Fondată în 2016 de Mihai Bran, medic psihiatru și de Bogdan Lefter, platform architect, ATLAS.app numără astăzi 400.000 de utilizatori care pot beneficia de consultații online în psihoterapie, medicină, nutriție, parenting, coaching sau wellbeing financiar.

În urma tranzacției, cei doi fondatori păstrează 87,5% din acțiuni și se vor ocupa în continuare de dezvoltarea business-ului.

Atlas a început ca o platformă de consilieră psihoterapeutică, dar s-a extins treptat spre zona de telemedicină generală. În 2021 numărul utilizatorilor a crescut cu 70%, iar modelul de business este unul B2B, Atlas vânzând serviciile sale către companii care le pun la dispoziția angajaților.

„Suntem o platformă care oferă servicii companiilor din România care vor să ofere suport. Avem peste 70 de companii partenere, avem peste 70.000 de abonamente active, de angajați care beneficiază de serviciile noastre. Și suntem o platformă de telemedicină care e utilizată de Allianz pentru servicii de telemedicină asiguraților de sănătate de la ei, dar și servicii de telemedicină care pot fi utilizate de oricine caută sfatul unui medic rapid”, afirmă Mihai Bran.

Miza eMAG Ventures pentru Atlas App

Dacă prima investiție făcută de eMAG Ventures, flip.ro, a fost una mai evidentă, flip.ro fiind în zona de ecommerce de gadgeturi recondiționate, cea în Atlas pare, la prima vedere, mai greu de urmărit pe filiera experienței anterioare a eMAG. Dar Bogdan Axinia consideră că orice poate fi digitalizat trebuie digitalizat.

„Dintotdeauna am susținut că orice se poate vinde și cumpăra online poate avea un potențial. Dincolo de produse fizice, multe din serviciile oferite se pot întâmpla online și se pot întâmpla într-un mix online și offline”, spune investitorul.

„Zona de sănătate e foarte mare, unde știm că sunt lucruri care trebuie îmbunătățite. Credem că echipa Atlas sunt un bun început în această zonă, e o zonă mult mai extinsă, se pot întâmpla mult mai multe lucruri atât în zona de consultații, analize, tratament și integrarea lor într-un cerc complet”, adaugă acesta.

„Da, ne-am uitat de mai mult timp. E o discuție lungă. O spun deschis că ce se întâmplă în Asia, în China, din prisma digitalizării e un pas înainte față de zona Vestică. Ne uitam de mult timp cât de repede s-au mișcat în China tot ce ține de zona de digitalizare pentru sănătate. Am fost la o conferință în China acum cinci ani și mi s-a părut o lume într-o altă lume, vorbeau de niște cifre extraordinare. A fost unul dintre momentele în care ne-am uitat și ne-am întrebat cum putem face asta. Ne-am uitat să vedem oportunitățile, ce obiceiuri de consum se vor schimba pe viitor?”, mai explică investitorul.

De asemenea, și Mihai Bran spune că multe lucruri pot fi încă îmbunătățite în zona de sănătate digitală pentru ca experiența pacientului să fie una completă.

„Noi credem că multe procese din zona de sănătate pot fi digitalizate sau pot avea o contribuție prin tehnologie astfel ca experiența pacientului să fie una cât mai bună. Medicina viitorului va fi întâi una virtuală, iar apoi fizică. Către asta vrem să mergem, să avem o experiență completă, de la analize, interacțiune cu medicul, parte de tratament, parte de monitorizare, care să aibă o componentă tehnologică, o componentă de digitalizare astfel să fie cât mai simplu de utilizat de pacienți și useri”, spune acesta.

În momentul de față prin Atlas pacienții pot avea acces la prevenție și acces la materiale educaționale scrise de specialiști, dar și resurse de evaluare.

„Poți folosi niște scale pentru a vedea dacă ai anxietate, dacă dormi bine și te poți evalua în funcție de simptomele, astfel încât poți primi un diagnostic posibil și ești orientat către un medic. Folosim un symptom checker astfel încât drumul de la simptomul pe care-l ai până la interacțiunea cu un medic să fie cât mai simplă și ghidată”, explică Mihai Bran. De asemenea, ulterior pacienții pot interacționa cu medicii, pot interpreta analiza, iar pe viitor se poate recomanda un tratament și o rețetă care poate fi ridicată de la farmacie.

„Vrem să închidem tot cercul astfel încât să ai cât mai multe servicii în mediul digital”, spune reprezentantul Atlas.

