Ca obiective principale pentru anul în curs, dar nu numai, compania se va concentra pe continuarea investițiilor pentru dezvoltarea și tehnologizarea HUB-urilor regionale, dotarea HUB-ului de la Ștefănești cu o nouă bandă de sortare, extinderea rețelei de lockere FANbox, precum și continuarea dezvoltării internaționale. Valoarea estimată a investițiilor în 2025 se ridică la 40 milioane euro.
Rezultate FAN Courier în 2024
În 2024, principalele două direcții de investiții ale companiei de curierat au fost extinderea internațională și conectarea pieței din România la cele din vestul Europei, precum și dezvoltarea și optimizarea infrastructurii de depozitare și de sortare, pentru a accelera operațiunile și a facilita dezvoltarea de soluții de livrare alternativă.
Anul trecut, FAN Courier a deschis noi sedii internaționale, a extins și a mărit capacitatea de sortare a mai multor HUB-uri regionale (Deva, Arad, Constanța și Iași), a modernizat sediul de la Ștefănești și a continuat extinderea rețelei de lockere FANbox la nivel național. Centrul din Arad va avea o capacitate de sortare de 11.000 de colete pe oră, grație investițiilor de automatizare planificate.
Într-o piață de curierat estimată la peste 1 miliard de euro anul trecut, FAN Courier a livrat 95 de milioane de colete - național, internațional și în Republica Moldova.
”Anul 2024 a fost, în linii mari, unul mai așezat față de ultimii ani, un an în care am reușit să ne îndeplinim obiectivele de business. Principalele provocări ale anului au fost în continuare creșterea costurilor operaționale, ca efect al inflației galopante din perioada imediat următoare pandemiei, dar și lipsa tot mai acută a forței de muncă, fapt care ne obligă să creștem periodic bugetele de recrutare și de formare profesională și să aducem lucrători din afara granițelor”, a declarat Adrian Mihai, CEO și cofondator al FAN Courier.

Evoluția anului trecut nu a fost liniară pentru companie, astfel că în primul trimestru a fost înregistrată o creștere bună, în vreme ce în trimestrul al treilea, cifrele au fost ceva mai slabe. Totuși, cum era de așteptat, ultimul trimestru a adus o creștere explozivă, datorită Black Friday, a perioadei sărbătorilor de iarnă, dar și a creșterii salariilor și a pensiilor, spune FAN Courier.
Astfel, dacă într-un weekend obișnuit erau realizate circa 700.000 de expediții, în perioada amintită mai sus, numărul acestora a crescut la 1.500.000 de expediții, mai mult de dublu.
„De asemenea, am dotat HUB-ul din Arad, destinat exclusiv livrărilor internaționale, cu o bandă de sortare cu o capacitate de operare de 80.000 de colete pe zi. Cea mai importantă investiție pe care am realizat-o anul trecut - și una dintre cele mai mari investiții ale companiei din ultimii ani - a fost extinderea și modernizarea depozitului de la Ștefănești”, precizează acesta.
Reprezentanții FAN Courier spun că anul 2024 a fost unul mai productiv decât cel precedent, în sensul în care au fost înregistrate cu 17% mai multe comenzi față de 2023, însă încasarea medie per expediție a fost mai mică. Deci, deși clienții au plasat mai multe comenzi în 2024, ei au achiziționat produse cu un preț mai mic.
HUB-ul FAN Courier de la Ștefănești: 10.000 colete/sortate
Suprafața totală a terenului achiziționat pentru construirea noului HUB este de aproximativ 185.000 mp, unde există 17 corpuri de clădire, inclusiv construcții subterane și tehnologice, având o suprafață construită de aproximativ 30.000 mp. Noul HUB de la Ștefănești cuprinde un depozit de fulfillment, care acoperă peste 60% din suprafața construită, precum și o zonă dedicată exclusiv livrărilor la FANbox și Collect Point.
Unul dintre cele mai ambițioase proiecte ale companiei din ultimii ani a fost dezvoltarea și extinderea rețelei de lockere FANbox și, odată cu această extindere, a venit și nevoia firească pentru un flux dedicat acestui tip de livrări, cu impact direct asupra operativității și productivității companiei.
HUB-ul din Ștefănești pune accent pe confortul și bunăstarea angajaților, pentru că există facilități care asigură un confort sporit. Astfel, în partea cel mai des frecventată de angajați este montat un sistem de încălzire în pardoseală, care asigură o temperatură optimă chiar și la temperaturi foarte scăzute. De asemenea, au fost montate și sisteme performante pentru filtrarea aerului, astfel încât sănătatea muncitorilor să nu aibă de suferit.
