Clienții caută în general certitudine și stabilitate, însă cu atât mai mult într-un context imprevizibil.

Mobilitatea redusă și schimbarea comportamentului de consum generată de întreg anul pandemic au determinat creșterea ponderii de cumpărături online, dar și așteptările clienților în ceea ce privește calitatea serviciilor și a ofertei.

Gama variată, prețurile competitive și serviciile rapide de livrare și retur oferite de principalul retailer online de fashion din România au generat astfel o creștere accelerată de trafic, comenzi, clienți și venituri în perioada martie 2020 – martie 2021.

Comparativ cu cele 12 luni aferente perioadei preCovid, Fashion Days a înregistrat în perioada martie 2020 și până în prezent cu 52% mai mulți clienți și a atras pe platformele sale cu 58% mai mulți clienți noi.

Numărul produselor comandate a crescut cu peste 60%, iar ponderea livrărilor în rețeaua de peste 950 de lockere easyBox din toată țara a ajuns la 24%.

”Prin tehnologie aducem experiența din malluri în aplicația de mobil: poți comanda ușor multe produse, le primești rapid, a doua zi, poți returna în easyBox și primești banii de retur în 30 de minute. Aici nu e vorba doar de viteză, ci mai ales de încredere: la Fashion Days poți încerca zeci de branduri noi fără să riști ca, în cazul care unele produse nu îți plac sau nu îți vin, să ai banii blocați mai mult de 24h”, spune Robert Berza, General Manager Fashion Days.

Tot în această perioadă, retailerul a extins constant oferta de produse și branduri, atât din categoria fashion, cât și non-fashion, cu peste 200 de nume noi adaugate în portofoliu și listate în aplicația Fashion Days, printre care: Tommy Hilfiger, OVS, American Eagle, Missguided, Hugo Boss, Jeffrey Campbell, Nali, Trendyol, DeFacto, Il Passo, Bigotti, etc.

Categoriile de produse cele mai vândute în această perioadă au fost cele adaptate noilor nevoi și activități, respectiv încălțămintea sport – creștere de 177% comparativ cu cele 12 luni aferente perioadei preCovid, pantaloni bărbați – creștere de 119%, tricouri bărbați +115% și tricouri femei +105%.

Proiectul Romanian Corner a fost astfel lansat în luna iunie a anului precedent și contribuie atât la încurajarea producției locale, cât și la dezvoltarea portofoliului de branduri prezente în aplicația Fashion Days.

Conceptul reunește în prezent o selecție a celor mai noi colecții de la peste 55 de branduri și creatori autohtoni, articole de îmbrăcăminte, încălțăminte și accesorii cu design smart, fresh și inovativ, oferind acces 24h către clienți din 3 țări. Alina Cernătescu, MIAU by Clara Rotescu, Manuri, Ioana Ciolacu, Monarh, Monom, Bianca Pop, Nalu sau Optimef sunt doar câteva dintre brandurile românești listate în platformă.

Încurajați fiind de de interesul pe care clienții îl au pentru autenticitatea și creativitatea produselor autohtone, proiectul este în continuă dezvoltare cu alte 10 branduri precum M.Marquise și Concepto în curs de listare în acest sezon.

Proiectul este un prim pas de succes pentru parteneriate de lungă durată și o comunitate locală conectată.

Tot pe parcursul unui an altfel, Fashion Days a lansat, odată cu evenimentul Black Friday, proiectul #DonationDays, încuranjând clienții ca, înainte de achiziția unor articole vestimentare noi, să facă o faptă bună, donând hainele pe care nu le mai poartă.

Cele 9 containere de donații, special amplasate în orașele principale din țară, au strâns până în prezent aproape 35 de tone de articole vestimentare și încălțăminte, destinate persoanelor din medii defavorizate prin intermediul asociației Banca de Haine.

Proiectul continuă alături de parteneri precum Drop&Go, prima aplicație de laundry din țară, OMV, Mastercard și alte branduri care s-au alăturat pe parcurs.

”Credem cu tărie că e important ca donațiile să devină un gest recurent și de #bunsimț în viețile noastre, ale tuturor, mai ales într-o perioadă în care multitudinea provocărilor zillnice ne-a îndreptat atenția, mai mult ca oricând, asupra impactului pe care acțiunile noastre le pot avea în societate. Avem peste 1,5 milioane de utilizatori activi lunar în România, cu care putem comunica zilnic, pe care care îi putem implica sau în viața cărora putem contribui cu o voce pozitivă în tot acest context”, mai spune Robert Berza.

Suport local și conștiință socială

După un an care a pus multe aspecte în perspectivă, începând cu fragilitatea sănătății umane, importanța comunității locale sau nevoia interacțiunii sociale, 2021 este cel care oferă oportunitatea mobilizării pentru a crea schimbarea.

Responsabilitatea este în topul tendințelor noului sezon și recomandarea celor de la Fashion Days, comunicată prin noua campanie lansată săptămâna trecută, atât pe TV, cât și pe canalele digitale.

Campania continuă platfoma de comunicare lansată în toamna anului trecut, susținând valori precum bunul simț și grija pentru sănătatea noastră și a celor din jur prin vaccinare, ca alegere responsabilă în contextul pandemic actual.

Atunci când ținutele pe care le purtăm sunt “accesorizate” de un caracter responsabil ghidat de principii, imaginea de sine devine cu adevărat relevantă atât pentru noi, cât și pentru cei din jur. Atunci când sănătatea și nevoile celor dragi devin preocuparea noastră, zi de zi alegem să schimbăm lumea din jurul nostru în ceva “puțin mai bun”.

“Subiectul vaccinării este și va fi cu siguranță pe agenda discuțiilor publice cel puțin pe durata întregului an. În contextul actual, un brand relevant din punct de vedere comunicare este acela care înțelege preocupările zilnice ale oamenilor și se implică activ în problemele societății. De când am lansat platforma de brand ”Totul despre bun gust. Și bun simț.” în toamna anului trecut, am ales “să punem umărul” și să răspundem anumitor nevoi prin campanii și acțiuni concrete de responsabilitate socială și awareness asupra unui comportament #debunsimț, astfel că susținerea campaniei naționale de vaccinare într-un mod creativ a fost o decizie firească, în deplin acord cu principiile pe care le promovăm: bunul simț, responsabilitatea, grija pentru ceilalți”, declară Robert Berza.