Iar legat de suportul pe care-l va oferi eMAG Ventures, dincolo de investiția de 500.000 de euro, Axinia menționează că „Suportul vine în zona asta unde am acumulat experiență în a înțelege problema utilizatorului și a o rezolva într-un mod cât mai bun pentru el. Tot ce înseamnă interacțiune directă cu utilizatorul, ceea ce iterăm și îmbunătățim continuu, tot ce înseamnă scalare, creștere rapidă a companiei și a numărului de utilizatori. Toată experiența acumulată în cadrul eMAG, fie că înseamnă dezvoltare de produs, fie că înseamnă dezvoltare tehnologică, HR, operațional”.

Relația dintre eMAG Ventures și Atlas e veche, pentru că Bogdan se știa cu fondatorii încă înainte de a se ocupa de zona de investiții. Zona de sănătate i s-a părut interesată și Atlas era un jucător important și la început de drum în această zonă. Și așa cum e de multe ori când vine vorba de investiții, echipa a contat.

„Modul în care priveau și înțelegeau zona de telemedicină, zona de sănătate psihoemoțională. Ei se completează foarte bine, Mihai este medic, iar Bogdan este un om de produs. Combinația perfectă din punctul nostru de vedere”, spune Axinia.

Începuturile Atlas și avantajul pandemiei

Atlas a început ca o idee acum 6-7 ani, ca o discuție între Mihai Bran și Bogdan Lefter. Mihai mărturisește că pe vremea aceea oamenii se uitau destul de ciudat, pentru că nu se întrevedea o zonă de telemedicină de masă. Din acest motiv au și început cu zona de psihoterapie, mai aproape de nevoile utilizatorului.

„Am reinventat produsul, din B2C în B2B, am baleat cu produsul, iar acum direcția este una clară și cu eMAG știm unde vrem să ajungem”, spune acesta.

Iar pandemia a venit ca o confirmare pentru nevoia pe care au văzut-o ei în piață. „Platforma a fost gândită de la început pentru servicii de sănătate diverse. Pandemia a venit mănușă. Aveam platforma, aveam experiența din zona de psihoterapie și a fost un lucru natural să adăugăm și medici care să-și desfășoare activitatea prin platformă. Studiasem destul de mult modelele din Statele Unite. Pandemia pentru anumite business-uri a reprezentat o perioadă dificilă, pentru noi a fost o oportunitate de care am profitat”.

În momentul de față Atlas vrea să extindă rețeaua de parteneri, fie că e vorba de specialiști individuali, medici, clinici. Iar ulterior se uită și la o extindere în străinătate.

„Cu ajutorul celor de la eMAG vrem să îmbunătățim experiența utilizatorilor pentru accesarea serviciilor din platformă. Apoi, de ce nu, așa cum am anunțat să ne extindem prezența și în alte țări din jur”, explică acesta.

În momentul de față au activitate în Bulgaria, dar pe care vor să o extindă și să facă mai multe parteneriate, iar apoi să se uite și spre alte țări. Din punctul său de vedere, principala barieră pe care o are Atlas e reprezentată de scoaterea din zona de confort a medicilor.

„E o scoatere din zona de confort pentru medici să folosească și instrumente digitale. Și în Statele Unite a fost principala barieră pentru adopție, dar pandemia a grăbit acest proces. Iar după doi ani în care medicii au tot folosit diverse variante, diverse opțiuni de telemedicină, în momentul de față a intrat în obișnuință. Cu ce putem veni noi în plus? Este exact zona de a le oferi cât mai multe instrumente și să apropiem zona din online, cu experiența din cabinet cu care erau obișnuiți înainte. Să rezolvăm procesele care scârțâiau în interacțiunea fizică din cabinet”, spune acesta.

De altfel, o platformă ca Atlas poate aduce un avantaj pentru doctori mai ales în zona birocratică, de completat rapoarte medicale, rețete și alte hârtii, lucru la care încă mai lucrează și pe care vor să-l îmbunătățească în curând.

Pe lângă cele 70 de companii, Atlas are parteneriate și cu asiguratori precum Synevo sau Allianz. Altfel, companiile plătesc un abonament în funcție de nivelul de servicii dorit, consumul putând fi modificat în funcție de nevoie fiecăruia. Cu toate acestea, spune Mihai, merită. O investiție în Atlas înseamnă o sănătate mai bună a angajaților, atât fizică, dar și mentală.