Nu este primul pas pe care Zuckerberg îl face pe segmentul de retail. Marketplace-ul era deja un loc unde utilizatorii puteau vinde și cumpăra produse, însă prin Facebeook Shops, platforma le permite acum business-urulor să creeze un magazin virtual în toată puterea cuvântului, la fel cum sunt Amazon, Alibaba sau eMAG, în cazul nostru.

Pentru a avea un Facebook shop, firmele trebuie să vândă lucruri fizice, se spune într-un comunicat postat de Facebook. Crearea unui Facebook Shop se realizează în mod gratuit.

Printre beneficiile deținerii unui Facebook Shop se numără faptul că poți adăuga oricât de multe produse dorești, își poți personaliza inventarul de produse în funcție de criteriile pe care le dorești, poți comunica mult mai ușor cu clienții.

Există și niște condiții, sau de fapt, o condiție extrem de importantă: pentru vânzările pe care le vei face prin Facebook sau Instagram, platforma va lua un comision – selling fee.

Acesta este de 5% per livrare sau un comision fix de 0,40 dolari pe livrări de 8 dolari sau sub această sumă.

De exemplu, dacă prima livrare este în valoare de 10 dolari, Facebook va lua 50 de cenți taxă. Dacă a doua livrare este de 6 dolari, comisionul va fi de 40 de cenți.

Acest comision include taxele, costurile pentru procesarea plăților și se aplică tututor tranzacțiilor pentru toate categoriile de produse vândute prin Facebook sau Instagram. Mai multe detalii despre comisioane și cum se poate realiza un shop pe Facebook sau Instagram aflați din comunicatul companiei.

Potrivit vice-președintelui de produs al instagram, citat de TechCrunch, circa 1 milion de afaceri din întreaga lume s-au înscris deja pentru a testa shop-ul.

Totodată, oficialii Facebook speră ca toți cei 2,6 miliarde de utilizatori ai platformei să înceapă să-și facă cumpărăturile pe platformă, devenind astfel un competitor redutabil pentru Amazon sau eBay.