Mediul de business a fost puternic afectat de pandemie, iar războiul care se desfășoară în apropierea granițelor noastre are și el un impact negativ vizibil. Multe companii se confruntă cu termene de plata ridicate pentru facturile emise, fapt ce le afectează bunul mers al afacerilor. Astfel, capacitatea de finanțare a devenit un parametru critic pentru supraviețuirea companiilor în perioada următoare.

Dintre soluțiile disponibile, finanțarea alternativă a devenit mai avantajoasă decât cea tradițională (prin apelarea directă la bănci sau IFN-uri). Ea se referă la creditarea ce poate fi obținută utilizând noi canale și instrumente financiare, ce s-au dezvoltat în afara sferei sistemelor financiare tradiționale, reglementate (finanțatori instituționali, piețe de capital).

iFactor, startup românesc, oferă o astfel de soluție alternativă de finanțare online, ajutând antreprenorii să transforme imediat în numerar facturile neîncasate cu termene mari de plată (între 30 și 120 de zile), eliminând astfel problemele de cash-flow.

Ce este și cum te poate ajuta iFactor

iFactor este o soluție de factoring online care aduce împreună lideri din spațiul financiar tradițional (Bănci și IFN-uri) și lideri din spațiul alternativ (investitori privați, atât companii, cât și persoane fizice). Practic, pe platformă, antreprenorii au posibilitatea să primească mai multe oferte de finanțare pentru facturile clienților lor și să o aleagă pe cea mai potrivită.

Soluția funcționează ca un marketplace în care antreprenorii care vor să-și vândă facturile cu termene de plată ridicate se întâlnesc cu investitori interesați să le cumpere. E o metodă de finanțare ce reduce presiunile contextului economic actual și care fluidizează cash-flow-ul.

Pentru a putea beneficia de această metodă de finanțare alternativă va trebui, în primul rând, să-ți deschizi un cont gratuit pe platforma iFactor. Odată ce profilul tău este aprobat devii membru pe platformă și acest proces se face o singură dată. Totul se desfășoară online, în doar 15 minute, pe baza unor documente pe care le poți urca în platformă scanate. Eviți astfel problemele și birocrația care vin la pachet cu metodele tradiționale de finanțarea sau creditare.

Apoi poți începe să încarci încarci facturile pe care vrei să le vinzi.

Ai posibilitatea de a primi oferte cu o dobândă competitivă, iar facturile sunt vândute printr-un proces de licitație. Din acel moment, primești una sau mai multe oferte, o alegi pe cea care te avantajează cel mai mult și primești banii de care ai nevoie în maximum 48h de la aprobarea contului tău. Deci deblochezi mult mai rapid banii de care ai nevoie.

Ce fel de afaceri pot beneficia de finanțare prin iFactor și care sunt costurile

Soluția iFactor are drept scop ”democratizarea accesului la finanțare”, așa că de ea pot beneficia un număr foarte mare de antreprenori din diverse domenii, incluzându-le pe cele mai afectate de războiul din Ucraina și de pandemie, cum ar fi retail, construcții și producții. Companiile trebuie doar să aibă o cifră de afaceri de minimum 150.000 de euro și doi ani de activitate.

”Aici vorbim de o plajă destul de largă pentru că iFactor este o soluție menită să democratize accesul la finanțare. Condiția esențială pentru a tranzacționa pe iFactor este ca IMM-urile să aibă o cifră de afaceri minimă de 150k Euro, 2 ani de activitate și bineînțeles, facturile înscrise să fie valide. Acceptăm orice industrie, în afara celor non finanțabile cum ar fi jocurile de noroc, pariurile, industria de armament etc. Din experiența de până acum, observăm un interes crescut pentru serviciul nostru al firmelor cu activitate în Retail, Construcții și Producție”, declară Cosmin Curticăpean, CEO iFactor.

Legat de costuri, este important de menționat că acestea variază de la caz la caz, în funcție de factorul de risc, dar cei de la iFactor garantează ”costurile cele mai mici de pe piață”.

”Costul poate varia de la caz la caz pentru că depinde de riscul pe care îl comportă IMM-ul și factura încărcată, depinde de licitație și de fiecare bancă sau investitor în parte. Concurența generată prin licitație determină costurile cele mai mici de pe piață, mai ales după ce există un istoric al câtorva tranzacții de succes prin platformă. Cu alte cuvinte, prin acest proces contribuim la o democratizare reală a costurilor finanțării și oferim antreprenorului flexibilitatea de a accepta sau respinge o ofertă”, mai explică CEO-ul iFactor.

Apelează la iFactor în situațiile în care:

  • ai nevoie de soluții rapide care să-ți ofere un răspuns imediat legat de nevoia de finanțare
  • dorești să-ți reduci costul finanțării și ai acces la mai multe oferte pe aceeași platformă
  • dorești să aplici online și să-ți îmbunătățești experiența față de birocratica aplicație bancară
  • dorești să ai controlul deciziei cu privire la cine și în ce condiții oferă finanțarea.

Așadar, dacă ești antreprenor și te confrunți cu probleme de cashflow sau dorești să-ți extinzi aria de activitate, poți afla mai multe despre soluția iFactor aici.