â care ofer─â servicii companiilor din România care vor s─â ofere suport. Avem peste 70 de companii partenere, avem peste 70.000 de abonamente active, de angaja╚Ťi care beneficiaz─â de serviciile noastre. ╚śi suntem o platform─â de telemedicin─â care e utilizat─â de Allianz pentru servicii de telemedicin─â asigura╚Ťilor de s─ân─âtate de la ei, dar ╚Öi servicii de telemedicin─â care pot fi utilizate de oricine caut─â sfatul unui medic rapid”, afirm─â Mihai Bran.

Miza eMAG Ventures pentru Atlas App

Dac─â prima investi╚Ťie f─âcut─â de eMAG Ventures, flip.ro, a fost una mai evident─â, flip.ro fiind în zona de ecommerce de gadgeturi recondi╚Ťionate, cea în Atlas pare, la prima vedere, mai greu de urm─ârit pe filiera experien╚Ťei anterioare a eMAG. Dar Bogdan Axinia consider─â c─â orice poate fi digitalizat trebuie digitalizat.

„Dintotdeauna am sus╚Ťinut c─â orice se poate vinde ╚Öi cump─âra online poate avea un poten╚Ťial. Dincolo de produse fizice, multe din serviciile oferite se pot întâmpla online ╚Öi se pot întâmpla într-un mix online ╚Öi offline”, spune investitorul.

„Zona de s─ân─âtate e foarte mare, unde ╚Ötim c─â sunt lucruri care trebuie îmbun─ât─â╚Ťite. Credem c─â echipa Atlas sunt un bun început în aceast─â zon─â, e o zon─â mult mai extins─â, se pot întâmpla mult mai multe lucruri atât în zona de consulta╚Ťii, analize, tratament ╚Öi integrarea lor într-un cerc complet”, adaug─â acesta.

„Da, ne-am uitat de mai mult timp. E o discu╚Ťie lung─â. O spun deschis c─â ce se întâmpl─â în Asia, în China, din prisma digitaliz─ârii e un pas înainte fa╚Ť─â de zona Vestic─â. Ne uitam de mult timp cât de repede s-au mi╚Öcat în China tot ce ╚Ťine de zona de digitalizare pentru s─ân─âtate. Am fost la o conferin╚Ť─â în China acum cinci ani ╚Öi mi s-a p─ârut o lume într-o alt─â lume, vorbeau de ni╚Öte cifre extraordinare. A fost unul dintre momentele în care ne-am uitat ╚Öi ne-am întrebat cum putem face asta. Ne-am uitat s─â vedem oportunit─â╚Ťile, ce obiceiuri de consum se vor schimba pe viitor?”, mai explic─â investitorul.

De asemenea, ╚Öi Mihai Bran spune c─â multe lucruri pot fi înc─â îmbun─ât─â╚Ťite în zona de s─ân─âtate digital─â pentru ca experien╚Ťa pacientului s─â fie una complet─â.

„Noi credem c─â multe procese din zona de s─ân─âtate pot fi digitalizate sau pot avea o contribu╚Ťie prin tehnologie astfel ca experien╚Ťa pacientului s─â fie una cât mai bun─â. Medicina viitorului va fi întâi una virtual─â, iar apoi fizic─â. C─âtre asta vrem s─â mergem, s─â avem o experien╚Ť─â complet─â, de la analize, interac╚Ťiune cu medicul, parte de tratament, parte de monitorizare, care s─â aib─â o component─â tehnologic─â, o component─â de digitalizare astfel s─â fie cât mai simplu de utilizat de pacien╚Ťi ╚Öi useri”, spune acesta.

În momentul de fa╚Ť─â prin Atlas pacien╚Ťii pot avea acces la preven╚Ťie ╚Öi acces la materiale educa╚Ťionale scrise de speciali╚Öti, dar ╚Öi resurse de evaluare.

„Po╚Ťi folosi ni╚Öte scale pentru a vedea dac─â ai anxietate, dac─â dormi bine ╚Öi te po╚Ťi evalua în func╚Ťie de simptomele, astfel încât po╚Ťi primi un diagnostic posibil ╚Öi e╚Öti orientat c─âtre un medic. Folosim un symptom checker astfel încât drumul de la simptomul pe care-l ai pân─â la interac╚Ťiunea cu un medic s─â fie cât mai simpl─â ╚Öi ghidat─â”, explic─â Mihai Bran. De asemenea, ulterior pacien╚Ťii pot interac╚Ťiona cu medicii, pot interpreta analiza, iar pe viitor se poate recomanda un tratament ╚Öi o re╚Ťet─â care poate fi ridicat─â de la farmacie.

„Vrem s─â închidem tot cercul astfel încât s─â ai cât mai multe servicii în mediul digital”, spune reprezentantul Atlas.

Iar legat de suportul pe care-l va oferi eMAG Ventures, dincolo de investi╚Ťia de 500.000 de euro, Axinia men╚Ťioneaz─â c─â „Suportul vine în zona asta unde am acumulat experien╚Ť─â în a în╚Ťelege problema utilizatorului ╚Öi a o rezolva într-un mod cât mai bun pentru el. Tot ce înseamn─â interac╚Ťiune direct─â cu utilizatorul, ceea ce iter─âm ╚Öi îmbun─ât─â╚Ťim continuu, tot ce înseamn─â scalare, cre╚Ötere rapid─â a companiei ╚Öi a num─ârului de utilizatori. Toat─â experien╚Ťa acumulat─â în cadrul eMAG, fie c─â înseamn─â dezvoltare de produs, fie c─â înseamn─â dezvoltare tehnologic─â, HR, opera╚Ťional”.

