Comisia Federală pentru Comerț (FTC) și Facebook au ajuns la o înțelegere, potrivit că căreia al doilea trebuie să plătească o penalitate de 5 miliarde de dolari pentru gestionarea greșită a datelor utilizatorilor, după cum s-a aflat în urma scandalului Cambridge Analytica. Potrivit anunțului făcut de Comisia Federală pentru Comerț, Facebook a încălcat înțelegerea din 2012, când a dat asigurări că nu va oferi datele utilizatorilor unor terți fără acordul lor, scrie Business Insider.

De asemenea, FTC solicită ca Facebook să își restructureze abordarea privind confidențialitatea datelor și să introducă noi instrumente prin care Comisia să poată monitoriza acțiunile Facebook. Despre aceste noi măsuri a scris și Mark Zuckerberg pe pagina lui de Facebook.

„Directorii noștri, inclusiv eu, vor trebui să demonstreze că toată munca pe care o supraveghem respectă angajamentele noastre privind confidențialitatea. Așa cum avem un comitet de audit al consiliului nostru pentru a urmări supraveghea controalele noastre financiare, vom înființa un nou comitet de confidențialitate al consiliului nostru care va supraveghea programul nostru de confidențialitate.”, menționează Zuckerberg.

De asemenea, șeful de la Facebook spune că atunci când vor introduce o nouă funcționalitate care folosește datele sau când modifică una existentă pentru a folosi datele într-un mod nou, compania va documenta riscurile implicate și pașii pe care îi va face pentru a le atenua.

Facebook a înregistrat venituri de 15,077 de miliarde de dolari pentru trimestrul încheiat la 31 martie, ceea ce înseamnă o creștere cu 26% față de anul precedent. În cel de-al patrulea trimestru, compania a înregistrat un profit de 6,88 miliarde de dolari, o creștere semnificativă față de cele 4,27 miliarde de dolari din anul trecut. În 2018, Facebook a avut un venit de 55,838 miliarde de dolari, potrivit Macrotrends.