UndeLucrăm.ro e o platformă ce permite angajaților din România să-și evalueze companiile la care lucrează. Evaluările sunt în funcție de anumite criterii, după management, după oportunități de carieră, pachet salarial și beneficii. Platforma permite candidaților să își evalueze experiența din interviuri. E o platformă de informare pentru candidații care se uită în piață după un loc de muncă și transparentizează salariile.
Undelucram.ro, cea mai mare comunitate online dedicată atât angajaților, cât și angajatorilor din România, își continuă extinderea pe piețele internaționale cu o investiție de 300.000 de euro
Investiția a venit de la de la fondul de investiții GapMinder Venture Partners BV și Oana Ciornei, Managing Partner Amrop Romania & Global Amrop University Lead.
Am discutat în cadrul unui interviu video alături de Costin Tudor, CEO și fondator UndeLucrăm.ro despre planurile de extindere, cele 4 țări unde activează deja și o nouă piață, de data asta mai mare, în Europa pe care vor să o acopere.
Poți urmări interviul în videoul de mai sus sau poți citi un rezumat scris mai jos. Răspunsurile sunt în integralitate citate din timpul transmisiunii. Pe Costin Tudor îl găsești aici.
—
Miza investiției de 300.000 de euro
Miza la această a doua rundă de investiții este de a accelera business-ul din punct de vedere operațional. Am decis să-l accelerăm în România, cât și în alte piețe din regiune. Vrem să ne facem un ecosistem în regiune și suntem cu platformele lansate în Ungaria, Grecia, Cehia și Republica Moldova, unde avem o filială unde sunt programatorii noștri.
Interacțiunea dintre angajați și reprezentanții companiilor
Feedback-ul pe care-l lasă angajații pe platformă este un punct de reper pentru alți candidați. Noi mizăm pe faptul că toate recenziile sunt anonime. Ne dorim ca un candidat să-și exprime experiența, să-și exprime ceea ce simte el fără a considera că ar putea să aibă consecințe. Utilizatorii se pot autentifica rapid prin Facebook, LinkedIn sau prin adresa de mail. Apoi pot naviga prin site și să se informeze.
Reacția pieței internaționale la UndeLucrăm.ro
Noi la sfârșitul lui 2018 am lansat platformele online în celelalte țări. Am făcut câteva campanii pe care le-am putut bugeta la momentul respectiv și până la aceaastă investiție. Am făcut campanii de vizibilitate și informare. Utilizatorii au început să lase contribuții.
Acest aspect al salariilor e important. Încă e important pentru noi toți să știm preferabil dinainte de a ajunge la un interviu dacă ne calibrăm sau nu.
Am reușit să creștem un pic în trafic, iar în momentul de față scopul e să creștem în business. În momentul de față totul se administrează din România, dar vom încerca să creștem pe zona de marketing și promovare la nivel local.
Noi încercăm să ne diferențiem pe fiecare piață pe care suntem de competitori, prin a aduce un specific local, prin conținut, interviuri cu oameni cheie, specific local și pentru studenți.
Din fericire multe lucruri se aplică în toată țările în care am intrat. Am făcut un research ca să alegem piețele. Sunt țări care aparțin spațiului Uniunii Europene, țări care din punct de vedere cultural, mai mult sau mai puțin, se aseamănă. Ei sunt obișnuiți cu ideea de a lăsa o recenzie.
Ce diferă? Industriile preferate de oameni sunt diferite. La noi este IT-ul la putere. În alte țări este industria horeca, cum ar fi în Grecia, iar în Ungaria este industria automotive.
Număr de review-uri și statistici pentru România
Sunt peste 250.000 de contribuții. Ele cresc zilnic cum spuneam. Companiile au început să realizeze că este necesar a se implica într-un dialog cu utilizatorii interesați de ei.
Când un candidat este interesat de o companie el are mai multe informații ca să poată să ia o decizie. Rămâne la latitudinea angajatorilor dacă preferă să-i antreneze într-un dialog pentru a-i atrage.
Relația directă cu firmele despre care se scrie pe UndeLucram.ro
Ne ducem și noi către ei. Am început o campanie de conștientizare în rândul angajatorilor că este mai mult decât benefic să interacționeze. Dacă anul trecut am lansat un produs de employer branding, unde avem peste 50 de clienți, în anul acesta avem o rată de reînnoire de 100%, ceea ce înseamnă o confirmare a produsului pe care-l avem.
Employer branding se poate face oriunde și este o plajă de a încerca pe mai multe platforme. Ideea este alta. Cu cât employer branding este făcut într-o zonă sau pe un canal unde lumea e interesată direct de tine ca și companie, impactul e mai mare.
Concurența în România și pe alte piețe internaționale
Strict pe modelul nostru de platformă aș spune că nu avem concurență. Poate fi un avantaj pentru noi acest lucru. Concurenții noștri sunt sub forma unor forumuri, dar nu au elementele de interviuri, de salarii. În Grecia nu există, în Ungaria ar exista o platformă, dar nu are toate elementele pe care le aducem noi, iar în Cehia la fel.
Cum monetizează UndeLucram.ro?
Avem produse dedicate angajatorilor: un produs de employer branding care are și un tool de analitice în spate. E un instrument destul de puternic care ajută angajatorii să-și adapteze procesele de recrutare pe care le au în desfășurare. E un tool pe care l-am început anul trecut, el s-a îmbunătățit treptat și considerăm că deja are o maturitate ca să aibă putere în piață.
Avem un produs în zona de postare de joburi, cu un diferențiator destul de mare: livrăm joburile către un anumit target. Angajatorii pot să targeteze acest lucru când postează un job astfel încât rata de aplicanți să fie relevantă, să aibă sens.
Ce a ieșit din punct de vedere business și ce nu a funcționat?
Marele obiectiv a fost să dezvoltăm platforma din punct de vedere tehnic. În momentul de față e foarte simplu tehnic să ducem platforma în alte țări. Rămâne doar partea de business development. Focusul nostru s-a axat pe dezvoltarea tehnică. E un sistem modular pe care-l avem și care poate fi replicat și scalat în oricare din țările unde suntem sau ne vom duce.
Ce a mers mai puțin? Rapiditatea. Accelerarea aceasta ține și de bani. De asta am apelat la investiții externe. Sunt investitori cu care am rezonat, cu care ne-am calibrat.
O piață europeană mare la finalul anului
În bugetul prevăzut după investiție mare parte se duce spre România și spre piețele de care am amintit, dar avem în plan până la finalul anului să intrăm într-o piață mai mare. Rămânem în Europa. Este o piață pe care noi o tatonăm despre care ne informăm de ceva timp, chiar înainte de această investiție.
Ce să urmărești la un investitor atunci când vrei să strângi bani
Am vrut să rezonăm cu investitorii la nivel de business development și penetrarea piețelor. Focusul pentru noi a fost de dezvoltare. Vrem să aducem funcționalități noi pentru utilizatori, pentru companii, vom veni și noi soluții de automatizare pentru recrutare și acestea din punctul nostru de vedere vor aduce și veniturile pe care ni le dorim.