Rela╚Ťia dintre eMAG Ventures ╚Öi Atlas e veche, pentru c─â Bogdan se ╚Ötia cu fondatorii înc─â înainte de a se ocupa de zona de investi╚Ťii. Zona de s─ân─âtate i s-a p─ârut interesat─â ╚Öi Atlas era un juc─âtor important ╚Öi la început de drum în aceast─â zon─â. ╚śi a╚Öa cum e de multe ori când vine vorba de investi╚Ťii, echipa a contat.

„Modul în care priveau ╚Öi în╚Ťelegeau zona de telemedicin─â, zona de s─ân─âtate psihoemo╚Ťional─â. Ei se completeaz─â foarte bine, Mihai este medic, iar Bogdan este un om de produs. Combina╚Ťia perfect─â din punctul nostru de vedere”, spune Axinia.

Începuturile Atlas ╚Öi avantajul pandemiei

Atlas a început ca o idee acum 6-7 ani, ca o discu╚Ťie între Mihai Bran ╚Öi Bogdan Lefter. Mihai m─ârturise╚Öte c─â pe vremea aceea oamenii se uitau destul de ciudat, pentru c─â nu se întrevedea o zon─â de telemedicin─â de mas─â. Din acest motiv au ╚Öi început cu zona de psihoterapie, mai aproape de nevoile utilizatorului.

„Am reinventat produsul, din B2C în B2B, am baleat cu produsul, iar acum direc╚Ťia este una clar─â ╚Öi cu eMAG ╚Ötim unde vrem s─â ajungem”, spune acesta.

Iar pandemia a venit ca o confirmare pentru nevoia pe care au v─âzut-o ei în pia╚Ť─â. „Platforma a fost gândit─â de la început pentru servicii de s─ân─âtate diverse. Pandemia a venit m─ânu╚Ö─â. Aveam platforma, aveam experien╚Ťa din zona de psihoterapie ╚Öi a fost un lucru natural s─â ad─âug─âm ╚Öi medici care s─â-╚Öi desf─â╚Öoare activitatea prin platform─â. Studiasem destul de mult modelele din Statele Unite. Pandemia pentru anumite business-uri a reprezentat o perioad─â dificil─â, pentru noi a fost o oportunitate de care am profitat”.

În momentul de fa╚Ť─â Atlas vrea s─â extind─â re╚Ťeaua de parteneri, fie c─â e vorba de speciali╚Öti individuali, medici, clinici. Iar ulterior se uit─â ╚Öi la o extindere în str─âin─âtate.

„Cu ajutorul celor de la eMAG vrem s─â îmbun─ât─â╚Ťim experien╚Ťa utilizatorilor pentru accesarea serviciilor din platform─â. Apoi, de ce nu, a╚Öa cum am anun╚Ťat s─â ne extindem prezen╚Ťa ╚Öi în alte ╚Ť─âri din jur”, explic─â acesta.

În momentul de fa╚Ť─â au activitate în Bulgaria, dar pe care vor s─â o extind─â ╚Öi s─â fac─â mai multe parteneriate, iar apoi s─â se uite ╚Öi spre alte ╚Ť─âri. Din punctul s─âu de vedere, principala barier─â pe care o are Atlas e reprezentat─â de scoaterea din zona de confort a medicilor.

„E o scoatere din zona de confort pentru medici s─â foloseasc─â ╚Öi instrumente digitale. ╚śi în Statele Unite a fost principala barier─â pentru adop╚Ťie, dar pandemia a gr─âbit acest proces. Iar dup─â doi ani în care medicii au tot folosit diverse variante, diverse op╚Ťiuni de telemedicin─â, în momentul de fa╚Ť─â a intrat în obi╚Önuin╚Ť─â. Cu ce putem veni noi în plus? Este exact zona de a le oferi cât mai multe instrumente ╚Öi s─â apropiem zona din online, cu experien╚Ťa din cabinet cu care erau obi╚Önui╚Ťi înainte. S─â rezolv─âm procesele care scâr╚Ťâiau în interac╚Ťiunea fizic─â din cabinet”, spune acesta.

De altfel, o platform─â ca Atlas poate aduce un avantaj pentru doctori mai ales în zona birocratic─â, de completat rapoarte medicale, re╚Ťete ╚Öi alte hârtii, lucru la care înc─â mai lucreaz─â ╚Öi pe care vor s─â-l îmbun─ât─â╚Ťeasc─â în curând.

Pe lâng─â cele 70 de companii, Atlas are parteneriate ╚Öi cu asiguratori precum Synevo sau Allianz. Altfel, companiile pl─âtesc un abonament în func╚Ťie de nivelul de servicii dorit, consumul putând fi modificat în func╚Ťie de nevoie fiec─âruia. Cu toate acestea, spune Mihai, merit─â. O investi╚Ťie în Atlas înseamn─â o s─ân─âtate mai bun─â a angaja╚Ťilor, atât fizic─â, dar ╚Öi mental─â.