Potrivit estimărilor ARMO (Asociația Română a Magazinelor Online) și GPeC, sectorul de e-commerce a atins pragul de 5,6 miliarde de euro la finalul anului 2020, dinamica de creștere menținându-se și în 2021. Conform acelorași surse, piața de e-commerce din România a depășit 6 miliarde de EUR în 2021, iar rata e-commerce în total retail a depășit 8%.

Acest progres confirmă că ne îndreptăm din ce în mai mult spre digitalizarea obiceiurilor de consum și o expansiune a comerţului electronic B2C şi B2B.

Pandemia a adus o creștere uriașă a comerțului electronic la nivel global. Evoluția e-commerce-ului în România în această perioadă în care oamenii au stat mult timp în casă a fost una accelerată. Sectorul de e-commerce a înregistrat un avans de 2-3 ani în contextul pandemiei. Această evoluție a determinat foarte mulți oameni să comande online pentru prima oară. La doi ani de la pandemie, comerțul online este într-o creștere continuă și trendul va rămâne ascendent.

O bună parte dintre consumatori care au migrat masiv către online au preferat plățile online. În aceste condiții, s-a observat o rată extraordinară de activare a cardurilor care, anterior, nu au fost folosite pentru plăți în general, cu atât mai puțin pentru plăți online.

Ecommerce în 2021: Accent pe diversificarea metodelor de plată și livrare

Potrivit datelor analizate de GPeC și ARMO, dinamica pozitivă din e-commerce s-a menținut și în 2021, însă creșterile au fost mai temperate, ca urmare a unui proces de maturizare a pieței și de consolidare a jucătorilor care au făcut rapid trecerea din offline către online.

Reprezentanții ARMO și GPeC care au analizat evoluția e-commerce-ului au observat că piața de e-commerce din România a depășit 6 miliarde de EUR în 2021, iar rata e-commerce în total retail a depășit 8%.

Pentru 2021, tendințele au condus către maturizarea pieței, optimizarea și diversificarea metodelor de plată și livrare, precum și către extinderea pe piața internațională pentru mulți retaileri locali.

E-commerce în 2022: Se estimează o creștere de 30%

Mai mult decât atât, aceste noi facilități și funcționalități implementate pe fondul dinamicii din online au făcut ca unii retaileri români să devină jucători la nivel internațional. Lansarea BaseLinker în România vine în ajutorul business-urilor de e-commerce de orice mărime și din orice domeniu, oferind date cheie pentru gestionarea procesului de comandă.

Prin intermediul platformei BaseLinker, deținătorii de magazine online pot simplifica procesarea comenzilor online, fluidizând operațiunile prin funcții de automatizare. Practic, într-un singur sistem poți gestiona întreg fluxul de procesare al comenzii, de la primirea comenzilor, până la emiterea facturilor și printarea AWB-urilor.

”Piața de ecommerce este un organism viu, în continuă creștere și adaptare. Categoriile care estimăm că vor crește în mod deosebit în 2022 în e-commerce sunt fashion, produse cosmetice, home & deco și produsele pentru copii și jucării. 2022 este un an al oportunităților, dacă vom ști să profităm de ele, pentru că premisele există. Tocmai de aceea, recomandarea noastră este ca antreprenorii e-commerce să-si canalizeze eforturile încă de la început de an și să mizeze pe campanii de sales, dar și pe campanii de sezon Valentine's Day, 1 și 8 Martie, Paște, și să-și eficientizeze procesele de digitalizare a business-ului. Simplificarea proceselor și a muncii repetitive de zi cu zi accelerează scalabilitatea afacerii și creșterea vânzărilor.”, spune Ruxandra Geanta Co-CEO BaseLinker Romania.

Pe măsură ce mediul digital devine tot mai complex, deținătorii de magazine online sunt provocați să regândească propunerea unică de valoare. Motivul pentru care trebuie apăsată pedala de accelerație la început de an este faptul că automatizarea proceselor va fi unul dintre noile trenduri de marketing pentru 2022.

Magazinele online care doresc să se diferențieze vor avea nevoie de o abordare curajoasă și inovatoare, iar acest lucru va contribui la dezvoltarea accelerată a pieței e-commerce în 2022.