Ponderea segmentului de e-commerce pe piața de retail la nivel mondial a crescut în 2021 la 19,6%, de la 13,8% în 2019.
Această influență a fost resimțită și la nivel local, iar pentru Evonomix a dus la o creștere considerabilă a portofoliului de clienți, în special pe platforma de e-commerce VTEX (B2C, B2B și Marketplace-uri).
Mai mult, a crescut ponderea clienților străini, care au ajuns să reprezinte aproape jumătate din totalul clienților companiei. Categoriile de clienți care investesc în soluțiile de e-commerce oferite de Evonomix, provin în mare parte din industrii precum Fashion, Health & Beauty, Fintech, Retail și Food & Beverage.
Elif Hagi-Calil, CEO Evonomix: “2021 a fost unul dintre cei mai buni ani din istoria companiei. Pe lângă creșterea majoră a cifrei de afaceri, am reușit să ne mărim echipa de profesioniști, sa lucrăm mai productiv și să fim mai inventivi. Am profitat din plin de ascensiunea afacerilor de e-commerce și fintech și am reusit să creștem ponderea soluțiilor de top precum VTEX. Drept urmare, a crescut și ponderea clienților, în special la nivel internațional.”
Un alt aspect care a dus la creșterea productivității companiei Evonomix cu 44% a fost trecerea la lucrul remote, care a permis regândirea proceselor de muncă și tranziția spre mai multă flexibilitate si recrutare de noi talente. Astfel a fost facilitată dezvoltarea sustenabilă a echipei cu angajați din 15 orașe din România, dar și din alte țări europene și din Asia.
Printre proiectele importante implementate de companie se numără proiecte inovative cum ar fi lansarea unei aplicații de P2P (peer to peer) lending, realizată pentru piața din Brazilia, o aplicație mobilă pentru managementul investițiilor în Estonia, un proiect de influencer marketing pentru promovarea unui brand local al unui important lanț de produse farmaceutice, dar și proiecte ample de marketing digital și comerț electronic.
“Piața de marketing și tehnologie accelerează tot ceea ce înseamnă e-commerce, social commerce, omnichannel și integrare de date. Comerțul accelerat necesită decizii rapide care, la rândul lor, au nevoie de date coerente, integrate în timp real. De aceea agenția digitală oferă soluții complete pentru companii e-commerce: strategie, soluții de magazin și piață virtuală, precum și servicii de marketing digital - inclusiv SEO și creație. Acest mix de servicii și soluții oferă toate instrumentele necesare unei companii pentru a trece de la retailul clasic la comerțul online și de la comerțul național la e-commerce internațional.”, a adăugat Elif Hagi-Calil.
În domeniul social media anul 2021 a fost marcat de migrarea de la rețelele sociale tradiționale precum Facebook către rețelele mai tinere, cu accent pe conținutul video: Instagram și TikTok. Marketingul prin influenceri este în creștere, iar clienții au încredere din ce în ce mai mare în ”user generated content”, ceea ce dovedește capacitatea pe care o are conținutul autentic de a promova branduri și de a crește vânzările în online.
“În 2022 țintim și mai sus si vizăm o creștere mai mare decât anul precedent. Vrem să creștem cifra de afaceri cu 150%, la 4 milioane de euro. Mai mult, ne propunem o creștere a ponderii contractelor internaționale și să continuăm să finanțăm activitățile de cercetare și dezvoltare. Aceste activități de R&D sunt pepiniera produselor și serviciilor noi, inovatoare pe care trebuie să le lansăm în 2023 și 2024. Avem pe masa de lucru proiecte de aplicații mobile care folosesc tehnologii noi din e-commerce, AI și social media.
În plus, anul acesta ne vom reorganiza complet într-o companie mai mare și mai pregătită să crească rapid, în ritm cu piața de e-commerce pe care evoluăm. Investim în programe de training, în transformare organizațională și în mărirea echipei. Continuăm să ne lărgim orizontul și să ne internaționalizăm atât în ce privește atragerea de noi clienți, cât și în ce privește recrutarea și parteneriatele strategice.”, a concluzionat Elif Hagi-Calil.