Oficialii FAN Courier ne-au explicat că în viitor vor mai fi montate sisteme suplimentare care să simplifice procesele logistice și care să accelereze fluxul de lucru, cum ar fi sisteme automatizate și roboți care să preia mai rapid și eficient coletele.

Capacitatea actuală a noului HUB din Ștefănești este de 10.000 de colete pe zi, însă capacitatea sa totală poate crește până la 60.000.
Totodată, rețeaua de lockere FANbox din țară este într-o continuă expansiune, atingând 2.000 de unități în acest moment. Până la finalul lunii februarie, rețeaua va număra 2.100 de unități, iar următoarele 500 de unități, pentru care a fost semnat deja contractul de livrare, urmează să fie instalate în anul în curs.
2025 va fi anul în care compania se va concentra pe creșterea volumelor expediate la lockere, dar și pe creșterea numărului de unități instalate. Ne propunem să avem o creștere de peste 80% în ceea ce privește volumele predate la locker anul acesta.
Dublare a cifrei de afaceri în Republica Moldova
Dezvoltarea FAN Moldova este una dintre prioritățile FAN Courier. În 2024, FAN Moldova a ajuns la o cifră de afaceri de 2,2 milioane euro, dublu față de anul trecut și la o cotă de piață de 20%. Targetul pentru 2025 este dublarea cifrei de afaceri și obținerea poziției de lider.
”Cu FAN Moldova, țintim poziția de lider de piață. Acum deținem o cotă de piață de 20%, dar dezvoltarea semnificativă din ultimii doi ani ne-a creat premisele de a ajunge la 35% în acest an. Republica Moldova reprezintă în continuare o prioritate de dezvoltare pentru FAN Courier și vom continua să identificăm soluții de extindere și de diversificare a serviciilor noastre pe piața din țara vecină”, a declarat Felix Pătrășcanu, cofondator FAN Courier.
În ultimii doi ani, FAN Moldova și-a dublat anual volumul de livrări, de la 25.000 de expedieri pe lună în 2021, la 60.000 în 2023 și la peste 100.000 în 2024. În prezent, compania își desfășoară activitatea cu 50 de curieri proprii și 40 de subcontractori.
2025, un an al investițiilor pentru FAN Courier
FAN Courier a bugetat investiții de 40 milioane de euro în 2025, un an care se anunță mai puțin previzibil, ca urmare a instabilității politice și a incertitudinii economice. Pentru HUB-ul din Ștefănești, compania dorește să investească aproximativ 12-13 milioane de euro pentru montarea unei benzi destinată mutării coletelor.
La capitolul provocări, una dintre cele mai importante rămâne lipsa forței de muncă, una dintre soluții fiind recrutarea de lucrători din afara României, ceea ce necesită mai mult timp și mai multe resurse financiare. În acest moment, în depozitele FAN Courier din București și din țară lucrează 130 persoane de naționalitate străină.
În acest context, strategia de investiții și de dezvoltare a companiei va fi ajustată pe parcurs, principalele direcții pentru acest an fiind extinderea și consolidarea poziției FAN Courier pe piața internațională, mărirea capacității de stocare și sortare prin modernizarea și tehnologizarea HUB-urilor regionale, precum și identificarea și dezvoltarea continuă de servicii out of home delivery, cu tot ce înseamnă livrarea alternativă: lockere FANbox, locații partenere Collect Point și sediile FAN din țară.
Flota de mașini electrice deținută de FAN Courier crește constant. În acest moment, compania are peste 150 de mașini electrice și achiziția acestora continuă. Mașinile parcurg circa 50 km zilnic și livrează, cu precădere, în proximitatea sediilor companiei, acolo unde există o rețea proprie de stații de încărcare, pentru ca vehiculele electrice din flotă să fie încărcate cu energie verde produsă “in-house”.
Printre provocările pe care reprezentanții FAN Courier le întrevăd pentru anul 2025 se numără menținerea profitabilității și dificultatea recrutării de personal, mai ales la nivel local.
La nivel de oportunități, aceștia au amintit creșterea fluxului de livrări în afara țării, creșterea numărului transporturilor către Republica Moldova, iar piața de ecommerce ar putea crește cu până la 10%.